Maserati
A Fiat 2009-ben vásárolta meg a Grugliascóban, Torino mellett lévő gyárat az akkoriban bárgyártó munka híján lévő Bertone dizájnstúdiótól. Az üzemben 1960 és 2006 között gyártottak autókat, a legendás Lamborghini Miura után többek között a Volkswagen Polo is készült itt.
A Fiat több mint egymillárd eurót fektetett be az üzem korszerűsítésébe, a 2013-as újranyitáskor a gyárat Gianni Agnelliről, a Fiat legendás vezetőjéről nevezték el, aki 1966 és 1996 között volt az olasz autógyártó elnök-vezérigazgatója. Kezdetben csak a Maserati Quattroportét gyártották itt, de pár hónappal később már a kisebb Maserati Ghibli gyártása is megkezdődött, amellyel az Audi A6-osbak, a BMW 5-ösnek és a Mercedes E-osztálynak állított konkurenciát az olasz prémiumgyártó.
Idén, december első hétében készült el az 50 ezredik autó a Giovanni Agnielli üzemben, a jubileumi példány egy Maserati Quattroporte S Q4-es volt, amelyet egy amerikai vevő rendelt meg. Ebben az autóban egy dupla turbós, 410 lóerős V6-os benzinmotor dolgozik, amely 4,9 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/h sebességre az összkerékhajtású luxuslimuzint.
2012-ben a Maserati mindössze 6000 autót értékesített évente, a 2013-as gyármegnyitón viszont azt a célt jelentették be, hogy 2015-ben már 50 ezer autót szeretnének eladni. Egyelőre ettől még messze vannak, mert az 50 ezredik autó 22 hónap alatt jött össze, de a fejlődés így is jelentős. Jelenleg a gyár napi 200 autót tud előállítani, ami évente 45 ezer autónak felel meg, de szükség esetén a kapacitást meg is lehet duplázni. Valószínűleg nagyon felfuttatja majd az értékesítést a jövőre érkező SUV modell, a Maserati Levante.