BYD
Kép: Reuters
Ennyi ugyanis a befogatóképessége a BYD Explorer No.1 beszédes nevű, óriási teherhajónak, ami a napokban kihajózott Shenzhen városából, hogy az európai autóipart vegye célba. A BYD szerint további hét hasonló hajójárat várható az elkövetkezendő két évben és fontos szerepet kapnak a kínai autógyár világpiaci terjeszkedésében. A BYD Explorer No.1 meg fog állni Hollandiában és Németországban is a helyi jelentések szerint. Mostanra pedig az is ismert, hogy európai, helyi autógyárukat itt Magyarországon, egész pontosan Szegeden fogják megépíteni, sok egyéb ázsiai beszállító, akkumulátorgyártó és autógyártó mellett.
Egyébként nem a BYD az egyetlen, aki saját teherhajókat rendelt. Már a Chery és a SAIC is ilyen módon tervezi felturbózni készleteit az export piacokon. Kína összességében mintegy 5,2 millió autót exportált 2023-ban, hamarosan pedig azt prognosztizálják, hogy megelőzheti akár Japánt is, amelyik eddig a világ legnagyobb autóexportálója volt. A BYD egyébként 3 millió autót értékesített 2023-ban, ebből 243 000 ment exportra, leginkább olyan piacokra, mint Ausztrália, Brazília vagy Izrael.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!