orosz autópiac
Az új gépkocsik iránti kereslet 2020 júliusában 7% -kal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Az autókereskedők most szokatlan és abszurd helyzetben vannak, mert szinte nincs semmijük, amit eladhatnának. Úgy számolnak, hogy a helyzet az év vége felé normalizálódhat. Ekkora tudják ugyanis feltölteni új autókkal az árukészletet és mennyiségileg kielégíteni a növekvő vásárlói igényeket.
"A hiány gyakorlatilag minden márkánál és valamennyi modell és típus esetében tapasztalható. A Lada hazai autógyártóként valószínűleg kisebb mértékben sínyli majd meg ezt a helyzetet, de teljesen ez a cég sem mentesül a világjárvány iparági következményeitől" - mondta a ROAD vezetője, Oleg Mojszejev.
Az készlethiány az olyan, Oroszországban jelentős piaci részesedéssel rendelkező márkákra is érvényes, mint az Audi, a BMW, a Mercedes, a Volkswagen, a Hyundai és Cadillac.
"A raktáron lévő autók elfogytak. A gyárak csaknem két hónapig tétlenségre kényszerültek, most pedig a tervezett nyári leállások zajlanak. A karantén előtt lefoglalt autókat most vették át a vásárlók. Az alacsony raktárkészlettel és redukált gyári kapacitással rendelkező márkák olyan helyzetbe kerültek, hogy képtelenek kielégíteni a rövid idő alatt hirtelen megnövekedett keresletet" – közölte a hírügynökséggel egy autópiaci szakértő.
Eközben az autóárak tovább emelkednek Oroszországban. Az idei év első 6 hónapjában a külföldi márkák ára átlagosan 9 százalékkal nőtt, a hazai, orosz gépkocsik pedig átlagosan 6 százalékkal lettek drágábbak.