elektromos hajózás

Elektromos töltőbójákat telepítenek a tenger közepére

2022.02.16.

Elektromos töltőoszlop a tenger közepén? Igen, az elv ugyanaz, mint az utakon. Azzal a különbséggel, hogy ezúttal egy megújuló energiával működő, lebegő töltőbójáról van szó az elektromos meghajtású tengeri járművek számára. A projektet a Stillstrom cégh, a dán Maersk leányvállalata jegyzi. A próbaüzem idén ősszel kezdődik – írja a insideevs.it olasz portál.

Ha az utakon lévő oszlopok viszonylagosan csekély száma még mindig akadályt jelent az elektromos mobilitás előtt, képzeljük el, el lehet képzelni, mekkora problémát jelenthet ez a hosszú tengeri utakon egy akkumulátoros hajónak. A Maersk, a kereskedelmi szállítmányozás globális óriása azonban érdekes megoldást talált a problémára.

A cég Stillstrom néven új vállalatot hozott létre, amely a tenger felszínén lebegő töltőrendszert hozott létre, amellyel a társaság a tengeri szállítási szektor szén-dioxid-mentesítéséhez kíván hozzájárulni. Lássuk, miről van szó!

Töltés akár a nyílt tengeren is

Az eszköz egy nagyobb terv része, amelyet a Stillstrom az elektromos hajók töltésére fejleszt. A cég a kikötőkön belüli speciális hubokon, valamint a nyílt tengeren telepítendő töltőeszközökön dolgozik.

Az ötlet az, hogy az elektromos hajtáslánccal felszerelt hajók kihasználhassák azt az időt, amikor kénytelenek megállni, hogy garantálhassák bizonyos - sűrű forgalmú - tengeri útvonalak biztonságát. A kényszerű megállás épp elegendő időt adna az akkumulátorok feltöltésére, egy ilyen technológiával felszerelt bójához csatlakozva.

Próbaüzem idén ősztől

A Stillstrom már ebben az évben megkezdi az első töltőeszközök telepítését a kikötőkben és offshore-dokkokban. Ezt egy másik dán óriáscéggel, a megújuló energiaforrások területén tevékenykedő az Orsted csoporttal együttműködve teszi. A közös projektben résztvevő két nagyvállalat őszre tervezi aktiválni az első bójákat egy gigantikus tengeri szélerőmű-park közelében, hogy energiával láthassa el a SOV (az Orsted tulajdonában lévő, tengeri szállítással foglalkozó cég) néhány elektromos hajóját.

Az első projekt lehetővé teszi adatok és információk gyűjtését mind a készülékek töltési tulajdonságairól, mind pedig az elektromos töltő bóják és a csatlakoztatott szélerőmű-park közötti technológiai integrációról.

Sebastian Klasterer Toft, a Maersk projektjének felelőse közölte: a projekt célja, hogy elősegítsék  a „zöld hajózás” térhódítását, és 5,5 millió tonnával csökkentsék a szén-dioxid kibocsátást  5 éven belül.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.14
A Toyota FT-Me Concept egy kompakt akkumulátoros elektromos jármű, amelyet a változó városi....
2025.03.14
Klasszikus tesztmódszerek és korszerű autóborítások. ..
2025.03.14
Egymást érik a balesetek a sztrádán a katasztrófavédelem jelentései szerint. ..
2025.03.14
Három évtized legnagyobb tömegközlekedési beruházást hajtják végre a kelet-horvátországi Eszéken;....
2025.03.14
A kompakt SUV következő generációja fontos a Jeep új irányának megszilárdításában, aminek során az....
2025.03.14
Mintegy százötven különböző típusú Mercedes-Benz járművet vonultat fel az idei Classic Car Show....
2025.03.14
Két autó összeütközött a 4-es főúton pénteken Ceglédnél, a balesetben egy ember meghalt, többen....
2025.03.14
Talán sokan nem tudják, de a Peugeot fiatal mérnökeinek csapata több mint egy évszázaddal ezelőtt....
2025.03.14
Öt évvel szerződést hosszabbított Stefano Domenicali, a Forma-1 elnök-vezérigazgatója. ..
2025.03.14
Kilencven évvel ezelőtt az 1935-ös Opel Type Olympia megalapozta a modern, hatékonyabb és olcsóbb....