elektromobiltás

Elektromos meghajtás extrém hidegben: BMW iX3, i4 és iNEXT

2019.04.10.

A BMW i divízió hamarosan érkező mesterhármasának prototípusai egymással karöltve méretnek meg a svédországi Arjeplog sarkvidéki tesztközpontjában. A sorozatgyártást megelőző átfogó felkészülés a 2020-ban és 2021-ben esedékes piaci premiereket vetíti előre.

A BMW i divízió teljes erőbedobással készül tisztán elektromos meghajtású modelljei következő nemzedékének bevezetésére: a hamarosan debütáló mesterhármas prototípusai ezekben a napokban teljesítik a BMW Group svédországi tesztközpontjában a sorozatgyártás előtti átfogó tesztprogramot. A sarkvidéki fagyban a jövőre érkező BMW iX3, illetve a világpremierjét 2021-ben ünneplő BMW i4 és BMW iNEXT modelleket vallatják a mérnökök, akik a minden részletre kiterjedő tesztprogram keretei között a legextrémebb időjárási körülményeknek és útviszonyoknak teszik ki a prototípusok hajtáslánc-technológiáit, valamint futómű-alkatrészeit.

Az Északi sarkkörtől mindössze 56 kilométerre délen elterülő tesztközpont adottságai ideális feltételeket teremtenek mindehhez: a befagyott tavak jeges felületein és a dermesztő hideg havas tájain nem csupán az elektromos motorok és a nagyfeszültségű akkumulátorok, de a BMW eDrive hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikája és a futóművek vezérlőrendszerei is számot adnak rátermettségükről, kivételesen magas szintű teljesítményszintjükről és megbízhatóságukról.

A BMW Group elektromos mobilitásra összpontosító stratégiájának következő fejezetét egy forradalmi SAV (Sports Activity Vehicle) modell nyitja meg: a jövőre debütáló BMW iX3 a bajor prémiumgyártó első olyan, sorozatgyártásban készülő modelljeként érkezik meg az utakra, amelyben már a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja dolgozik. A kivételesen erőteljes elektromos motor és a csúcstechnológiás akkumulátorcellákkal felszerelt, nagyfeszültségű akkumulátor párosa a zéró emisszió mentén átélhető vezetési élmény új dimenzióját váltja valóra.

Több mint 400 kilométer tisztán elektromos hatótávolságával és a lítium-ion akkumulátor ultragyors DC töltőoszlopról elérhető, óránkénti akár 150 kW sebességű tölthetőségével a BMW márka első tisztán elektromos meghajtású modellje nem csupán a hétköznapok károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitására, de a hosszabbra nyúló utazásokra is kiválóan alkalmas. A tömegtermelésben gyártott BMW iX3 a kínai Senjang városában működő BMW Brilliance Automotive első olyan modellje lesz, amely globális piacra készül.

A BMW i4 eközben a zéró emissziójú vezetési élmény és a lélegzetelállító sportosság harmóniájával kecsegtet: a prémium középkategóriába pozícionált négyajtós kupé a dinamikus kiállás, a magával ragadó teljesítmény és a magas szintű menetkomfort hármas egységét váltja valóra. A modellben a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja dolgozik majd, amely a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével több mint 600 kilométer* tisztán elektromos meghajtást tesz lehetővé.

Az elektromos motor azonnali teljesítmény-leadása mindezek mellett sportautósan dinamikus menetteljesítményt is kínál: a BMW i4 mindössze 4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig a 200 km/órát is meghaladja. A modell a BMW müncheni gyárában lát majd napvilágot, 2021-től.

A luxuskategória SAV (Sports Activity Vehicle) modelljeinek karosszériaarányait és méreteit örökölve, a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjával felvértezve és a nagymértékben automatizált járművezetés valóságát életre keltő rendszerek innovációival a BMW iNEXT páratlanul egyedi módon hozza el a jelenbe a vezetés élményének jövőjét. A modell a BMW Group moduláris szerkezetrendszerét előrevetítve, a „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégia vezérelve szerint egyesíti az automatizált járművezetés, a tökéletes járműkapcsolati megoldások, a tisztán elektromos meghajtás és a mesterséges intelligenciára támaszkodó szolgáltatások esszenciáját.

Az iránymutató újítás BMW eDrive hajtáslánc-technológiája a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével több mint 600 kilométer tisztán elektromos meghajtást garantál. Sőt mi több, a BMW iNEXT a legkorszerűbb járműkapcsolati megoldásokkal és az automatizált járművezetés 3. szintjével felvértezve érkezik meg az utakra. A BMW Group leendő technológiai zászlóshajója a BMW dingolfingi gyárában készül majd, 2021-től.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.21
Knezsik István, az Autós Nagykoalíció (ANK) és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE)....
2025.01.21
Növekvő eladásokkal zárta az Opel a tavalyi évet, de elmaradt a piac növekedésétől. Az ok....
2025.01.21
Egy ember meghalt az A3-as autópályán vadbaleset után nem sokkal Ausztriában – írja az orf.at.   ..
2025.01.20
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. felhívja a közlekedők figyelmét, hogy csak az induljon útnak kedden....
2025.01.20
Túl szelíd motorosok és túl vad autósok, akik robogóval és Kacsával is Dakarra mentek, hogy....
2025.01.20
Első hallásra talán meglepő díjjal ismerték el a világ legkeményebbnek tartott terepjárója, a....
2025.01.20
Az autópiaci „tisztulás” jegyében megszűnik Kínában egy olyan márka, amely alig két éve kelt életre....
2025.01.20
A mobilitási szolgáltató Ayvens-nél összegyűjtötték, szerintük melyik 10 új elektromos autót övezi....
2025.01.20
A 2024 második felében sikeres mestervizsgát tett szakembereket köszöntötte decemberben a Csongrád-....
2025.01.20
A nagy teljesítményű „minden egyben” rendszer egyszerre képes kezelni több járműfunkciót, így....