Bécs
A rendőrség a jövőben elektromosan is úton lesz – többek között egy Porsche Taycannal. A vezető 23 e-autót vett át, amelyekkel most azt tesztelik, hogy az e-mobilitás beválhat-e a rendőrségi szolgálatban?
A Kronen Zeitung cikke. Képernyőfotó.
Ezeket minden elképzelhető területen próbaképpen kell használni, a járőrszolgálattól kezdve a baleseti helyszínek védelméig és az üldöző vezetésig. A teljesítmény, a töltéskezelés és a biztonsági kérdések különösen fontosak a tesztidőszakban.
A gyakorlati teszt kezdetét a negyedik negyedévre tervezik, 2025 végén fejezik be. Az eredmények elemzése és feldolgozása 2026-ban esedékes a meghirdetett időkeret szerint. A tudományosan támogatott kísérleti projektben 20 kapitányság vesz részt Alsó-Ausztriában, Salzburgban, Tirolban és a szövetségi fővárosban, Bécsben.
Taycan csak csemegeként
A tisztviselőknek azonban általában meg kell elégedniük a „normál” elektromos autókkal. Az átadott 23 jármű Volkswagen ID.3 és ID.4 kék lámpás és polgári kivitelben. A márka fennállásának 75. évfordulója alkalmából a Porsche Austria egy „egy Porsche Taycant is ingyenesen a rendőrség rendelkezésére bocsát egy éves úthálózati próbaútra”.
Linzben egy rendőrnek sikerült elfognia egy gyanúsítottat az e-robogó manőverezhetőségének köszönhetően. (Kép: LPD ( Tartományi Rendőrség) Felső-Ausztria)
A rendőrség hamarosan e-robogókkal dübörög majd az országban
„A közszolgálatnak fontos példakép és irányító funkciója van a fenntartható gazdaságban. A rendőrség, mint nagy kéklámpás szervezet komolyan veszi ezt a szerepet, és megvizsgálja a zéró emissziós járművekre való átállás lehetőségeit” – mondta Franz Ruf közbiztonsági főigazgató. „Az alternatív járművek tesztelésével megszerezhetjük a szükséges tapasztalatokat annak megállapításához, hogy a problémamentes használat 100 százalékosan garantálható-e, és milyen biztonsági vonatkozású speciális követelmények szükségesek a rendőrség általi üzemeltetéshez” – mondja Ruf. "Emellett 2024 tavaszától intenzívebbé kell tenni a tapasztalatcserét más európai rendőri erőkkel" - tette hozzá Peter Skorsch, a IV/A csoport vezetője.
2019-ben már tudományosan is megvizsgálták az alternatív vezetési formák alkalmasságát a rendőrségi műveletekre, így bizonyos területeken elvileg használhatók lettek az e-autók. A döntés meghozatala előtt széleskörű gyakorlati vizsgát javasoltak, különösen "nehéz éghajlati viszonyok között"