BMW

Egyelőre még csak tanulmány a BMW Concept M4 GTS

2015.08.15.

Az M4 még erősebb és keményebb változatát vízbefecskendezéssel is ellátták.

„Miközben a BMW M4 Coupé a motorsportos gének és a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság ideális kombinációjának megtestesítője, a BMW Concept M4 GTS tanulmány egy érzelemdús, erőtől duzzadó, kivételesen exkluzív modell hírnöke, amelyet mérnökeink úttörő technológiai megoldások alkalmazásával, a legapróbb részletekig a versenypályára összpontosítva fejlesztettek ki és alkottak meg” - fogalmazott a speciális modellről Frank van Meel, a BMW M divízió elnöke. „Kivételesen optimális versenyzői kvalitásai ellenére a modell teljes mértékben alkalmas a közúti közlekedésre is. Vérpezsdítő versenysport-technológia az utakra, a lehető legőszintébb módon” - tette hozzá.

A BMW Concept M4 GTS koncepcióautóban olyan újfajta járműtechnológiai megoldások is bemutatkoznak, amelyeket a BMW a közeljövőben más modelljeiben is sorozatgyártásba küld majd. Mint ilyen, a nagyteljesítményű koncepcióautó a kétkerekű versenysportok etalonjának számító MotoGP biztonsági autójának innovatív vízbefecskendező rendszerét is megörökölte, amely az aszfaltcsíkon jelentős teljesítmény- és forgatónyomaték-többlethez juttatja a BMW M4 MotoGP Safety Car modellt. Mi több, a BMW Concept M4 GTS tanulmány OLED-technológiás (organic light-emitting diodes – organikus fénykibocsátó diódák) hátsó fényszórókat is kapott, amely merőben új megvilágításba helyezi a sötétben a BMW erőtől duzzadó sportolóját.

A vadonatúj BMW Concept M4 GTS koncepcióautó Kaliforniában, az augusztus 15-16-án megrendezendő, különleges járműveket felvonultató Pebble Beach Concours d'Elegance hétvégi eseményen mutatkozik be először a nagyközönség előtt, az elmúlt évek megannyi díjnyertes sportautójának gyűrűjében.

A legapróbb részletekig optimalizálva

A BMW Concept M4 GTS tanulmány a BMW M4 Coupé teljesítmény-orientált műszaki alapjaira és érzelmekkel átitatott vonalvezetésére épül. A nagyteljesítményű sportmodell különleges karaktere, amelynek minden részletét versenyautós szempontok szerint fejlesztették ki a tervezőmérnökök, már első látásra megmutatkozik. A karbonból készült, manuálisan állítható első koptató és hátsó légterelő szárny egyaránt a koncepció tökéletes aerodinamikáját segíti elő, amelyekkel a BMW Concept M4 GTS tanulmány igény szerint közúti használatra és versenypályára hangolható. A szénszál-erősítésű műanyagból előállított motorháztető a könnyűszerkezetes járműépítés iránti szigorú elköteleződés újabb bizonyítéka, amelynek köszönhetően nem csak az autó saját tömege csökkent, de súlypontja is lejjebb került. A széles első légbeömlő eközben optimalizálja a koncepcióautó körüli légáramlatot és minimalizálja az első tengely emelkedését.

A BMW Concept M4 GTS tanulmány dinamikus és különleges énjét a Frozen Dark Grey Metallic nevű, sötétszürke-metál fényezés és az Acid Orange élénk narancssárga kiegészítők kontrasztja hangsúlyozza tovább. A narancssárga színből az első koptató mellett a 666 M típusjelű, kovácsolt és csiszolt könnyűfém keréktárcsák is kaptak. Az elöl 9,5Jx19 coll méretű, hátul 10,5Jx20 coll méretű felniken Michelin Sport Cup 2 gumiabroncsok feszülnek, elöl 265/35 R19, hátul 285/30 R20 méretben. Az eltérő méretű abroncsok lehetővé teszik, hogy a BMW Concept M4 GTS koncepció idő- és teljesítményveszteség nélkül juttassa az aszfaltra acélos teljesítményét.

Vízbefecskendezés: megnövelt teljesítmény és teljes terhelés esetén alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás

A BMW Concept M4 GTS tanulmányt a mérnökök ugyanazzal az innovatív vízbefecskendező rendszerrel szerelték fel, amely a MotoGP biztonsági autójaként dolgozó BMW M4 MotoGP Safety Car modellt is jól érezhető teljesítmény- és forgatónyomaték-többlethez juttatja a versenypályán.

A BMW M divízió által kifejlesztett és bemutatott vízbefecskendező rendszerrel a mérnökök a víz elpárolgása során jelentkező hűtő- és oxigénfelszabadító hatást használják fel a teljesítmény fokozására és a gyújtás optimalizálására: a rendszer a szitáló vízpermetet a töltőlevegő gyűjtőkamrájába fecskendezi, a lényegesen hűvösebb levegő pedig az égéstérben is alacsonyabb hőmérsékletet eredményez. Amellett, hogy a vízpermet hűtő hatása csökkenti a motor kopogási hajlamát, a hidegebb levegő magasabb oxigéntartalma nagyobb töltőnyomást és gyorsabb gyújtáspontot biztosít a turbómotorban. A technológia ezáltal nagyobb teljesítményt és forgatónyomatékot garantál, miközben jelentősen csökkenti a teljesítmény-leadás szempontjából lényeges alkatrészek hőterhelését, így még biztosabbá teszi a rendszer működését és növeli a turbófeltöltésű erőforrás élettartamát. A BMW Concept M4 GTS tanulmány ezáltal egy közúti használatra is alkalmas modellben kínálja a versenypályák nagyteljesítményű technológiáját.

Az M TwinPower Turbo turbófeltöltésű technológiával dolgozó soros hathengeres benzinmotor erőtől duzzadó teljesítmény-potenciálja kivételesen kidolgozott hőelvezető rendszert igényel, az erőforrás és a kiegészítő rendszerek környezetében egyaránt. Annak érdekében, hogy a hűtőrendszer minden közlekedési helyzetben és vezetési szituációban biztosítani tudja a hajtáslánc optimális működési hőmérsékletét, a BMW M részleg tervezőmérnökei kiemelkedően innovatív és hatékony hűtőrendszert fejlesztettek ki a modellhez. A rendszer egy fő és több kisebb léghűtőből áll, utóbbiak a magas és alacsony hőmérsékletű hűtőköröket, illetve a váltó és a turbófeltöltő hűtését szolgálják. A turbófeltöltő hűtéséről közvetett úton egy különálló, elektromos vízpumpával kiegészített intercooler gondoskodik.

OLED-technológiás hátsó fényszórók páratlan világítási pontossággal

A BMW Concept M4 GTS koncepcióautó hátsó fényszórópárját innovatív OLED-technológiával szerelték. Az OLED (organic light-emitting diodes – organikus fénykibocsátó diódák) egy vadonatúj technológiájú fényforrás, amely teljes felületén hoz létre homogén megvilágítást – ellentétben a LED-technológiával, amely csupán egy adott ponton bocsátja ki a fényt. A fényforrás beépítési magassága mindössze 1,4 milliméter, azáltal pedig, hogy alkotóelemei egymástól függetlenül, külön-külön is aktiválhatók, a technológia a világítás-megalkotás teljesen új dimenzióját nyitja meg a tervezők előtt. Az OLED-technológia kivételes beépítési rugalmasságot biztosít, miközben páratlanul pontos megvilágítást tesz lehetővé, összetéveszthetetlen formában.

Az OLED-technológia a fénytervezés és a világítási koncepciók új korszakának hírnöke, amely új távlatokat nyit meg az egyes BMW modellek karakteres és egyedülálló kivilágítási megoldásai terén, nappali fényviszonyok közepette éppúgy, mint teljes sötétségben.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Súlyos büntetést kockáztat.   ..
2024.04.20
Öt henger, V-alakban. A valaha volt egyik legbizarrabb motor. ..
2024.04.20
Egy Daewoo Matizhoz kötöztek egy felismerhetetlen roncsot a 3-as főúton. ..
2024.04.20
A közlekedésbiztonsági feladatokban legügyesebb család idén is egy új Skodával mehet haza. ..
2024.04.20
10 éves Grand Cherokee 6 millióért, amire még locsolni kellene egy kis pénzt ..
2024.04.20
A központi járási ügyészség közvetítői eljárás céljából felfüggesztette az eljárást azzal a....
2024.04.20
Az Energiaügyi Minisztérium közleménye szerint márciusban 80 százalékkal nőtt az értékesítés 2023-....
2024.04.20
A TCR World Tour egyetlen magyar versenyzője az első helyről indulhat a szombati első futamon....
2024.04.20
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője volt a leggyorsabb a ....
2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....