autóvásárlás
A kutatókat, tudósokat, orvosokat mindig is érdekelte az emberi lény összetettsége, elméje és döntési mechanizmusa. Ezek a jellegű tanulmányok mind arra irányulnak, hogy több tudást nyerjünk a viselkedésformák, attitűdök, választási mechanizmusok mozgatórugóiról. Az egyik ilyen érdekes felmérés az autók színével kapcsolatos.
A brit Scrap Car Comparison hívta fel az olvasók figyelmét egy olyan tanulmányra, amely szerint kapcsolat van az IQ és a járművásárlás között. A tanulmány azt vizsgálta, hogy milyen összefüggés van az intelligencia és az autótípus-, illetve színválasztás között.
A vizsgálat alanyainak 22 márka közül kellett voksolniuk. Azok, akikről kimutatták, hogy magas, legalább 99-es IQ-val rendelkeznek, a Skoda márkájú járműveket választották. Ez összhangban van azzal a sztereotípiával, hogy a Skodát vezetők általában a praktikumot részesítik előnyben és többnyire ésszerűen vezetnek. A második helyezett a Suzuki, a harmadik a Peugeot. Az eredmény persze vitát váltott ki, ami érthető, hiszen nagy márkák (például Mercedes, Toyota, Land Rover) kerültek a lista kevésbé előnyös helyére (amiben nyilvánvalóan nem vagy nem csak intelligenca-, hanem anyagi tényezők is szerepet játszanak, sok egyéb faktor mellett – a szerk.).
Ám a Scrap Car Comparison még továbbment és azt állítja, hogy az autó színének megválasztása is kapcsolatba hozható az IQ-val. Azoknál, akik a fehéret választották, átlagosan 95,71-es IQ-t regisztráltak. A dobogó második fokára a szürke szín került, átlagosan 94,97-es intelligenciahányadossal, a pirosra pedig az átlagos IQ 94,88-asok voksoltak.
A további helyezések:
kék (átlagos IQ 93,60)
fekete (átlagos IQ 92,83)
ezüst (átlagos IQ 92,67)
zöld (átlagos IQ 88,43).
A kapott eredményeket persze óvatosan kell megközelíteni, ez sokkal inkább csak egy érdekesség, mint tudományos kutatási eredmény. Nem beszélve arról, hogy a színválasztás leginkább érzelmi, és nem intelligencia kérdés.
Forrás: f1world.it, drivencarguide.co.nz