premier
A szokásos forgatókönyvvel indult, több versenyautós tapasztalattal rendelkező mérnök elhatározta, hogy megveri a legmenőbbeket. Öt éve neki is álltak a projektnek, ami némi csúszással az idei évben lett széria érett.
Vázlatok, prototípusok és több ezer tesztkilométer után augusztus utolsó napjára ígérik a hivatalos premiert, de a cég már közölt néhány fotót, adatot első modelljéről. Élőben először a Salon Privé közönsége láthatja a végleges Naran változatot.
A Naran Automotive 2020. novemberi tájékoztatójában még 1048 lóerős teljesítményt ígért, aztán addig faragták az A-modellt, hogy az idei premierre ennél is erősebb lett és a GT3-as osztályú négyüléses hiperkupé végül 1063 lóerősre izmosodott. Ennél is komolyabb az autó 1035 newtonméteres nyomatéka, amit a V8 hengeres dupla turbós benzinmotor produkál.
Alaphelyzetben mind a négy kerék hajtott, de száraz pályán lekapcsolható az első tengely, így élvezhető a klasszikus hátsókerekes BMW-érzés. Nem véletlenül, hiszen az erőforrás bajor.
A teljesítménynek köszönhetően a világ leggyorsabb nem elektromos négyülésese 2,3 másodperc alatt gyorsul 60 mérföld/órára, vagyis 96 km/h-ra.
Többi paramétere sem piskóta: a Naran Hypercar hivatalos adatok alapján maximális sebessége 322 km/h, amit 16,5 másodperc alatt ér el.
Megállását sem akármilyen technika szolgálja: a Hyper Coupe szénszálas ( hybrid carbon) 22 colos keréktárcsái mögött 390 milliméteres karbon-kerámia féktárcsák lassítják a kerekeket, ezeket a 24 órás tartóssági versenyekhez fejlesztették.
A gyártó szerint a Naran orr-középmotoros elrendezésű hajtáslánca BMW-től származó V8-as.
Karosszériája teljesen kompozit, aerodinamikai elemei 1377 kilós leszorítóerőt képesek produkálni.
A modell fejlesztésében részt vett Jowyn Wong, a feltámasztott De Tomaso sportautó, a P72-es és az Apollo Intensa Emozione tervezője, valamint Daniel Mense futómű mérnök. aki a világ leggyorsabb villanyautóját, a Nürburgring rekorder NIO EP9-est optimalizálta.
A közúton összkerékhajtású Naran versenypályán hátsókerék-hajtással is használható, a felfüggesztés elöl-hátul kettős keresztlengőkaros, állíthatóak a kanyarstabilizátorok, szabályozható a kerékösszetartás és kerékdőlés.
Az állítható Öhlins verseny-lengéscsillapítókkal is optimalizálhatók a beállítások.
A hidraulikus rásegítésű kormány is versenysportos áttételezésű.
A limitált szériás Naranból csak 39 kerül piacra, nettó alapára kétmillió euró lesz, ami átszámolva 789 millió forint, erre jönnek még az adók és egyéb forgalomba helyezési illetékek.
Ja, és aki rendelni akar, annak 350 millió eurós előleget kell átutalni, miközben az egyénre szabásról szóló listán szerepelhetnek állati eredetű bőrök, arany, vagy márványhatású burkolatok, kárpitok, egyedileg megmunkált alumínium elemek.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!