Volkswagen
A Bécsi Motor Szimpóziumon mutatta be a Volkswagen a világ egyik legnagyobb fajlagos teljesítményű benzinmotorját, amely a mindössze egy literes lökettérfogata ellenére 272 lóerőt és 270 Nm-es nyomatékot ad le. A háromhengeres erőforrás az EA211-es motorcsaládon alapul, vagyis azon, amelynek tagjai a Skoda Fabiában, a Seat Ibizában és a Volkswagen Polóban teljesítenek szolgálatot. A kis motorból kettős feltöltéssel hoztak ki ennyire nagy fajlagos teljesítményt: alacsony fordulatszámon egy elektromos hajtású kompresszor présel több levegőt a hengerekbe, nagyobb fordulatszámon - ahol már van elég kipufogógáz - viszont átveszi a szerepét a hagyományos turbófeltöltő. „Ez egy szép példa arra, hogy még mennyi potenciál rejlik a belső égésű motorokban” – nyilatkozta az erőforrásról Dr. Heinz-Jakob Neusser, a Volkswagen hajtáslánc-fejlesztésekért felelős igazgatósági tagja.
Jelenleg még nem tudjuk, hogy mikor kerülhet sorozatgyártásba a kis csodamotor, viszont Bécsben a Volkswagen bemutatott egy olyan erőforrást is, ami már teljesen készen áll a nagyszériás gyártásra. A hatliteres W12-es 608 lóerőt ad le 6000-es fordulatszámnál, a legnagyobb nyomatéka 900 Nm 1500 és 4500-as fordulatszám között. A Volkswagen szerint ez lesz a kategóriája leggazdaságosabb motorja, mivel az átlagfogyasztása kevesebb mint 10,8 liter lesz egy még meg nem nevezett járműben, ami egyébként nagy valószínűséggel a Bentley Bentayga, a brit luxusgyártó hamarosan érkező első szabadidő-autója. Ezzel a motorral a több mint 2 tonnás jármű kevesebb mint 4 másodperc alatt éri majd el a 100 km/h-t, a végsebessége pedig meghaladja majd a 300 km/h-t.
A motorban az Audi FSI nevű közvetlen befecskendezés-technológiáját kombinálják a Bentley többpontos szívócső-befecskendezési rendszerével, mind a két turbófeltöltő kettős megfúvású (twin scroll). Még hengerlekapcsolásra is képes az erőforrás részterhelésnél, amivel üzemanyagot spórol. A Bentley Bentaygán kívül a következő Continental, az Audi A8 és a Volkswagen Phaeton is meg fogja kapni a motort.