prototípus

Teszten a BMW brutális prototípusa

2025.02.23.

A BMW Group a vezetés fizikai korlátokat meghazudtoló élményét helyezi a középpontba új nagyteljesítményű tesztautójával – a BMW Vision Driving Experience (VDX) prototípussal.

E tanulmányautó célja nem a közvetlen sorozatgyártás előkészítése, hanem a BMW modellek következő nemzedékét elhozó NEUE KLASSE modellgeneráció számára kifejlesztett hajtáslánc- és menetdinamika-vezérlő technológia – a „Heart of Joy” névre keresztelt központi számítógép – valós körülmények közötti tesztelése.

A prototípus az egyesült államokbeli Spartanburgben található BMW Performance Driving Center zárt aszfaltcsíkjain végzett hosszú távú megbízhatósági tesztsorozat során hozza ki a maximumot a „Heart of Joy” adottságaiból, a tisztán elektromos vezetési élmény új dimenziójának fejlesztési folyamatába pedig a vállalatcsoport exkluzív prezentáció keretében adott betekintést. A „Heart of Joy” tudásából a NEUE KLASSE modellgeneráció összes tisztán elektromos meghajtású típusa profitál majd.

Az első magasabb NEUE KLASSE modell sorozatgyártása év végén veszi kezdetét a BMW Group debreceni gyárában. Az új „Heart of Joy” egy negyedik dimenzióval fokozza a NEUE KLASSE modellgeneráció három alappillérét (elektromos, digitális, körforgásos): a BMW által fémjelzett színtiszta vezetési élménnyel, amelynek új dimenziójába első ízben Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke adott betekintést a 2023-as Müncheni Nemzetközi Autószalon színpadán, kezében a központi számítógép kompakt méretű fekete dobozával. Fontos megjegyezni, hogy az innovatív vezérlőegység sorozatgyártásba kerül, a tanulmányautó azonban nem.

A hajtáslánc-technológiát, fékrendszert, járműtöltést, rekuperációt és kormányművet vezérlő „Heart of Joy” központi számítógép tízszer gyorsabban dolgozik, mint a korábbi rendszerek. A BMW Dynamic Performance Control szoftverrel párhuzamosan együttműködve a „Heart of Joy” az összes menetdinamikai funkciót a számítási sebesség és precizitás új szintjén dolgozza fel. Az innovatív vezérlőegységet a BMW mérnökei teljes egészében házon belül fejlesztették ki, a menetdinamika terén több mint egy évszázad alatt felhalmozott tapasztalatokra támaszkodva. A tanulmányautó csúcs rendszer-forgatónyomatéka 18 000 Nm – hiszen ha a vezérlőegység elbír ekkora teljesítményrobbanással, akkor a hétköznapi közlekedés követelményeit is fogja tudni kezelni.

A lassítás során felszabaduló energia visszatáplálásával (rekuperáció) a hálózatról tölthető modellek hajtáslánc-technológiája és fékrendszere szimbiózisban működik. A NEUE KLASSE modellgeneráció innovatív elektronikai architektúrájában a „Heart of Joy” központi számítógép a négy központi vezérlőegység egyike, amely most először egyesíti a hajtáslánc-technológia és a menetdinamika funkcióit. Ezeket az innovatív vezérlési funkciókat számos szabadalmi bejelentés védi. A nagyteljesítményű egység a gyorsulást és a lassítást, a menetstabilitást, a dinamikus kormányfunkciókat és a töltési menedzsmentet egyaránt vezérli. A központi számítógép és a házon belül kifejlesztett BMW Dynamic Performance Control szoftver tökéletesen összehangolt működése lehetővé teszi, hogy az összes csatlakoztatott egység közvetlenül, minimális késlekedéssel reagáljon: a rendszerreakciók ezredmásodpercekben mérhetők. A hagyományos rendszerek ezzel szemben a hajtáslánc-technológia és a fékrendszer számára külön vezérlő algoritmusokat futtatnak, amely egyúttal azt is jelenti, hogy a hálózatról tölthető modellek erőteljes hajtáslánc-technológiáiban rejlő teljes kezelhetőségi potenciált nem lehet teljes egészében kihasználni.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.23
A 2024-es rekordév után idén januárban tovább emelkedett az utasforgalom a Liszt Ferenc Nemzetközi....
2025.02.23
Az idősek különleges követelményeket támasztanak az autóval szemben. Ilyen például a megemelt....
2025.02.23
Egyetlen generációt élt meg, ám ez alatt kultikus státuszra tett szert az FJ Cruiser, a Toyota....
2025.02.23
2017-es bevezetése óta az XC60 a Volvo Cars legnagyobb számban eladott típusa, egyben az európai....
2025.02.23
A BMW Group a vezetés fizikai korlátokat meghazudtoló élményét helyezi a középpontba új....
2025.02.23
A közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló események az Útinformtól. ..
2025.02.23
Számos változást hozhat a kerékpárosoknak az új KRESZ, a legfontosabbakat mutatjuk most be Tóbiás....
2025.02.23
Akár új, akár használt kocsiról van szó, egy család életében ez az egyik legnagyobb értékű, több....
2025.02.23
A Kia már a 2025-ös EV Day előtt megmutatta az új EV4 lépcsős- és ferdehátú változatának külső....
2025.02.23
Nehéz eldönteni, hogy a nagy textúrás karbin vagy a felhasznált betűtípusok igénytelenebbek a....