ADAC
A megfelelő modellnek praktikusnak és tágasnak kell lennie. Az ADAC cikke. Képernyőfotó
Vásárlási tippek: Mire kell figyelniük az időseknek?
Mivel az új autók piacán számos gyártó több száz különböző modellje található, nem könnyű mindent nyomon követni. Ha bizonyos kritériumoknak is meg kell felelnie, a keresés még nehezebbé válik. Az ADAC segíthet az idősebb vezetőknek megtalálni a számukra megfelelő autót.
Az idősek számára gyakran nem mindegy, hogy egy autó hány lóerős, vagy mennyi csúcstechnológiával rendelkezik. Ami gyakran sokkal fontosabb, az a függőleges és kényelmes üléshelyzet, valamint a kényelmes be- és kiszállás. A kezelésnek a lehető legegyszerűbbnek kell lennie, és a körbeláthatóság is kulcsfontosságú, különösen azért, mert az idősebb vezetők gyakran kevésbé mozgékonyak, és ezért nem tudnak olyan könnyen megfordulni manőverezés közben. A szörnyű SUV-k (városi terepjárók) ezért éppúgy szóba sem jöhetnek, mint a sportos, elegáns kétülésesek.
Senior autók: Az ADAC kiválasztási kritériumai
Az ilyen sportautók kizárása miatt a választék a négy- vagy ötüléses járművekre korlátozódott. De vannak más kritériumok is.
Hossza: maximum 4,50 méter
Magasság: legalább 1,50 méter
Ülésmagasság: legalább 47 centiméter
Rakodóküszöb magassága: maximum 78 centiméter
Az ADAC szerint jó választás a VW T-Roc Cabriolet
A legjobb listán csak azok a jelenleg elérhető új autók szerepelnek, amelyek átestek az ADAC autótesztjén is, és ezért az ADAC mérnökei értékelhették őket. A járművek ábécé sorrendben vannak felsorolva. Az alábbiakban az egyes modellek rövid jellemzőit olvashatja el a táblázatból.
Gyártó/Modell hossz mm-ben/ Ülésmagasság mm-ben /Rakodási küszöbmagasság az útfelülethez képest mm-ben/ Értékelés Autoteszt/ Értékelés Teljes kilátás
Az értékelésnél vegyék figyelembe, hogy az osztályozás Németországban fordítottja a magyarnak. Ott az 1-es a legjobb, az 5-ös a legrosszabb osztályzat. Az autók a német ABC sorrendejét követik és nem a helyezést mutatják.
Osztályzat: (0,5-1,5) nagyon jó, (1,6-2,5) jó, (2,6-3,5) kielégítő, (3,6-4,5) elégséges, (4,6-5,5) elégtelen
Audi Q2 4208 485 745 2,1 4,0
Audi Q3 4484 510 755 2,0 3,9
BMW iX1 4500 525 720 2,3 3.1
BMW X1 4500 535 715 2,3 3.1
Citroën Berlingo 4403 625 590 2,5 3,2
Citroën C5 Aircross 4500 550 735 2,5 3,7
Fiat 500X 4248 540 760 2,2 3,3
Ford Puma 4207 500 775 2,2 3.2
Hyundai Kona Electric 4355 530 685 2,1 4,0
Kia Niro Hybrid 4420 475 735 2,1 3,8
Lexus LBX 4190 510 780 2,5 3,9
Mercedes-Benz B-osztály 4419 465 630 2,4 3,3
Mercedes-Benz GLA 4410 535 695 2,2 3.7
Mitsubishi Eclipse Cross 4405 585 760 2,5 4,0
Nissan Juke 4210 515 775 2,5 3,7
Nissan Qashqai 4425 545 770 2,3 3,2
Opel Combo Electric Life 4403 625 580 2,4 3,0
Renault Captur 4227 550 775 2,6 3,9
Renault Scénic E-Tech Electric 4470 510 770 2,5 3,5
Seat Arona 4138 470 695 2,1 3,3
Ülés Ateca 4381 510 695 2,2 2,9
Škoda Kamiq 4241 465 695 2,2 3,8
Škoda Karoq 4390 515 680 2,2 3.2
Toyota Corolla Cross 4460 525 730 2,5 4,0
Toyota Proace City Verso 4403 615 575 2,5 3,0
VW T-Cross 4108 495 710 2,2 3,7
VW T-Roc 4236 485 765 2,6 3,7
VW T-Roc Cabriolet 4271 485 755 2,1 3,5