Párizsi Autószalon 2022
A pódiumon forgó autó a gyártó az első modellje, egy négyajtós sportautó, amely hidrogén üzemanyagcellás technológiával működik, valamivel két tonna alatti tömeggel, több mint 500 lóerős teljesítménnyel és 620 mérföldes hatótávval.
Nagyon kevés részlet elérhető a fő adatokon túl, de azt tudjuk, hogy a céget Oliver Lombard autóversenyző alapította, aki többet között nyert versenyt Le Mansban is.
Az autóról annyit tudunk, hogy a Machina állításuk szerint forradalmi technológiával tárolja a hidrogént és a tartályai mindössze három perc alatt feltölthetők. Az üzemanyagcellák ezután áramot küldenek néhány, még nem meghatározott „minimális méretű” akkumulátorhoz, amelyek a Machina elektromos motorjait működtetik.
Ezek a szintén rejtélyes motorok több mint 500 lóerőt adnak a Machinának, ami azt jelenti, hogy öt másodperc alatt eléri a 100 kilométer/óra sebességet.
Az autó külseje egyébként tényleg különleges, de azért tartja a manapság népszerű coupé-limuzin formát. A nagy újdonság állítólag belül van, de ebből sokat nem láttunk. A gyártó állítása szerint olyan felülettel rendelkezik, amely „kiszorítja az érintőképernyőt”.
A gyakorlatban úgy tűnik, hogy ez a középkonzolon lévő tapintható vezérlők sorozata, amelyek a műszerfalon lévő nagy képernyőhöz csatlakoznak, amely kisebb méretre „összecsukható”.
Az autó egyébként négyszemélyes, minden utas egy saját kagylóülésben helyezkedik el, felül pedig egy nagy panorámatető található.
Ezen kívül nagyon keveset tudunk Hopium Machinájáról. Minden bizonnyal idő kérdése, és többet is megtudhatunk.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!