Bemutató

E-Tense: áramra kapcsolt a DS Automobiles

2020.04.13.

A Peugeot-Citroen csoport (PSA) luxusgyártó karja, a DS Automobiles E-Tense fantázianéven nálunk is megkezdte az egyelőre két modellből álló modellválaszték elektromos változatainak árusítását. 

Szerző: Heimer György

A kicsit hosszú nevű DS 7 Crossback E-Tense 4x4 egy középkategóriájú plug in hibrid luxusterepjáró. Motorfedele alatt a PSA jól bevált 1,6 literes, 200 lóerős (147 kW) benzinmotorjához két, egyenként 109 lovas (80 kW) elektromos erőforrás társul, 8 fokozatú automata sebességváltón át 300 lóerős rendszerteljesítménnyel, akár 520 Nm nyomatékkal, valamint összkerékhajtással. Összesen négyféle, elektromos, hibrid, sport és 4x4) üzemmód közül lehet választani. Mindennek eredményeként a kábelről tölthető hibrid elektromos módban, wltp ciklus szerint 58 km megtételére képes, álló helyzetből 100 km/óra sebességre 5,9 másodperc alatt tud felgyorsulni. A márka 32A-es fali töltőjével kevesebb, mint két órás töltési időt ígér, a kétféle (Mode 2 és Mode 3) típusú töltőkábel szériatartozék. A valamivel 16 millió forint felett startoló DS 7 – alapértékeinek megfelelően – az elektromos hajtásláncon túl még számtalan újszerű prémiumos technikát kínál. Ezek közé tartozik a fél autonóm (2-es szintű) önvezetés, az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás, vagy a mobiltelefonos távvezérlési szolgáltatások, amelyekkel távolról lehet ellenőrizni többi között a még hátralévő töltési időt, vagy szabályozni az utastér klímáját előre kiválasztott időben.

A másik most megjelent alternatív hajtású DS, az ugyancsak luxusos kivitelű DS 3 Crossback E-Tense tisztán akkumulátoros, B kategóriájú prémium SUV, amelyben a hajtásról egy 100 kW-os (136 LE) elektromotor gondoskodik. WLTP szabvány szerint a hatótáv 320 kilométer, a fedélzeti töltő 7,4 vagy 11 kW lehet, az 50 kW-os lítium-ion akkumulátor többfeleképpen tölthető. Gyorstöltéssel (Mode 4 –100 kW) félóra alatt 80 százalékos töltés érhető el, a kétféle (Mode 2 és Mode 3) töltőkábel itt is szériatartozék. Az elsősorban városi e-autónak hirdetett e-suv 5 személyes, csomagtartója 350 literes. A háromféle vezetési üzemmód, a takarékos eco, a normál és az extra nyomatékú sport mellett a vezető kétféle energia-visszanyerési megoldás közül választhat: a „normál” a belső égésű motorokéhoz hasonló, a „brake” funkció (a váltókar hátrahúzásával) erőteljes, közel 1,3 m/s lassulást produkál. Ez év áprilisától a „beépített” E-Tense távvezérlő-szolgáltatatás révén egy sor fontos információ távolról is lekérdezhető lesz. Így az akku töltésszintje, a hatótávolság, vagy például a késletett otthoni töltés funkcióval kihasználható kedvezményes tarifájú időszak. A e-DS 3 ára – állami támogatás nélkül – 12,490 millió forintról indul, az akkucsomagra 8 éves vagy 160 ezer km-ig tartó jótállást vállal a cég.

Miközben a DS Magyarország az új e-modellektől a tavalyi 50 darabos forgalom megkétszerezését reméli, (a DS-ről lásd még interjúnkat Kanalas Gergely márkaigazgatóval) az anyavállalat egy klasszikus luxus limuzin piaci bevezetését készíti elő. A közel 5 méter hosszú és 1,85 méter széles lépcsőshátú modell leírásából úgy tűnik, hogy a francia autóipar – ezúttal a DS színeiben – ismét megpróbálja megszorítani a német vetélytársakat a nagy limuzinok piacán. DS 9 is hibridhajtással érkezik, elsőként egy 225 lovas kumulált teljesítményűvel, amihez később a 250, valamint a 360 lovas motorváltozatú csúcsmodellek csatlakoznak. A márkától kapott információk szerint a parádés méreteket és a gazdag kényelmi felszereléseket kínáló limo itthon feltehetően jövő évtől lesz kapható

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.15
Az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelent szerdán, emellett esetenként szélerősödés, jégeső....
2024.05.14
A Tesla részvényárfolyama 45%-kal esett vissza december végétől kezdve egy sor negatív hír és....
2024.05.14
Egy egyedülálló körkörös gazdálkodási kezdeményezés keretében a Toyota házon belül összegyűjtött....
2024.05.14
Évről évre kevesebbet érnek, mutatjuk, hogy miért és hogy mennyivel.   ..
2024.05.14
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) delegációjának németországi látogatása keretében Nagy Márton....
2024.05.14
A rendőrség a 67-es kilométerszelvénynél letereli a forgalmat a Győr felé vezető oldalon - írja a....
2024.05.14
A Volvo Construction Equipment (Volvo CE) elérhetővé teszi az elektromos töltési megoldások 48V DC....
2024.05.14
Az Audi Hungaria vezetői Németország bajor tartományi parlamentjének Gazdasági, Regionális....
2024.05.14
Annak ellenére, hogy a gyalogos balesetek száma évről évre javuló tendenciát mutat hazánkban, a....
2024.05.14
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....