hibrid
A hibrid tanulmányautó az Optima 1,7 literes dízelmotoros változatán alapul, de sok változtatást tartalmaz. A belső égésű motorhoz például egy kis villanymotor kapcsolódik, amely alacsony sebességnél önállóan is hajthatja az autót. Lítium-ion helyett ólom-szén akkumulátorból nyeri az energiát a villanymotor, a 48 V-os akkumulátort a csomagtartóban helyezték el. Az ólmos technológia a gyár szerint azért előnyösebb a lítiumosnál, mert nem igényel aktív hűtést, és könnyebb az újrahasznosítása is. A nagyfeszültségű akkumulátor mellett egy kisebb, 12V-ost is elhelyeztek az autóban.
A hagyományos generátort szíjhajtású indítómotor-generátor helyettesíti, amely szinte hang és vibráció nélkül képes beindítani a négyhengeres dízelmotort. Emiatt elég volt egy kisebb hagyományos önindítót beépíteni, ami a kisebb hagyományos akkumulátorral javítja a kocsi súlyelosztását és a vezethetőségét is. Még különlegesebb azonban az elektromos kompresszor, amely azért felel, hogy alacsony fordulatszámnál is kellő nyomatékot tudjon leadni a motor, de az új feltöltő mellett a hagyományos turbó is megmaradt a motoron.
A fogyasztást 15-20 százalékkal csökkentő, és a teljesítményt ugyanilyen arányban növelő mild hibrid rendszer valószínűleg a következő generációs Optimában debütál majd, Kia szerint a benzines és a dízelmotorokhoz is társítani lehet, ráadásul nem is lesz túl drága.