Lada

Dizájnerváltás a Ladánál: szól a latin szerenád

2021.04.26.

A Lada úgy fog kinézni, mint a Seat? Új vezető tervező érkezik az AvtoVAZ-hoz. Mostantól az 53 éves spanyol Alejandro Mesonero-Romanos hagyja jóvá a jövőbeli Lada-modellek formaterveit.

A Renault-Nissan-Mitsubishi konszern úgy döntött, hogy megerősíti a román Dacia és az orosz Lada közötti együttműködést. A két márkát ez év januárjában már egy divízióba egyesítették, melynek élére közös irányító menedzsmentet neveztek ki.  A részleg főtervezője az 53 éves spanyol Alejandro Mesonero-Romanos. Ő hagyja majd jóvá a jövőbeli Lada modellek dizájnját – írja az autonews.ru orosz autós szakportál.

Ki ez a spanyol?

Alejandro Mesonero-Romanos Madridban született és Katalóniában, a barcelonai Elisava Design School-ban tanult, amely a Pompeu Fabra Egyetem része. A spanyol dizájner első munkahelye a Volkswagen-csoport volt, ahol 1995-ben kezdett dolgozni.

Számos Seat-, Audi-és Volkswagen-modell külső tervezésében vett részt. 2001-ben azonban a tervező úgy döntött, hogy otthagyja a német konszernt, és csatlakozik a Renault Samsung Motorshoz. Tíz év után, 2011-ben azonban visszatért egykori anyacégéhez, ahol a Seat vezető tervezője lett, átvéve Luc Donckerwalk helyét. Kilenc év elteltével azonban Alejandro Mesonero-Romanos ismét a Renault-nál folytatja szakmai karrierjét, és mostantól ő lesz a felelős a jövőbeli Lada modellek külső megjelenéséért.

Milyen autókat tervezett korábban?

A tervező portfóliójába tartozik a Seat első saját gyártmányú crossovere, az Ateca, amelyet először a 2016-os genfi ​​autószalonon mutattak be a nagyközönségnek. Ennek a moduláris MQB platformra tervezett modellnek a külső megjelenése erősen hasonlít a 20V20 koncepcióra.  

Alejandro Mesonero-Romanos szintén közreműködött a Seat Arona terepjáró létrehozásában, amely a nevét Spanyolország azonos nevű városáról kapta. A riválisok - a Nissan Juke és a Renault Captur - debütálására 2017-ben került sor a Frankfurti Autószalonon.

Tervezői karrierjében rendkívül fontos helyet foglal el a márka zászlóshajója, a  Seat Tarraco. A nagy terepjáró öt- és hétüléses változatban egyaránt kapható. Végül Alejandro Mesonero-Romanos részt vett az ötödik generációs Ibiza, a jelenlegi Leon, a Cupra Formentor sport crossover és az el-Born elektromos ferdehátú külső megjelenésének kialakításában. A Seatnál végzett munkájáért a spanyol dizájner 2018-ban megkapta az Eurostars-díjat a Design kategóriában.

Mi lesz a feladata az AvtoVAZ-nál?

Hogy formálisan milyen sarzsit kap, egyelőre nem tudni. De a lényeget igen: mostantól konszern-szinten ő fogja jóváhagyni a jövőbeli Lada-autók külső megjelenését. Vagyis az ő beosztottja lesz az AvtoVAZ új főtervezője, a francia Jean-Philippe Salard, aki a brit Steve Mattin helyére lépett.

Az első autó, amelyen az új részleg dolgozik, a sorozatgyártásba kerülő Bigster lesz. Ezt a globális crossovert különféle módosításokkal kezdik gyártani a Dacia, a Lada és a Renault márkák neve alatt. Vagyis mindegyik márkának lesz egy saját terméke, ellentétben más autógyártó cégekkel. Ezekben a járművekben az azonos alkatrészek és szerelvények aránya akár 85 százalék is lehet. Ilyen lesz például a következő generációs Niva-modell (korábban 4x4 névvel futott), mely mostantól újra Lada márkanéven kerül piacra.  

Kinek a helyébe lép Alejandro Mesonero-Romanos?  

Steve Mattin, az AvtoVAZ brit főtervezője tavaly év végén távozott pozíciójából, amit 2011 óta töltött be. Nyugdíjba vonulásáról nem sokkal azután döntött, hogy Luca de Meo lett a Renault új vezérigazgatója. Mattin annak idején, az AvtoVAZ-hoz érkezve gyökeresen megváltoztatta az orosz márka megjelenését. Úgy döntött, hogy teljesen elhagyja a szovjet örökséget, és létrehoz egy alapvetően új, úgynevezett "X-design"-t: jellegzetes X-alakú elemeket tervezett az orosz márka autóinak frontvonalaira. A szokatlan megjelenés sok vitát váltott ki, de végül pozitívan fogadta az autóipari közösség. A britet idén a francia Jean-Philippe Salard váltotta a főtervezői székben.

FRISSÍTÉS!!!

Autópiaci híresztelések szerint a spanyol sztárdesigner máris váltásra készül: idén július 1-től már az Alfa Romeo tervezőcsapatát vezeti.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.26
A veterán francia péntek óta állt az élen, és a vezetést a trükkös, több kiesést hozó utolsó napon....
2025.01.26
Az újabb vasúti baleset miatt a MÁV-csoport megerősített pótlóbusz-flottával készül a....
2025.01.26
Újév, új remények? Nos, ha a zsebünkbe nyúlunk, akkor biztos vagyok benne, hogy keresni kell a....
2025.01.26
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Járó motor, fogyó benzin. ..
2025.01.26
Megdöbbentő adatok arról, hogy mikor és milyen választással járunk a legjobban. ..
2025.01.26
Az M3-as autópálya Budapest felé vezető oldalán forgalomkorlátozásra kell számítani – írta az....
2025.01.26
Jól sikerült a Ford Puma ráncfelvarrása, egyetlen hátránya az, hogy már csak háromhengeres,....
2025.01.26
A Mercedes-Benz E-osztály elnyerte az Euro NCAP 2024-es, a „Best Performer”, általános biztonsági....
2025.01.26
A bevezetése óta már több mint 100.000 megrendelést adtak le az új Peugeot E-3008-asra. Figyelemre....
2025.01.26
A Toyota nyolcszoros világbajnoka szombaton ismét hibátlanul teljesített, tovább növelve előnyét a....