Lada
A Renault-Nissan-Mitsubishi konszern úgy döntött, hogy megerősíti a román Dacia és az orosz Lada közötti együttműködést. A két márkát ez év januárjában már egy divízióba egyesítették, melynek élére közös irányító menedzsmentet neveztek ki. A részleg főtervezője az 53 éves spanyol Alejandro Mesonero-Romanos. Ő hagyja majd jóvá a jövőbeli Lada modellek dizájnját – írja az autonews.ru orosz autós szakportál.
Ki ez a spanyol?
Alejandro Mesonero-Romanos Madridban született és Katalóniában, a barcelonai Elisava Design School-ban tanult, amely a Pompeu Fabra Egyetem része. A spanyol dizájner első munkahelye a Volkswagen-csoport volt, ahol 1995-ben kezdett dolgozni.
Számos Seat-, Audi-és Volkswagen-modell külső tervezésében vett részt. 2001-ben azonban a tervező úgy döntött, hogy otthagyja a német konszernt, és csatlakozik a Renault Samsung Motorshoz. Tíz év után, 2011-ben azonban visszatért egykori anyacégéhez, ahol a Seat vezető tervezője lett, átvéve Luc Donckerwalk helyét. Kilenc év elteltével azonban Alejandro Mesonero-Romanos ismét a Renault-nál folytatja szakmai karrierjét, és mostantól ő lesz a felelős a jövőbeli Lada modellek külső megjelenéséért.
Milyen autókat tervezett korábban?
A tervező portfóliójába tartozik a Seat első saját gyártmányú crossovere, az Ateca, amelyet először a 2016-os genfi autószalonon mutattak be a nagyközönségnek. Ennek a moduláris MQB platformra tervezett modellnek a külső megjelenése erősen hasonlít a 20V20 koncepcióra.
Alejandro Mesonero-Romanos szintén közreműködött a Seat Arona terepjáró létrehozásában, amely a nevét Spanyolország azonos nevű városáról kapta. A riválisok - a Nissan Juke és a Renault Captur - debütálására 2017-ben került sor a Frankfurti Autószalonon.
Tervezői karrierjében rendkívül fontos helyet foglal el a márka zászlóshajója, a Seat Tarraco. A nagy terepjáró öt- és hétüléses változatban egyaránt kapható. Végül Alejandro Mesonero-Romanos részt vett az ötödik generációs Ibiza, a jelenlegi Leon, a Cupra Formentor sport crossover és az el-Born elektromos ferdehátú külső megjelenésének kialakításában. A Seatnál végzett munkájáért a spanyol dizájner 2018-ban megkapta az Eurostars-díjat a Design kategóriában.
Mi lesz a feladata az AvtoVAZ-nál?
Hogy formálisan milyen sarzsit kap, egyelőre nem tudni. De a lényeget igen: mostantól konszern-szinten ő fogja jóváhagyni a jövőbeli Lada-autók külső megjelenését. Vagyis az ő beosztottja lesz az AvtoVAZ új főtervezője, a francia Jean-Philippe Salard, aki a brit Steve Mattin helyére lépett.
Az első autó, amelyen az új részleg dolgozik, a sorozatgyártásba kerülő Bigster lesz. Ezt a globális crossovert különféle módosításokkal kezdik gyártani a Dacia, a Lada és a Renault márkák neve alatt. Vagyis mindegyik márkának lesz egy saját terméke, ellentétben más autógyártó cégekkel. Ezekben a járművekben az azonos alkatrészek és szerelvények aránya akár 85 százalék is lehet. Ilyen lesz például a következő generációs Niva-modell (korábban 4x4 névvel futott), mely mostantól újra Lada márkanéven kerül piacra.
Kinek a helyébe lép Alejandro Mesonero-Romanos?
Steve Mattin, az AvtoVAZ brit főtervezője tavaly év végén távozott pozíciójából, amit 2011 óta töltött be. Nyugdíjba vonulásáról nem sokkal azután döntött, hogy Luca de Meo lett a Renault új vezérigazgatója. Mattin annak idején, az AvtoVAZ-hoz érkezve gyökeresen megváltoztatta az orosz márka megjelenését. Úgy döntött, hogy teljesen elhagyja a szovjet örökséget, és létrehoz egy alapvetően új, úgynevezett "X-design"-t: jellegzetes X-alakú elemeket tervezett az orosz márka autóinak frontvonalaira. A szokatlan megjelenés sok vitát váltott ki, de végül pozitívan fogadta az autóipari közösség. A britet idén a francia Jean-Philippe Salard váltotta a főtervezői székben.
FRISSÍTÉS!!!
Autópiaci híresztelések szerint a spanyol sztárdesigner máris váltásra készül: idén július 1-től már az Alfa Romeo tervezőcsapatát vezeti.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!