ICDP

Dinamikus árazás vethet véget a kellemetlen alkudozásnak?

2019.03.01.

Néhány hete az Egyesült Királyság illetékes hatósága új szabályozást vezetett be, ami elsősorban a Carwow nevű, Youtube csatornaként indult, de mára leginkább a vásárlók számára a legjobb ajánlatokat összegyűjtő szolgáltatásáról ismert.

Az új szabályozás betiltja a Carwow gyakorlatát, amely során az általuk begyűjtött ajánlatokat a gyártó által ajánlott fogyasztói árhoz viszonyították. A hatóság szerint a Carwow által feltüntetett kedvezmények félrevezetőek voltak, ugyanis az ajánlott fogyasztói ár (listaár) nem tükrözte azt az összeget, amennyiért az adott modell átlagosan értékesítésre került.

A Carwow természetesen fellebbezett, de érdemes kicsit a történet mögé nézni, ugyanis alapvető problémák vannak a márkák “ajánlott fogyasztói árával”. Ahogy Magyarországon, az Egyesül Királyságban is az a jellemző, hogy a fogyasztók úgy tekintenek egy autó meghirdetett árára, mint az alku alapja. Mondhatni, onnan megyünk lefelé.

Az új szabályozás a gyártókat is érinti, ugyanis betiltja az olyan reklámokat, amelyekben “1000 font kedvezmény-t” hirdetnek. Mindez persze logikus, ha a márka minden vásárló számára biztosít ezer font kedvezményt, akkor onnantól kezdve az ajánlott fogyasztói ár is csökken ezzel az összeggel, tehát már nem is tekinthető kedvezménynek, hanem ideiglenes árcsökkentésnek.

Ha belegondolunk, az autóiparban feltüntett áraknak gyakorlatilag nincs jelentőségük. Az ICDP témába vágó publikációja szerint idővel el fog jönni az a kor, amikor az autóknak a repülőjegyekhez hasonlóan nem lesz “fix” ára és az elkért összegek az aktuális kereslettől, a kért szolgáltatásoktól és a vásárló személyétől (márkahűség és egyéb jellemzőket figyelembe véve) függően dinamikusan változik majd.

Ez persze nagyon is jó lehet a Carwow-hoz hasonló árösszehasonlító oldalak számára, így bár a mostani döntés nagy pofon az egykori Youtube csatornának, hosszú távon megeshet, hogy jól jönnek ki a dologból. Ugyanakkor számolniuk kell azzal, hogy ha tényleg a dinamikus árak felé tartunk, akkor jelentősen szigorúbb szabályozás és ellenőrzés mellett kell majd dolgozniuk, mivel fennállna a veszélye, hogy a gyártók üzletét károsítanák, ha folyamatosan lefelé nyomnák az árakat.

Ez alapján számítani lehet arra, hogy az online értékesítés terjedésével egyidőben a dinamikus árazás is népszerűsődni fog, a gyártók pedig saját honlapjaikon fognak a Carwow-hoz hasonló, árakat összehasonlító szolgáltatást nyújtani.

Ez persze újabb problémákat vet fel, mégpedig a gyártók és a kereskedők között, hiszen ez esetben a gyártónak sokkal nagyobb hatása lesz arra, hogy melyik kereskedőhöz kerülnek az ügyfelek. Mindez persze a jövő, de egyértelműnek tűnik, hogy a listaár felett elment az idő.

Az autóvásárlást nem egy bazári élményként szeretnénk megélni, ahol keményen alkudozva tudunk jó üzletet kötni, márpedig amíg a valós ártól teljesen különböző listaárakat látunk mindenhol, kénytelenek vagyunk harcolni a jó árért.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....