BMW
(a kép csak illusztráció)
Sokan számítottak rá, hogy az új, hetedik generációs 5-ös BMW esetleg már az októberi Párizsi Autószalonon bemutatkozhat, de a legfrissebb jelentések szerint erre három hónappal többet kell várni, mivel a premiert elhalasztották a januári Detroiti Autószalonra.
Bennfentes információk szerint az új 5-ös formája nem változik majd jelentősen, amolyan zsugorított 7-es BMW-re lehet számítani formatervezési szempontból. Bár pár centivel nagyobb lesz a jelenlegi nemzedéknél, az új, szénszálat, alumíniumot és magnéziumot is jelentős mértékben tartalmazó OKL padlólemeznek köszönhetően közel 100 kilogrammal lesz könnyebb, ami a fogyasztásra és a menetdinamikára is jó hatással lesz.
Ahogy megszoktuk az 5-ös esetében, rengeteg motorral lesz kapható a típus, amelyek közül kiemelendő a négyturbós dízel az 550d-ben, és az új hibrid változat is. Ebben a 330e-ből ismert hajtáslánc dolgozik majd, de kissé módosított formában, hogy a 3-asnál nehezebb autóban is megállja a helyét. Több mint 32 kilométert lehet majd tisztán elektromos üzemmódban megtenni vele.
Az új, 48 V-os elektromos hálózatnak köszönhetően a jelenleginél is fejlettebb vezetéstámogató rendszerek lesznek elérhetők, akár robotpilóta is. Megjelenik az új 7-esből ismert ötödik generációs iDrive és a gesztusvezérlés is, az automatikus váltó nyolc helyett kilencfokozatú lesz.
Az M5 természetesen nem azonnal, csak körülbelül egy év késéssel követi majd a normál 5-öst. A sportváltozatban valószínűleg a jelenlegi 4,4 literes, ikerturbós V8-as átdolgozott változata teljesít majd szolgálatot, több mint 600 lóerős teljesítménnyel. Újdonság, hogy a csúcsmodellt már xDrive összkerékhajtással is meg lehet majd venni, ami nagyban megkönnyíti az erő útra vitelét.