e-útdíj

December elsejétől arányosabb az e-útdíj rendszer

2013.12.03.

A fuvarozói érdekképviseletek javaslatainak figyelembe vételével végrehajtott fejlesztések eredményeképpen december 1-jétől tovább finomodott a nyáron bevezetett HU-GO megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszer.

Az e-útdíj rendszer fokozatos finomhangolása a közúti fuvarozói érdekképviseleti szervezetekkel történő folyamatos egyeztetések alapján történik. Az elmúlt időszak legkiemelkedőbb fejlesztése, amely a fuvarozói szervezetek – az MKFE, a NIT és a FUVOSZ – javaslatai alapján valósult meg, a díjköteles elemi útszakaszok számának növelése, vagyis a szakaszok továbbosztása a testreszabott útvonaltervezés érdekében. A vonatkozó rendelet módosítása 2013. október 31-én jelent meg a Magyar Közlönyben, és december 1-jétől lépett érvénybe.

A fuvarozók javaslatai, melyek a három érdekképviseleten keresztül érkeztek a döntéshozókhoz, szinte minden esetben elfogadásra kerültek. Az egyes elemi útszakaszok megosztására irányuló észrevételek elsősorban ipartelepekre és útcsatlakozásokra vonatkoztak, de voltak köztük logisztikai központokat és kamionos pihenőhelyeket illető javaslatok is. A módosítás következtében a teljes díjköteles úthálózat hossza gyakorlatilag változatlan maradt, azonban az elemi útszakaszok száma 2075 darabról 2243-ra nőtt, vagyis az érintett esetekben az elemi díjköteles szakaszok hossza csökkent. Ennek a változásnak köszönhetően a rendszer pontosabbá, a megtett úttal arányossabbá vált.

A 32-es főúton az Electrolux jászberényi üzeméhez vezető lehajtónál például módosult a szakaszhatár, így az eredetileg 8640 méter hosszú útszakasz egy 7036 méteres és egy 1604 méteres szakaszra lett felosztva. Egy másik javaslatnak megfelelően a 8-as úton található logisztikai központnál történt szakaszbontás, így az eredetileg 4209 méter hosszú szakasz helyett két rövidebb, egy 1866 méter és egy 2343 méter hosszú elemi útszakaszt alakítottak ki. A gyakorlatban ez a továbbosztás azt jelenti, hogy a fuvarozónak nem kell a korábbi teljes szakasz díját kifizetni, ha az adott telephelyre szeretne eljutni, hanem az új, rövidebb szakaszok utáni kisebb útdíjat kell kifizetnie. Az előbbi példáknál maradva, egy fuvarozó esetében egy alkalommal, az adott szakaszra vonatkoztatva ez akár 80 százalékos díjcsökkenést is jelenthet.

A fejlesztések nem álltak meg, a szakemberek továbbra is folyamatosan gyűjtik a díjköteles elemi szakaszok további bontására vonatkozó észrevételeket, javaslatokat, melyeket egy későbbi rendeletmódosítással fognak beépíteni a rendszerbe.

Az e-útdíjjal kapcsolatos részletes információk megtalálhatók a www.hu-go.hu oldalon, valamint a november 15-től a megváltozott, 06 40 40 50 60-as Call Center telefonszámon.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
A Stellantis akoljában nem sok egyéniség születik, az Opel Corsa picit mégis más, mint a többi....
2024.05.06
Megérkezett a tavaly év végén beharangozott, megújult Lexus UX hibrid: a minden részletében....
2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....