buszgyártás
A hazai buszállomány átlagéletkora több mint tizennégy év, így az elkövetkező időszakban sok állami- és magáncég kezdheti meg flottájának fiatalítását. Erre is számítva döntött úgy az ITK cégcsoport, hogy jelentős forrásokat fordít arra, hogy – szorosan együttműködve a Mercedes-Benz-zel – létrehoz egy hazai viszonyokra optimalizált buszcsaládot. Ennek a várhatóan tizenkét típusból álló kínálatnak a második modelljét mutatta be a közelmúltban az ITK Holding Zrt. leányvállalata, az Inter Traction Electrics Kft.
85 utast szállíthat a jármű
A 12,5 méter hosszú, 2 ajtós, alacsonypadló-belépésű Mercedes-Benz REFORM 501 LE elővárosi buszt 260 kW teljesítményű, 1400 Nm csúcsnyomatékú, EURO6-os dízelmotorral szerelik. A buszokat 6+1 fokozatú ZF automataváltóval szerelik. Az alváz műszaki kialakítása tartalmazza a Mercedes-Benz autóbuszain megszokott járműbiztonsági és menetstabilizációs rendszereket, valamint az ITK Csoport által fejlesztett távoli fedélzeti diagnosztikai és kontrolleszközöket, amelyek üzemelési, működési adatokat szolgáltatva teszik lehetővé a járművek távoli ellenőrzését. Ami az utasok számára fontos újítás: a buszokon több USB-csatlakozót is elhelyeznek, így menet közben lehet tölteni a telefonokat, tableteket. A buszon 45 ülő- és 40 állóhely lesz, így összesen 85 utast szállíthat a jármű.
12,5 méter hosszú, 2 ajtós, alacsonypadló-belépésű az új modell
Közben a cégcsoport máris további terveket sző. Bejelentették, hogy az ITK Holding Zrt. és annak leányvállalata bővítette együttműködését a Mercedes-Benz Transporter divíziójával is. A megállapodás alapján a cégcsoport elkezdi a Sprinter és a kishaszonjárművek alapjaira tervezett fejlesztéseket, így a későbbiekben a kisebb járműkategóriákban is piaci szerepet kaphat a társaság. Azt, hogy mekkora szerepre tör a cég a hazai buszgyártásban, jól jelzi: az ITK Holding leányvállalata szerződést kötött a Debreceni Vagyonkezelő Zrt-vel és a Civis Ház Zrt-vel a cégcsoport jövőbeni fejlesztéseihez szükséges 200.000 négyzetméteres ingatlan megvásárlásáról.
Az utasok számára USB-csatlakozókat is ígérnek
Kossa György, az ITK Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója a buszbemutatón szót ejtett a tavaly átadott Oktatási, Fejlesztési Központ és Kísérleti Üzemről is: ez nemcsak az autóbuszok gyártásának helyszíne, hiszen itt képzik a jövő szakembereit továbbá ez a létesítményt ad otthont a termék- és gyártástechnológiai fejlesztéseknek.
Kossa György, az ITK Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója a buszbemutatón
– A Mercedes-Benz Hungária Kft. és az ITK Holding együttműködése jó példa arra, hogy miként tud hatékonyan együtt dolgozni egy világvállalat és egy magyar vállalkozás. A Mercedes-Benz Sprinter alváza és az ITK professzionális felépítménygyártói tevékenysége együtt egyedi, különleges piaci igényeket is maradéktalanul ki tud elégíteni. Hangsúlyozom, mindez Magyarországon eredményez hozzáadott értékteremtést – fogalmazott a buszbemutatón Jörg Schmidt, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.