Spanyol autópiac
A spanyol autópiac 2020-ban összeomlott a koronavírus miatt: az eladások 32,3 százalékkal csökkentek, így 2013 óta a legkevesebb autót helyezték forgalomba az Ibériai félsziget legnagyobb országában. Tavaly 851 211 autót adtak el, szemben az előző évi 1 258 251 gépkocsival.
Az olyan klasszikus modellek, mint a Volkswagen Golf, a Seat Ibiza, a Renault Megane és az Opel Corsa lezuhantak a képzeletbeli dobogókról, ezzel párhuzamosan erősödik a terepjárók dominanciája.
A négy legnagyobb forgalmú szegmens a közepes SUV-ok (26,1%), a kompakt autók (19,5%), a kis terepjárók (18,6%) és a haszongépjárművek (18,3%) kategóriái voltak.
A legkeresettebb márka a Seat volt, amelyből 2020-ban 68 721 darab került a piacra a 2019-ben eladott 111 982 darabhoz képest.
1. A legkelendőbb autó a román gyártású Dacia Sandero lett 24.035 darabbal.
A román márka – melynek idén már a harmadik generációja érkezik a spanyol piacra – 2020-ban átvette a vezetést a globális eladási listán. Annak ellenére, hogy az értékesítés 29,1 százalékkal esett vissza 2019-hez képest. Idén 24.035 darabot adtak el belőle Spanyolországban, míg 2019-ben 33 880 darabot.
2. A dobogó második fokán a Seat León áll 23.582 eladással
A spanyol kompakt autó három éven át tartotta első helyét az eladási listán, de az idei drasztikus, a versenytársaknál erőteljesebb visszaesés (-34,2%) megfosztotta a koronától. Áprilisban debütált a modell negyedik generációja, amely ötféle motorváltozattal kapható.
3. A bonzérmes a Nissan Qashqai lett 19.818 értékesítéssel
A Qashqai 13 éve vezeti Spanyolország SUV-piacát, és az elmúlt évek során mindig bekerült a 10 legnépszerűbb modell közé. 2020-ban azonban komoly csapást szenvedett el. Az eladások 34,3 százalékkal csökkentek a 2019-es 30 156 darabhoz képest. Ennek ellenére a japán márka továbbra is referenciapont a spanyol autópiacon.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!