Olaszország

Csökkennek az autósok büntetési tételei 2021-ben

2020.12.25.

Az autós büntetési tarifák kétévenkénti kiigazítása először vonja maga után a legkomolyabb büntetések tételek összegének minimális csökkenését Olaszországban – írja az automoto.it olasz autós szakportál.

Olaszországban kétévente felülvizsgálják a KRESZ-szabályok megsértéséért kiszabott büntetések összegét a Olasz Statisztikai Hivatal (ISTAT) által megállapított fogyasztói árindex-változások alapján. Nos, azóta, hogy 1993-ban elfogadták az olasz KRESZ-t, és a büntetési tételek összegének viszonyítási mechanizmusát, 2021 lesz az első év, amikor a 250 eurót meghaladó büntetési tételek – bár minimális mértékben, 02 százalékkal – csökkennek.  

A leggyakoribb bírságok összegei azonban változatlanok maradnak (az mindenesetre pozitív eredmény, hogy nem nőnek). A tilosban parkolásért továbbra is 42 euró (kb. 15 ezer forint) a maximális büntetési tétel, a biztonsági öv használatának elmulasztásáért 83 eurót (kb. 30 ezer forintot), a vezetés közbeni mobiltelefon használatáért pedig 165 eurót (kb. 60 ezer forintot) kell fizetnie a szabálysértőnek.

A KRESZ-szabályok súlyos megsértéséért viszont kevesebbet kell majd fizetni. Aki 40-60 km-/h-val lépi túl a megengedett sebességet, annak 533 euró helyett 532 eurót (kb. 190 ezer forintot) kell fizetnie, vagyis a különbség 1 euró csupán. Az ennél nagyobb arányú sebességtúllépés büntetési tétele 847 euróról 845 euróra (kb. 305 ezer forintra) csökken. Vagyis az országúti duhajok 2 euróval fizetnek majd kevesebbet, mint eddig.

Az előző tizenhárom tarifa-felülvizsgálat során a 1998. december 22-i miniszteri rendelet növelte meg legnagyobb mértékben a büntetési tételeket. Az akkori döntés nyomán átlagosan 21,2 százalékkal kellett többet fizetniük a KRESZ-szabályok megsértőinek. A második legnagyobb, 17,5 százalékos tarifaemelés 1996 decemberében történt. Igaz, akkor nem az elmúlt 2, hanem a megelőző 4 év árindexéhez igazították a büntetéseket.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.15
Bár az új Mercedes CLA már nem Kecskeméten, hanem a németországi Rastattban készül, mégis érdemes a....
2025.04.15
A tavaly zárt nemzetközi akvizíciók eredményeképpen csaknem 13 százalékkal több új gépjárművet....
2025.04.15
Az Európai Bizottság elindította a DiscoverEU program új pályázati fordulóját. Ennek keretében....
2025.04.15
A globális autóipar 2024-ben az előrejelzésekhez képest gyengébben teljesített, az értékesítés....
2025.04.15
Turbulens időket él át orosz autópiac, amely egykoron az orosz és nyugati autómárkák gyűjtőhelye....
2025.04.15
Az egyenruhások 5 perc különbséggel kétszer is bemérték ugyanazt a gépkocsit Karancslapujtő....
2025.04.15
A J. D. Power idén is kiadta a hivatalos és szerződött márkaszervizek teljesítményét mérő Customer....
2025.04.15
A CUPRA bejelentette a CUPRA Design House érkezését, amely a márka küldetésének középponti elemét....
2025.04.15
Figyelmükbe ajánljuk a Toyota Magyarország YouTube csatornáján útjára indított Toyota Insider....
2025.04.15
A Volkswagen Golf ráncfelvarrásának fontos hozadéka, hogy Európa egyik legnépszerűbb autója is....