Lotus

Családi villanyautókon dolgozik a Lotus, az első már jövőre érkezik

2021.09.14.

Az új kínai gyártású modellcsaládban lesz nagy crossover és elegáns, négyajtós kupé is.

A kínai Geely tulajdonában lévő hetheli központú brit gyártó elkezdte kínai gyárának építését Wuhanban, ahol 2022-től kezdve egy teljesen új modellcsalád készül majd, kezdve a Type 132 kódnéven fejlesztett szabadidő-autóval. A 900 millió fontba, azaz kb. 365 milliárd forintba kerülő beruházás eredményeként nem csak egy gyártóüzem létesül az ázsiai országban, de a Lotus Technology új központja is egyben, ahol kizárólag elektromos autókat fognak fejleszteni.

Az egymillió négyzetméter alapterületű, évi 150 ezer autós kapacitású (Hethel 15-szöröse) wuhani gyár 2021 végén, a fejlesztőközpont azonban csak 2024-ben nyit meg. Ez lesz a világ első autógyára, amelyet „integrált, intelligens tesztpályával” látnak el, ami azt jelenti, hogy az autók önvezető módban is képesek lesznek haladni rajta, akár 230 km/h-s sebességet is elérve. De képesek lesznek a 16 kanyarból álló pályát elhagyva önállóan a szervizálláshoz is menni, ha állításra vagy töltésre lenne szükségük.

A Lotus megerősítette, hogy a következő öt évben három Kínában gyártott villanyautót fognak bemutatni, a Type 132 SUV után egy évvel, 2023-ban érkezik majd az azonos platformra épülő Type 133 négyajtós kupé, és 2024-ben pedig egy nagyméretű SUV, a vélhetően hétüléses Type 134. Mind a három most bejelentett villany-Lotus az új Premium architektúrára épül, amely 2,9-3,1 méteres tengelytávú luxusautókhoz lett fejlesztve, és 92-110 kWh kapacitású akkumulátorok fogadására alkalmas.

A Porsche Taycanhoz és a Hyundai Ioniq 5/Kia EV6-hoz-höz hasonlóan ezek a Lotusok is 800 voltos elektromos architektúrát kapnak, ami azt jelenti, hogy vékonyabb és könnyebb kábeleket alkalmazhatnak bennük a mérnökök, és hogy a létező leggyorsabb, 3-400 kW feletti teljesítményű DC villámtöltőkkel is kompatibilisek lesznek.

Egyelőre a műszaki adatokat még nem árulta el a Lotus, de azt már igen, hogy mindhárom kocsi kb. 3 másodperc alatt gyorsul majd fel 0-100 km/h-ra. Az Autocar információi szerint az elsőként érkező Type 132-nek (amelyet már 2016 óta fejlesztenek) két változata lesz: egy 600 és egy 750 lóerős, egyaránt összkerékhajtással és két villanymotorral.

A régóta várt, Alpine-nal közösen fejlesztett kompakt elektromos sportkocsi, a Type 135 nem Kínában, hanem Hethelben, Nagy-Britanniában fog készülni, de csak 2026-tól kezdve. Szintén a brit központban fogják gyártani a már tavaly leleplezett, 2000 lóerős Evija elektromos hipersportautót, és a cég utolsó belső égésű motorral szerelt kocsiját, az idén bemutatott Emirát is, ami az Elise utóda.

A Lotus azt is bejelentette, hogy partnerségre lépett a kínai villanyautó-specialista Nióval, miután annak alapító vezérigazgatója, Li Bin egy meg nem határozott összeget fektetett a Lotus Technology-ba, ami „kitaposta az utat a kölcsönösen hasznos iparági együttműködés kiaknázása számára”.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
Itt az új törvényjavaslat.   ..
2024.04.24
Zivatarok alakulhatnak ki, az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként....
2024.04.23
A japán filmtörténet, sőt, a világ egyik legsikeresebb animációs alkotása adott ihletet ahhoz az....
2024.04.23
Izgalmas és világszintű versenyeknek ad otthont a hétvégén a Balaton Park Circuit. ..
2024.04.23
A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromos autóipari forradalom határozza....
2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....
2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..
2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....
2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....
2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....