BMW 3

Csak az érti, aki vezeti – BMW 330i teszt

2023.05.19.

A legtöbben csak egy letűnt kor formavilágának újabb leképződését látják majd benne. Csak az értheti, hogy miről szól a 3-as BMW, aki benne ül.

Arra jutottam a teszthét alatt, hogy éppen ez a bennfentesség teszi évről-évre egyre vonzóbbá a 3-as BMW adott generációját. Ahogy haladunk előre, úgy lesznek egyre kevesebben, akik értik és értékelik, hogy miről is szólt az autózás egykoron. Úgy fogják egyre kevesebben tudni, hogy mennyire elképesztően jó érzés vezetni egy 3-as BMW-t, aminek hiába tartunk a hetedik generációjánál a G20-as szériával, mégis képes volt mindig megújulni, és a korhoz igazodni.

No, persze ehhez kell az a mérhetetlen mennyiségű felhalmozott tudás és tapasztalat, ami ott van a BMW mérnökeinek és komputereinek agyában, Münchenben. A tudás, ami pótolhatatlan, mégis egyre kevesebb igény van rá, mert egyre kevesebben vannak, akik elmagyarázhatnák, hogy mi benne az érték. Pedig másképp nem lehet létrehozni egy olyan autócsodát, mint a G20-as 3-as BMW, ami úgy kommunikál veled, mint lassacskán semmi más. Amikor egy parkolás, egy kormánytekerés is élményszámba megy, mert egyszerűen annyira jól van súlyozva minden. Érzel minden apró kormányszöget, érzed a gázállást, érzed a fékerőt. Érzel! Minden méteren intenzíven kommunikál veled.

Igen, ma már ott tartunk, hogy könnyes szemekkel parkoltam le az első néhány kilométer után, és az első dolgom volt megosztani a barátaimmal, hogy ilyen még van! Még létezik! Ráadásul a G20-as 3-as BMW most kapott egy remek faceliftet. Már nincs csipa a vékonyított lámpákban, és még morcosabbra, sportosabbra húzták a lökhárítókat. Talán pont a hagyományos értékei miatt, a 3-ashoz csak nagyon óvatosan nyúl hozzá a BMW, és egyébként szerintem az egyik utolsó modelljük, ami a frissítése után nem túlzó, hanem letisztultabb lett.

Ráadásul a tesztautót pont úgy konfigurálták össze, ahogy azt én teszem vágyakozó perceimben: 330i, hátsókerék-hajtás, Brooklyn szürke fényezés, 19-colos felnik, barna bőrbelső, szénszálas műszerfal betétek, és M Sport csomag, magas diffúzorral és fekete elemekkel. Persze nem engedtem a csábításnak, ettől még észrevettem volna, ha technikailag nem lenne rendben, de az az igazság, hogy ennek az autónak minden porcikája rendben van. Stabil, kiegyensúlyozott. Érezni a temérdek mérnöki munkaórát, amivel egy ennyire jól súlyozott autót lehet létrehozni. Lehetetlen belekötni.

Azonnal tökéletes az üléspozíció, pont jó helyen van az osztott könyöklő, és az új, hajlított kijelző panel is remek: mind a 14,9 colos infotainmentnek, mind a 12,3 colos digitális műszercsoportnak tökéletes a felbontása, és remekül használhatóak. Mostantól ráadásul alapáras a háromzónás klíma és a navigáció is. Nyugodt, kényelmes, mégis modern az élettér odabent, amiből remek a kilátás, de azért kellően mélyen ülünk a sportos vezetési élményhez. Ha akarjuk, akkor tud ficánkolni még egy 330i is, de persze képes síri csendben is suhanni, a futómű felől ugyanis nem érkezik zaj, és a szélzaj is minimális.

Amin viszont a legjobban ki voltam akadva, az a fogyasztása. Mivel a horvát WRC gyorsaságijai között a 330i tesztautóval közlekedtünk, ezért volt rá számtalan alkalmunk, hogy megvizsgáljuk a valós fogyasztását. Városban képes akár 6,5 literes átlagokat is produkálni, míg városon kívül, csapatós használat mellett sem szökik fel érdemben 7 liter fölé a fogyasztás. A teljes, közel 1000 kilométeres teszt során 6,8 literes átlag alakult, ami egy 2,0 literes, 245 lóerős, tágas szedántól több mint baráti. Igazából lenyűgöző érték, ha figyelembe veszem, hogy mennyire nem a spórolásról szólt ez a néhány együtt töltött nap. Gyakran vettük hasznát elképesztő erejének, amit késlekedés nélkül, bármikor, bárhol képes leadni a 8-fokozatú, hagyományos automatán keresztül.

Jelenlegi konfigurátora szerint 15,7 millió forintról indít a 3-as BMW, míg a mi konfigurációnk már 25 millió forint fölé kúszik. Ennek az oldschool vezetési élménynek viszont nincs ára. A kompromisszummentes, késlekedésmentes, őszinte vezetési élménynek. Amíg a 3-as BMW nem tér le erről az útról, addig egy betonbiztos pont marad az egyre sűrűbb ködben, amit félkész villanyautók, és lélektelen SUV-k alkotnak egyre nagyobb számban, cél és hovatartozás nélkül, múlt és jövő nélkül. Nem kell mindenkinek értenie a 3-as BMW-t. Elég, ha csak azok tudják, akik ma is cinkos mosollyal kacsintanak át egymásnak 3-as BMW-jük volánja mögül. Másnak úgyis hiába magyaráznák.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....