Párizsi Autószalon
A Ferrari 458 Speciale Aperta a várakozásokkal ellentétben nem vászon-, hanem összehajtható keménytetőt kapott, amely gombnyomásra 14 másodperc alatt hajtogatja ki magát a fedele alól. Mivel a tetőt alumíniumból készítették, az Aperta a merevítésekkel együtt is csak 50 kilogrammal nehezebb a zárt 458 Specialénál, így 1340 kilogrammot nyom. Minden lóerőnek mindössze 2,21 kilogrammot kell mozgatnia.
A Speciale motorjához nem nyúltak, de nem is volt rá szükség: a többszörös Év Sportmotorja díj-nyertes 4,5 literes szívó V8-as 605 lóerőre képes 9000-es (!) fordulatszám mellett, a legnagyobb nyomatéka 540 Nm. A kocsi kereken 3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h sebességre, a végsebessége eléri a 325 km/h-t. A Side Slip Angle Control nevű elektronika úgy enged némi túlkormányzottságot kiprovokálni vezetés közben, hogy végig felügyelet alatt tartja az autó mozgását, és ha megpördülés-veszélyt érzékel, akkor azonnal közbeavatkozik.
A Ferrari állítása szerint az Aperta aerodinamikai szempontból a valaha volt leghatékonyabb nyitott modelljük, a zárt változaton alkalmazott mozgó hátsó légterelő ezen is megtalálható. Belül szénszálas betétekkel díszítették a műszerfalat és az ajtókat, a kagylóülések Alcantara kárpitozást kaptak. A karosszériát különleges, háromrétegű sárga fényezés fedi, rajta középső csíkkal.