Continental

Continental: a politika a belsőégésű motorok szapulásával tönkre teszi az autóipart

2020.10.02.

A német Continental AG autóipari beszállító vállalat felügyelőbizottságának elnöke az uralkodó politikai kurzust teszi felelőssé a konszern 30 ezer munkahely megszűnésével járó strukturális átszervezési programjáért.

A politika a belsőégésű motorok szapulásával tönkre teszi azt az autóipart, amely a megtermelt hozzáadott érték 99 százalékát belsőégésű motoros járművekkel állítja elő - idézte a német dpa hírügynökség Wolfgang Reitzle, a Continental AG járműipari technológiai konszern felügyelőbizottsági elnökének a "The Pioneer" hírportálnak adott nyilatkozatát.

- A gyártókat és a felhasználókat is a belsőégésű motorok szapulásával hajszolják bele a még egyáltalán nem piacérett elektromos mobilitásba - fogalmazott, hozzátéve, hogy "emiatt kell aztán nekünk üzemeket bezárnunk és alkalmazottakat elbocsátanunk". A dpa hírügynökség idézte egyúttal Alsó-Szászország tartomány miniszterelnökét is, aki visszautasította Wolfgang Reitzle állításait.

- Az autóipar a beszállítóival együtt túl későn reagált az ágazat strukturális váltására - jelentette ki Stephan Weil a Continental AG központjának otthont adó Hannoverben. "Az ágazat kétségtelenül bajban van" - jegyezte meg. "Különösen az autóiparnak beszállító kis- és középvállalatok fennmaradása került veszélybe". Leszögezte egyúttal, hogy meggyőződése szerint "fel kell hagyni a belsőégésű motorokkal és át kell állni az elektromos mobilitásra".

A Continental AG, a világ második legnagyobb autóipari beszállítója világszerte mintegy 30 ezer alkalmazott elbocsátását is magában foglaló strukturális átalakítási tervet jelentett be szerdán. A konszern alkalmazottainak száma 2019 végén 245 ezer volt. A 30 ezres elbocsátásból 13 ezer lesz németországi. Az autóipari ágazat strukturális átalakulására és a 2018 óta csökkenő autóeladásokra adott válaszként a Transformation 2019-2029 nevet viselő program a konszern versenyképességét és fenntartható növekedését igyekszik garantálni 2023-tól évi egymilliárd eurós költségmegtakarítással.

A konszern bevétele 2018-ban 44,4 milliárd euró, működési eredménye 4,02 milliárd euró volt. Az átszervezési program egyúttal az adatátviteli hálózatra kapcsolt és emisszió-mentes mobilitási technológiákra építve új növekedési pályára kívánja helyezni a Continental AG üzletpolitikáját. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.10.20
A Sports Activity Vehicle és a Sports Activity Coupé szegmensek két nagyteljesítményű sportolójának....
2020.10.20
A világ legzöldebb autógyártója, a részben vagy teljesen elektromos környezetbarát meghajtások....
2020.10.20
A látás és a láthatóság fontosságára figyelmeztető országos közlekedésbiztonsági kampány indult....
2020.10.20
A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid autók az egyik legnépszerűbb alternatívává váltak a....
2020.10.20
Az Európában aktív autógyártók sokkal inkább rászorulnak bizonyos szintű állami segítségre, mint....
2020.10.20
Tovább gyorsul az új, nyolcadik generációs Golf: a GTI2, GTE3 és a GTD4 után a sportos Golf....
2020.10.20
Az október 16-18-án megrendezett Goodwood SpeedWeek futamsorozaton a GR Yaris és a GR Supra is....
2020.10.20
Október közepén irigylésre méltó gyártási jubileumhoz érkezett a BMW Group lipcsei üzeme: elkészült....
2020.10.20
Ugyan három egymást követő hónapban is jelentős mínuszt produkált a használt autó piac az év során....
2020.10.20
A baleset a sztráda Szeged felé vezető oldalán történt. A helyszínen egy sávon halad a forgalom. ..