Continental

Continental: a politika a belsőégésű motorok szapulásával tönkre teszi az autóipart

2020.10.02.

A német Continental AG autóipari beszállító vállalat felügyelőbizottságának elnöke az uralkodó politikai kurzust teszi felelőssé a konszern 30 ezer munkahely megszűnésével járó strukturális átszervezési programjáért.

A politika a belsőégésű motorok szapulásával tönkre teszi azt az autóipart, amely a megtermelt hozzáadott érték 99 százalékát belsőégésű motoros járművekkel állítja elő - idézte a német dpa hírügynökség Wolfgang Reitzle, a Continental AG járműipari technológiai konszern felügyelőbizottsági elnökének a "The Pioneer" hírportálnak adott nyilatkozatát.

- A gyártókat és a felhasználókat is a belsőégésű motorok szapulásával hajszolják bele a még egyáltalán nem piacérett elektromos mobilitásba - fogalmazott, hozzátéve, hogy "emiatt kell aztán nekünk üzemeket bezárnunk és alkalmazottakat elbocsátanunk". A dpa hírügynökség idézte egyúttal Alsó-Szászország tartomány miniszterelnökét is, aki visszautasította Wolfgang Reitzle állításait.

- Az autóipar a beszállítóival együtt túl későn reagált az ágazat strukturális váltására - jelentette ki Stephan Weil a Continental AG központjának otthont adó Hannoverben. "Az ágazat kétségtelenül bajban van" - jegyezte meg. "Különösen az autóiparnak beszállító kis- és középvállalatok fennmaradása került veszélybe". Leszögezte egyúttal, hogy meggyőződése szerint "fel kell hagyni a belsőégésű motorokkal és át kell állni az elektromos mobilitásra".

A Continental AG, a világ második legnagyobb autóipari beszállítója világszerte mintegy 30 ezer alkalmazott elbocsátását is magában foglaló strukturális átalakítási tervet jelentett be szerdán. A konszern alkalmazottainak száma 2019 végén 245 ezer volt. A 30 ezres elbocsátásból 13 ezer lesz németországi. Az autóipari ágazat strukturális átalakulására és a 2018 óta csökkenő autóeladásokra adott válaszként a Transformation 2019-2029 nevet viselő program a konszern versenyképességét és fenntartható növekedését igyekszik garantálni 2023-tól évi egymilliárd eurós költségmegtakarítással.

A konszern bevétele 2018-ban 44,4 milliárd euró, működési eredménye 4,02 milliárd euró volt. Az átszervezési program egyúttal az adatátviteli hálózatra kapcsolt és emisszió-mentes mobilitási technológiákra építve új növekedési pályára kívánja helyezni a Continental AG üzletpolitikáját. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....