FIAT
A Fiat Uno a Ciao nevű különleges változattal készül búcsúzni a dél-amerikai piactól. A limitált széria mindössze 250 példányban készül és egyfajta tisztelgés az eredeti, hatalmas sikert aratott modell előtt.
Fiat Uno néven a jövőben már nem forgalmaznak autót Brazíliában, ahol évtizedek óta az egyik legkelendőbb és legnépszerűbb autó voét. A legnagyobb dél-amerikai piacon azonban annyi sikert aratott az Uno, hogy a torinóiak mindenképpen valamilyen elegáns lezárásban gondolkodtak. Ezért a FIAT úgy döntött hogy piacra dobnak egy utolsó, különleges változatot Uno Ciao néven, ami tisztelgés a modell igen hosszú története előtt. A csaknem négy évtizede bemutatott Uno autósok millióinak garázsaiba és szívébe is bekerült Olaszországban és Dél-Amerikában egyaránt.
Hosszú karrier
Az 1983-ban Olaszországban bemutatott Fiat Uno a következő évben már Brazíliában landolt, amikor a Betimben található létesítményben megkezdődött a modell gyártása. Dél-Amerikában a kis kompakt pályafutása azután is folytatódott, hogy a modell Európában megszűnt. 2010-ben piacra dobták a modell új generációját, amelyet Novo Uno (új Uno) néven azonosítottak. Ez az olasz Panda mechanikai bázisára épült. A Fiat brazil leányvállalata összesen több mint 4,3 millió darab Uno-t gyártott.
Most, hogy nyugdíjba vonul, helyébe a modernebb Argo került. Búcsúzóul a carioca Uno egy különleges, az eredetire hajazó változattal köszön el a piactól. Az Uno Ciao név és több más részlet is a projekt olasz jellegére utalk, beleértve a „The story of a legend” olasz nyelvű feliratot az oldalsó díszlécén. Míg a hátsó csomagtartón az „uno” logó az olasz trikolór színeit viseli.
Uno Ciao, speciális számozott sorozat
Az Uno Ciao mindössze 250 számozott példányban kerül forgalomba. E sorszámot a műszerfalon lévő kis tábla jelzi. A modell színe a Silverstone Grey, a tető és tükrök, valamint a belső szövet is fekete, kéttónusú felületekkel és 14 colos kerekekkel.
„Az Uno Ciao ajándék mindazoknak, akiknek az Uno valamilyen módon az életük részévé vált ” – írja a Fiat sajtóközleményében. Szerencsére sokan vannak ilyenek Dél-Amerikában és Európában is.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!