Yangwang
Az ugyancsak sorozatgyártású Yangwang U9 7:17,9-es köridőt futott Nürburgringen, és ezzel a részidővel igen közel került ahhoz az állomhoz, hogy letaszítsa a trónról a horvát rekordert. A világcsúcsot az 1914 lóerős Rimac Nevera LE Time Attack hiperautó tartja, amely tavaly augusztusban 7:05,29 perc alatt tette meg a 20,832 km-es távot a német pályán. A két autó közötti időkülönbség alig 12 másodperc.
A Yangwang U9 rekorddöntési kísérletét hat hónapos alapos tesztelés elõzte meg a Nürburgringen.
Az U9 teljesítménye tekintélyt és tiszteletet parancsoló, tekintettel arra, hogy az autó még „csecsemőkorban” van, kevesebb mint egyéves, csak február végén mutatták be. Ráadásul a nürburgringi rekordkísérlet előtt alig egy héttel jelentette be a BYD, hogy 391,94 km/órás végsebességet tudott elérni, ezzel új rekordot állított fel a kínai sorozatgyártású autók között.
És amit a Yangwangról tudni kell. Összteljesítménye a legvadabb álmokra is rálicitál: az autó 1287 lóerős, s ezt a teljesítményt villanymotor-kvartett produkálja. A négy motor mindegyikének teljesítménye 322 lóerő, és így együtt 1680 Nm csúcsnyomatékot érnek el. Bár lehet értetlenkedni azon, hogy miért van szükség ekkora teljesítményre, de a kétüléses autó súlya 2475 kilogramm, vagyis 175 kilogrammal nehezebb a szinte mindenben csúcstartó Rimac Neveránál.
A BYD azt állítja, hogy az U9-es kereken két másodperc alatt gyorsul fel százra, csupán egytized másodperccel lemaradva az első, közúti közlekedésre is engedélyezett kínai elektromos szuperautó, a kantoni GAC által fejlesztett 1225 lóerős Aion Hyper SSR idejénél, illetve 11 századmásodperccel a világ leggyorsabbjától, a Rimac Neverától.
A szuperautó meglehetősen terebélyes, 4966 mm hosszú, 2029 mm széles és 1295 mm magas. Tengelytávja 2900 mm: ekkora hely kell ahhoz, hogy a két kerék között hosszában elférjen a nyolcvan kilowattos akkupack. Az U9 talán legérdekesebb tulajdonsága a különleges felfüggesztése. A BYD Disus-X-nek nevezi rendszert, amely háromdimenziós, függőleges, oldal- és hosszirányú mozgásszabályozást tesz lehetővé. A jármű három keréken is tud közlekedni, vagy – ha erre ne adj’isten mindenképpen szükség lenne - pattog az úton úgy, hogy mind a négy kereke egyszerre emelkedik el az útfelülettől.
Az U9 belsejét drága bőr borítja, a vezető és az egyedüli utasülés 14 irányban elektromosan állítható. Az utastérben ülők számára a DiLink150 infotainment rendszert kínálják nagy teljesítményű processzorral, 5G csatlakozási lehetőséggel és Dynaudio Evidence audiorendszerrel. Ezenkívül a fedélzeti számítógépben megtalálható minden olyan információ, amelyre a versenyzőnek szüksége van mintegy 30 kínai versenypályán.
Az U9-et Wolfgang Egger német autótervező irányítása alatt fejlesztették. Egger korábban az Alfa Romeo, az Audi és a Lamborghini főtervezője volt, és 2017-ben érkezett a BYD-hez.
A jármű értékesítése augusztusban kezdődött Kínában. A hazai piacon a Yangwang U9 ára 1,68 millió jüan (közel 81 mFt).
Az európai járműtanúsítvány hiánya miatt a nürburgringi rekord csak az autó megfelelő legitimációja után kap hivatalos státuszt. Az összes eljárás végrehajtása után az U9-es körideje bekerül a hivatalos nürburgringi rekordtáblázatba.