BYD Európa

A BYD alelnöke szerint az EU-s vámok csak a vásárlóknak ártanak majd

2024.10.27.

Stella Li alelnök egy interjúban azt mondta, a kínai autókra kivetett magas EU-vámok miatt nem tudják majd olcsón adni autóikat, ami a vásárlókon fog lecsattanni.

A BYD valószínűleg emelni fogja árait a korábban becsült értékekhez képest, ami az Európai Unió kínai autókra kivetett vámjai miatt történhet meg. A legismertebb és legjobban működő kínai gyártó 25 és 30 ezer euró (nagyjából 10 és 12 millió forint) közötti árcédulával dobhatja piacra új modelljeit az európai piacon, mondta el Stella Li, a cég alelnöke egy, a Párizsi Autóshow apropóján készített interjúban.

Li negatívan kritizálta az EU-s vámokat, amelyeket az Unió a kínai elektromos autókra vetett ki. Bár Németország, amely a várakozások szerint az egyik legnagyobb piac lesz, ellenezte a döntést, a szabályozás mégis életbe lép a következő hónapban. Szerinte a lépés csak a potenciális vásárlókra lehet negatív hatással, mivel az áremelést ők szenvedik meg. Azt is elmondta az interjúban, hogy a Szegeden épülő BYD-gyár a tervek szerint 2025 végén kezdi meg a termelést.

A Seal modell már most népszerű Európában, de egyelőre még csak importálni lehet, emiatt igen magas az ára.

Li azt is elmondta a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitungnak, hogy a BYD „fontos piaci résztvevő lesz” Európában. Az alelnök szerint a németországi piaccal foglalkozó sales csapat fókuszába most a vásárlók bizalmának elnyerése került, mivel a BYD ebben látja a hosszútávú siker kulcsát.

A kínai gyártó egyébként nemrég vette át a németországi viszonteladójától az eladási jogokat, mivel nem voltak megelégedve a Hedin Electric Mobility stratégiájával. Li azzal indokolta, hogy a saját kezükbe vették a disztribúciót, mivel a Hedin alatt nem nagyon fogytak az autók.

Az alelnök pontos eladási adatokról és célokról egyelőre nem akart beszélni. „Továbbra is dolgozunk rajta”, mondta a német magazinnal készített interjúban. Li szerint a vevők megnyerése „kevesebb, mint hat hónapot vesz majd igénye” és az idő ahhoz kell, hogy elkezdjenek bízni a BYD-ben.

A kínai autókra kivetett magasabb vám kérdése még néhány hete dőlt el, amikor az Európai Parlament megszavazta, hogy a Kínából érkező elektromos autókra 45 százalékos vámot vessenek ki, mivel az Ázsiából érkező autók kiszoríthatják a belpiacos modelleket. A riadalom mögött az áll, hogy a kínai gyártók gyorsan és precízen reagáltak a piac és a kereslet változásaira és sokkal nagyobb konkurenciát jelentenek, mint azt az európai gyártók elsőre vélték.

A szegedi gyárban a tervek szerint 2025 végére fog megindulni a termelés.

Persze a döntés soem végleges, az EU és Kína továbbra is tárgyalnak egy közös megállapodással kapcsolatban, amely mindkét félnek kedvező lehet. A fő cél az, hogy az importálási árak emelése helyett a behozható modellszámot kontrollálnák.

Li azonban másképpen vélekedik:

Nem hiszem, hogy az EU további kompromisszumokra lenne hajlandó. Az autóipari lobbi túl erős ahhoz.

A BYD dollármilliárdokat fektet az európai, ázsiai és dél-amerikai telepeinek fejlesztésére, amelyekkel a helyi piacokon igyekszik megerősödni, miközben csökkenti az importálással felvetődő költségeket. Thaiföldön már van egy teljes mértékben üzemelő autógyára a cégnek, a magyarországi telepen kívül Törökországban és Brazíliában is fejlesztenek egy-egy gyárat.

Érdekes, hogy az EU kétoldali, nem egyértelmű döntéseit nem csak a kínai gyártók kérdőjelezik meg. A VW Csoport, a Renault, a BMW és más gyártók is megszólaltak azzal kapcsolatban, ahogyan az Unió kezeli a helyzetet. Szerintük a nem egyértelmű szabályozás belezavar abba, ahogyan a gyártók igyekeznek megfelelni az ő irányukba szabott elvárásokba. A fő problémájuk az, hogy a belső égésű motorok kivonására és az emissziós szintek elérésre kapnak kötelezettséget, de ehhez semmilyen infrastrukturális vagy költségbeli irányadást nem kapnak.

Stella Li, a BYD alelnöke.

Interjújában Li is ezt emelte ki, szerinte az európai gyártók azért szorulnak háttérbe a BYD-vel és más kínai márkákkal szemben, mert nem voltak biztosak az EU emissziós politikájában. Viszont Kínában komolyan kidolgozott stratégia van, ezért ezt a felfogást az európai piacra is könnyen magukkal tudják hozni az ottani gyártók. Li zárásként ezt mondta a helyzetről:

A világ minden gyártójának részt kellene vennie ebben a versenyben. Akik hezitálnak és visszalépnek, veszítenek.

Képek forrása: BYD Press

Forrás: 
Europe Automotive News

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.02
A német Motor Klassik veteránautós magazin olvasói minden évben szavaznak, és mintegy másfél....
2025.04.02
Debrecen közelében történt az eset a katasztrófavédelem beszámolója szerint. ..
2025.04.02
A legtöbbet a román kamionosok fizetnek. ..
2025.04.02
Lezárásokra kell készülni Budapesten szerda estétől az izraeli delegáció érkezése miatt - közölte a....
2025.04.02
Lehet, hogy 50 évet is várni kell azokra az önvezető járművekre, amelyek mindazokkal a....
2025.04.02
A BMW Group leendő debreceni gyára a célegyenesben van, hiszen az összeszerelőüzem beindításával....
2025.04.02
Az AutoWallis Csoport 2023-ban nyitotta meg első BYD szalonját Budapesten. A BYD Magyarország 2024....
2025.04.02
A Budapest felé vezető oldalon torlódásra kell számítani – írta az Országos Katasztrófavédelmi....
2025.04.02
Egy beszállító szerint a Trump adminisztráció óta érezhető az elfordulás a villanyautózástól. ..
2025.04.01
A motorszám. ..