Packaging of the Year 2016

Bukott elnöki modellek

2016.11.17.

Ínséges időkben is búsás hasznot hoznak gyártóiknak, mert a gazdag vevők még válság idején sem a luxusautón spórolnak.

Mercedes W100, vagyis a protokoll 600-as

Virágzó szegmens

Ez az a kategória, amelyik még a legmélyebb gazdasági válság idején is folyamatosan bővült, mind mennyiségében, mind kínálatában. A 2015-ben ötmillió darabos szegmens a globális piac közel öt százalékát jelenti, ami nem sok, de ezek a legnyereségesebb modellek. Globálisan és a magyar piacon is dinamikusan nőnek a prémium autómárkák eladásai, de többször változott a sorrend, és egyre szorosabb a verseny. Olyannyira, hogy az amerikai elnököket is szolgáló klasszikus márkák nem csak kiszorultak a Fehér ház parkolójából és a piacon is leszorultak dobogóról, de eltűntek a süllyesztőben

Audi A8-as

Német dominancia

Volt idő, amikor néhány klasszikushoz kötődött a luxusautó meghatározás: Európában évtizedeken át a Mercedes állt a dobogó csúcsán, aztán jöttek a vetélytársak: az Audi és a BMW. A jó üzlet reményében a japánok is kreáltak prémiummárkákat, a Honda arisztokratája az Acura, a Nissané az Infiniti, a Toyotáé pedig a Lexus. Az egykor inkább sportkocsikra fókuszáló brit Jaguar is egyre nagyobb szeletet hasít ki a tortából, csakúgy mint a svéd Volvo.

Mercury Eight 1941-ből

Első volt, aztán megszűnt

Egyre kevésbé számítanak az amerikaiak, vagyis a General Motors Cadillacje és a Ford Lincolnja, mert az USA autópiacán és globálisan is elveszették már elsőségüket. A Cadillac 1903-1924-ig, majd 1950-1997-ig vezette a luxuspiacot, közben néhány évtizedre, egészen pontosan 1925-tól 1949-ig a Packard volt a trónon, ám 1958-ban nem csak a trónról taszították le, de meg is szűnt a patinás márka.

Aztán jött megint a Cadillac-éra, majd a másik elnöki beszállító, a Lincoln került az élre, de csak egyetlen évre, mert 1999-ben a Mercedes vette át az uralmat, ám a német márka uralkodása sem tartott tovább, mert az ezredfordulótól az USA-ban folyamatosan a japán Lexus vezeti a prémiumautók listáját.

Páncélozott Lincolnok a Ford múzeumban, Dearbornban

Elnöki flottások

A korábban évtizedeken át éllovas és az amerikai elnöki flottába is bekerülő Cadillac meg Lincoln valószínűleg végleg lecsúszott a dobogóról: az idei év nyolc hónapjában együtt kevesebb autót adtak el hazai pályán, mint egyedül a BMW. Az USA piacán 5 százalékos idei visszaesése ellenére is 210 ezer autó adott el a Lexus, mely tartja vezető helyét a prémiumszegmensben. Európában a az idei első nyolc hónapban az Audi vezet (556 ezer db), majd a Mercedes (545 ezer db) és a BMW (532 ezer db) következik. Ami biztos, hogy napjainkban globálisan is ez a három német márka uralja a prémium szegmens, csakúgy, mint versenypályákon.

Cadillac a General Motors színpadán

A Packard márka majdnem negyedszázadon át volt amerikai elnöki beszállító  

NÉMET PRÉMIUMÁRKÁK VERSENYE

(darab és százalékos változás egy év alatt)

EU+EFTA 2016 I-VIII

Audi 556 ezer +8%

Mercedes 545 ezer +14,2 %

BMW 532 ezer +12%

USA 2016 I-VIII

Mercedes 242 ezer +1,3 %

BMW 205 ezer -8,3 %

Audi 135 ezer +3,5 %

H 2016 I-VIII

Mercedes 1731 +30%

Audi 1670 +11%

BMW 1551 +13%

Forrás: ACEA, OICA, Carinfo

 

Acura, a Honda legújabb modellje a prémiummezőnyben

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.16
Csaknem kétmillió forintnyi pótdíjat fizetett be a rekorder bliccelő, egy 48 éves budapesti nő....
2025.01.16
Az Eurotrade Kft. 2014. év végén kezdte meg a Sailun teher gumiabroncsok forgalmazását. A márka....
2025.01.16
A KRESZ története jól mutatja, ahogy a közlekedés szabályozása a forgalom bonyolultságával együtt....
2025.01.16
A kiskereskedők és a gyártók továbbra is diverzifikálják hálózataikat, miközben a folyamatok....
2025.01.16
Nemzetközileg körözött szexuális ragadozót fogtak el a rendőrök egy közúti ellenőrzés során a....
2025.01.16
Az Intuitive Machines második holdi küldetésén (“IM-2”), amely legkorábban várhatóan 2025 február....
2025.01.16
Az Audi örömmel fogadta, hogy az új, teljesen elektromos A6 e-tron modell elnyerte a Women’s....
2025.01.16
Baleset történt a B50-es úton Ausztriában,Neusiedl am See közelében, közel a magyar határhoz kedd....
2025.01.15
A kedvezőbb adózás, a zöldebb és biztonságosabb budapesti közlekedés, a munkalehetőségek és a....
2025.01.15
A VCÖ mobilitási szervezet szerint tavaly 48 gyalogos halt meg közlekedési balesetben Ausztriában,....