orosz piac
1. A “Marussia” SUV-ja - 120 ezer dollár
Világ életedben egy jeepről vagy egy SUV-ról álmodoztál? No problem! Íme egy SUV, amelynek 3,5 literes, 340 lóerős szíve képes elvinni bárhová. A dizájn határozottan más, mint amit megszoktál az európai márkáknál. Inkább a japánok által gyártott autókra hajaz. Az ára néhány éve még 120 ezer dollár volt, de ma már valamivel olcsóbb. Óh, igen – már nem árusítják – a gyártó cég nemrég csődöt jelentett.
2. Gaz-13, azaz “Csajka” vagy Sirály – 120 ezer dollár
A szovjet idők igazi legendája a Gaz-13, „Csajka”. A típus nem került magánforgalomba a bresznyevi-andropovi-gorbacsovi korszakban. Kizárólag olyan párt és állami funkcionáriusok használhatták hivatali célokból, akik kiemelkedő hazafias érdemeket szereztek. A Szovjetunióban összesen 3 ezer darabot gyártottak belőle. Mai ára 120 ezer dollár.
3. „Marussia” – 180 ezer dollár
Íme, a klasszikus Marussia, a márka másik sportkocsija. A gyár első és leggyorsabb modellje 3,7 másodperc alatt éri el a 100 kilométeres sebességet. Nagyratörő dizájn, erős motor, mindez csupán 180 ezer dollárért. De megintcsak le kell írnunk: a gyár nem létezik többé. Ami van, az van.
4. SUV "Medved" - több mint 200 ezer dollárért
A „Medved”, vagyis a Medve SUV valami olyasmi, mint az amerikai katonai Humvee, csak orosz változatban. A jelenleg futó modell kétéltű változatban készül. Nagy és erős kerekeivel a jármű bárhová képes elvinni utasát, átkel akár a folyómedren is. A futómű a GAZ-66-osé, a motor Nissané. Tonnányi üzemanyagot fogyaszt ugyan, de gyakorlatilag semmi nem áll útjában. Alapvetően olyan, mint egy Lada Niva, amit felpumpáltak szteroidokkal. Az ára meghaladja a 200 ezer dollárt.
5. Az orosz SUV, ami a „Tigris” nevet viseli – 250 ezer dollár
A sorban az ötödik az orosz „Tigris”, potom 250 ezer dollárért. Jelenleg sorozatgyártásban készül, előállítanak belőle civil, katonai és rendőrségi változatot is. A „polgári” változat valamivel komfortosabb, míg a katonai modell páncélozott és egy 5,9 literes motor dübörög benne. Az orosz felső tízezer kedvenc játékszere és büszkesége. A civil változatból csupán korlátozott számú példány készül. Ez az orosz újgazdagok vágyának titokzatos tárgya.
6. T98 “Combat” – 250 ezer dollár
A masszív felépítésű T98 „Combat” 250 ezer dollárba kerül, de az ára nem jelent gondot az orosz milliárdosoknak. Az élmény olyan, mintha ők vezetnék Arnold Schwarzenegger autóját valamelyik akciófilmben. A páncélozott autó imázsának üzenete: „Én vagyok az a SUV, amit extrém helyzetekre terveztek”. A Combat a világ leggyorsabb SUV-ja, egyedül álló élményt nyújt a vezetése annak, aki élvezi, hogy a kocsii zabálja az utat.
7. „Amulet” – 300 ezer dollár
Elsőre úgy néz ki, mint egy retro jármű, avítt formákkal. Sokan amolyan földönkívüli luxuskocsinak tartják. Nem csoda, hisz a kanadai bivalybőr külső olyanná teszi, mintha valamiféle bionikus bevonattal rendelkezne. Belső tere viszont igazi művészi alkotás: az üléseket és a műszerfalat drága bőr borítja, a kilincsek, valamint a különböző gombok és fogantyúk elefántcsontból készültek. Eddig egyetlen darabot gyártottak belőle, aminek 300 ezer dollár az ára.
8. „Volga” V12 Coupe – 600 ezer dollár
Egy újabb emlék a múltból: a modernizált limuzin egyfajta öszvér keveréke a szovjet idők klasszikusának, a GAZ-21 Volgának és BMW-850-nek. Ebből a változatból is csak egy készült idáig: 17 hónapon át tervezték és építették. Gyakorlatilag valamennyi alkatrész kézi gyártású. Ennek megfelelő az ára is: 600 ezer dollár.
9. „Russo-Balt” – 2 millió dollár
A Russo-Balt jelenleg a legdrágább orosz gyártású autó. A márkanév eredete még a birodalmi Oroszországba nyúlik vissza. A gyártó cég ezzel a modellel szeretné újjáéleszteni az egykor híres márkanevet. Külalakja meglehetősen retrónak tűnik, a szíve viszont egy V12-es motor. Az ára 2 millió dollár. Annyiban biztosan emlékeztet a birodalmi időkre, hogy ilyen összeget csak a cár udvartartásának tagjai tudtak áldozni bármire is.