BMW flotta

A Bridgestone OE abroncsokat szállít a BMW-nek

2019.04.20.

A világ legnagyobb gumiabroncsgyártója egyben a BMW első számú abroncsbeszállítója is. A legújabb abroncstechnológiával a Bridgestone a szokásos kínálat és kereslet határait feszegeti. Ezt jól példázzák a BMW új X5-ös, 8-as és 3-as sorozatai, melyek mind Bridgestone abroncsokat kaptak gyári szerelésként.

A BMW által alkalmazott Bridgestone termékek száma folyamatosan nő a két vállalat között 1995-ben kezdődött együttműködés fennállása óta. A Bridgestone ma már az egész világon ellátja a BMW-t gyári szerelésű termékekkel, melyek a teljes BMW kínálat minden abroncsméretét lefedik. A Bridgestone által szállított OE (original equipment – gyári szerelés) abroncsokat kifejezetten az egyes járműtípusokhoz fejlesztették ki - ez a folyamat általában két évig tart. Ennek eredményeképpen a Bridgestone korábbinál alacsonyabb szintre szorította le a gördülési ellenállást, miközben csökkent az üzemanyag-fogyasztás és nőtt az abroncsok élettartama. Ezzel párhuzamosan a Bridgestone tovább javította a biztonsági, fékezési, kezelési és kényelmi jellemzőket. És ezzel még nem beszéltünk az egyedülálló Run-Flat technológiáról, amely lehetővé teszi, hogy a jármű defektes gumival is folytassa az útját, és nem említettük az innovatív "Ologic" technológiát, amelyet kifejezetten az elektromos járművek, például a BMW i3, i3s és i8 egyedi igényeihez fejlesztettek ki.

Az új generációs luxus támogatása

A BMW X5-höz szükséges gyári szerelésű abroncsok fejlesztése során világossá vált, hogy az abroncsoknak rendkívül egyenletes autózást kell biztosítaniuk. A Bridgestone úgy állította be az abroncsokat, hogy zökkenőmentesen együtt tudjanak működni az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal, a kapcsolt hátsó felfüggesztéssel, illetve az összkerékmeghajtású SUV esetében a beállítható levegő felfüggesztéssel.

Az alapos beállítás és tesztelés után a BMW nyolc Bridgestone terméket hagyott jóvá, a 18" és 21" közötti mérettartományban, amelyek az X5-ös modellek gyári szerelései lesznek Európában. Megerősítették, hogy kiváló teljesítményének, magas minőségének és a nedves és száraz útfelületen mutatott kivételes reakcióinak köszönhetően az Alenza 001 abroncs lesz a nyári abroncs, a téli pedig a Blizzak LM001, amely kivételes húzóerejéről, valamint a havon és latyakban mutatott teljesítményéről ismert.  Bizonyos modellek a Bridgestone Run-Flat technológiát is tartalmazzák.

A tervezés során a kényelem és a sportos teljesítmény voltak a fő szempontok

Az új 8-as sorozathoz a Bridgestone olyan abroncsokat fejlesztett ki, amelyek kiemelik a jármű által nyújtott komfortot és sportos teljesítményt. A Bridgestone kutatási és fejlesztési részlege lényegében az alapoktól újrakezdve olyan abroncsokat épített, amelyek minden várakozást felülmúlnak. Az innovatív keverési folyamat segítségével egyedi anyagokat kombináltak, így olyan abroncskeveréket kaptak, amely mind nedves, mind száraz útfelületen kiváló tapadást biztosít, és olyan merevséget, amely segít a kanyarokban és az útfelülethez való igazodásban. A Bridgestone örömmel nyugtázta, hogy a Turanza 005-öt és a Potenza S007-et gyári szerelésű abroncsát fogják használni a 8-as sorozatban. Számos modellt Run-Flat technológiával látnak el.

Virtuálisan tervezett innovatív abroncsok

A BMW legújabb 3-as sorozatához használt abroncsok tervezése során a Bridgestone 3D-s virtuális tervezési szoftverrel elemezte és finomította az abroncsok alakját és a nyomás elosztását. Ez a módszer lehetővé tette mind a nedves, mind a száraz tapadás tökéletesítését. Az innováció másik fontos tényezője az új keverék, amely javítja a hőmérséklet ellenőrzését és az anyageloszlást, és ezzel a teljesítményt. A Bridgestone a gördülő ellenállást is olyan mértékben csökkentette, hogy a kategóriájában a legjobbnak minősítették.

A Bridgestone az útviszonyokhoz való igazodással is nagyon elégedett volt. A Turanza T005-öt választották nyári guminak, a Blizzak LM001-et téli guminak, az LS100A-t pedig négyévszakos guminak, és a 17 különböző abroncstípus közül 11 Run-Flat technológiát is tartalmaz.

Előretekintés

Mark Tejedor, a Bridgestone EMEA Gyári Szerelésekért felelős Alelnöke különösen örvendetesnek találja, hogy a két vállalat olyan szorosan együttműködik. "A BMW-vel közösen elért eredmények segítségével megoldhatjuk az aktuális problémákat, és optimalizálhatjuk a technológiát, különösen a biztonság és a teljesítmény tekintetében."

"Örömmel készülünk a Bridgestone és a BMW közötti intenzív együttműködés folytatására a 2019-ben bevezetendő különféle BMW járművek vonatkozásában is."

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.04
Knezsik Istvánnal, az Autós Nagykoalíció (ANK), valamint a Magyar Gépjárműimportőrők Egyesületének....
2024.05.04
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.04
Az EU-s rendelet alapján március végén kellett volna bevezetni Szlovákiában az egynapos autópálya-....
2024.05.04
2024-ben Tim Gábor kategóriát váltott, a márkakupás sikerek után a GT autózás világa felé fordult a....
2024.05.04
Ha a felreppentett híresztelések helytállóak, akkor a kínai Great Wall Motor Co. (GWM) autógyárat....
2024.05.04
Gondoltátok volna, hogy ezért a tökéletes formáért a mi munkatársaink is megdolgoztak? - írja....
2024.05.04
Az ipari gyártás minden gazdaság motorja, a gyártóknak azonban egy jelentős kihívásra is kell....
2024.05.04
A november 4-re virradóra történt éjszakai baleset végzetes következményekkel járt: nem sokkal....
2024.05.03
Az MG Motor átütő sikert aratott a Román Nemzeti Szuper Szlalom és Elektromos Jármű Bajnokságban. ..
2024.05.03
Connect workshopra invitálta minap az autós szakújságírókat az Audi Magyarország, ahol a márka....