ICDP
Brazíliának van néhány egyedülálló tulajdonsága:
Brazília gazdasági szempontból (is) nehéz időket élt nemrégiben, de de az autóipar szempontjából most úgy tűnik eljött az idő, hogy a 2016-os 2 millió regisztráció után újra elérjék a 2012-ben elért 3,5 millió autó forgalomba helyezését. A recessziós időszakot a nagy kereskedőhálózatok könnyebben túlélték, mára több igazán profi és tőkeerős szereplő aktív a piacon.
Úgy tűnik, hogy a fenti tulajdonságok több gyártó figyelmét is felkeltették, nem véletlenül. Új üzleti modellekkel kísérletezni nem könnyű a hagyományos piacokon, mint az Egyesült Államok vagy Európa. Túl sok a szabályozás, a szükséges engedélyek beszerzése időigényes, az adatkezelés pedig különösen ingoványos talaj, különösen Európa esetében.
Az ICDP aktuális Brazíliával foglalkozó tanulmánya természetesen nem fejti ki, hogy pontosan milyen megoldásokkal próbálkoznak bizonyos gyártók a jövőben. Ennek ellenére sejthető, hogy az általuk tulajdonolt ride-hailing, car sharing és egyéb mobilitási vállalkozások számára szeretnék megtalálni azt az utat, ami egyszerre szolgálja ki a felhasználók igényeit és még jövedelmező is.
Az ICDP kutatóinak ígérete szerint, mivel néhány kezdeményezés már valóban rövid időn belül elindul, azok bejelentését követően ők is publikálják tanulmányukat az azokban rejlő lehetőségekről, így mi is bemutatjuk majd a brazil kísérleteket.