ICDP

Brazília lehet az autóipar kísérleti laboratóriuma

2019.11.07.

Brazília a világ egyik legnagyobb országa, ezzel együtt pedig a fejlődő gazdaságok között is kétségtelenül az egyik legfontosabb. A dél-amerikai ország sok szempontból egyedülálló az autóipar szempontjából is, például a legtöbb gyártó forgalmaz specifikusan a brazil piacra gyártott modelleket. Ugyanakkor 2019-re a brazil mobilitási közeg elért arra a szintre, hogy tökéletes terepnek tűnik az autógyártók és mobilitási szolgáltatók újításainak tesztelésére.

Brazíliának van néhány egyedülálló tulajdonsága:

  1. A lakosok örömmel osztják meg az adataikat, a statisztika alapján a kínaiak után a brazilok féltik legkevésbé online adataikat a vállalatoktól.
  2. Van néhány helyi startup, ami digitális megoldásokkal segítik az autókereskedelmet és ezáltal sikeresen fellendítették a használtautó-kereskedelmet.
  3. Brazília az UBER második legnagyobb piaca az Egyesült Államok után, ők és versenytársaiknak együtt közel egy millió sofőrt alkalmaznak.
  4. Jó ideje működnek online értékesítési lehetőségek formák, amelyeken keresztül a gyártók kereskedő bevonása nélkül árulják modelljeiket a vevőiknek. Ezeket alapvetően a farmerek és mozgáskorlátozott emberek számára hozták létre, de a gyártók sokkal inkább a Brazíliában egyre inkább növekedő ride-hailing szektort kiszolgáló autókölcsönzők rendeléseit intézték ezeken keresztül.

Brazília gazdasági szempontból (is) nehéz időket élt nemrégiben, de de az autóipar szempontjából most úgy tűnik eljött az idő, hogy a 2016-os 2 millió regisztráció után újra elérjék a 2012-ben elért 3,5 millió autó forgalomba helyezését. A recessziós időszakot a nagy kereskedőhálózatok könnyebben túlélték, mára több igazán profi és tőkeerős szereplő aktív a piacon.

Úgy tűnik, hogy a fenti tulajdonságok több gyártó figyelmét is felkeltették, nem véletlenül. Új üzleti modellekkel kísérletezni nem könnyű a hagyományos piacokon, mint az Egyesült Államok vagy Európa. Túl sok a szabályozás, a szükséges engedélyek beszerzése időigényes, az adatkezelés pedig különösen ingoványos talaj, különösen Európa esetében. 

Az ICDP aktuális Brazíliával foglalkozó tanulmánya természetesen nem fejti ki, hogy pontosan milyen megoldásokkal próbálkoznak bizonyos gyártók a jövőben. Ennek ellenére sejthető, hogy az általuk tulajdonolt ride-hailing, car sharing és egyéb mobilitási vállalkozások számára szeretnék megtalálni azt az utat, ami egyszerre szolgálja ki a felhasználók igényeit és még jövedelmező is. 

Az ICDP kutatóinak ígérete szerint, mivel néhány kezdeményezés már valóban rövid időn belül elindul, azok bejelentését követően ők is publikálják tanulmányukat az azokban rejlő lehetőségekről, így mi is bemutatjuk majd a brazil kísérleteket.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....