Suzuk Swift
A szerző felvételei
Sokszínű modellek
A legnagyobb magyar parkolóban nem sokáig állnak az autók, mert hamarosan kamionra vagy vasúti kocsira pakolva utaznak, olykor több ezer kilométert, jelentős részük hajózik is. Persze így sem üres soha a 7500 férőhely, csak cserélődnek a placcon az autók, méghozzá egyre gyorsabb tempóban. Napjainkban már percenként gördül le a gyártósorról egy-egy új Suzuki. Egymást váltogatják a a Swift, Vitara és immár a legújabb SX4 S-Cross modellek a tusolóban, ahol a 168 szerelési pont után átesnek az utolsó ellenőrzéseken. A felületek simogatós és vizuális átvizsgálása után már csak a szigetelést tesztelő zuhanyeső következik, aztán irány a rakodótér, ahol próbakör után ügyesen manőverező sofőrök parkolják le a különböző színű autókat.
Nem álcázás, csak védőfólia
Van, amelyikről nem látni, hogy milyenre fényezték, mert a távolabbi piacokra gyártott darabokat alaposan lefóliázzák. Ezek általában jobb-kormányos autók, melyek Japánba, Ciprusra, vagy éppen Nagy-Britanniába kerülnek. Tavaly 185 ezer autó készült Esztergomban, idén 210 ezret is meghaladhatják, annak ellenére, hogy márciusban és augusztusban is új modell sorozatgyártása elindult a Magyar Suzukinál, ami azért lassítja a tempót. Jelenleg 3100-an dolgoznak a sorokon, ahol egyre több a robot.
Acéltekercsből S-Cross
A hároméves korszerűsítési program keretében a teljes hegesztősor megújult, jelenleg a Magyar Suzukinál 723 robot dolgozik, ebből 500 a karosszériákat hegeszti. A húsztonnás lemeztekercsekből másfél nap után lesz kész autó. Az összehegesztett és fényezett karosszériából három és fél óra alatt lesz komplett autó: ennyi idő alatt kerülnek bele kábelkötegek, kárpitok, üvegek, az ülések. Közben persze műszerfalat és motort is kap a kocsi: az autógyári házasság a 41-ik szerelési pontnál köttetik.
Ezután már igazán gördülékeny lesz a folyamat, melynek során kerekeket is kap minden autó. A Swift és a Vitara mellett egyre gyakoribbak a soron a 2016-os SX4 S-Cross modellek, melyek jó reménnyel kecsegtetnek a legnépszerűbb szegmensben.
Hódító magyar Suzukik
A sportterepjárók vagy éppen crossoverek itthon is egyre keresettebbek, nem véletlen, hogy az új Vitara indulásakor több hónapos volt a várólista, ami azért ritkaság a mai piacon. Az eddig jelzések alapján az S-Crossra is hasonló diadalmenet vár, ami tovább erősíti a Suzuki pozícióját a piacokon, itthon ráadásul tartósan első lehet a toplistán. A márka sikerét jelzi, hogy már szeptemberben túllépte tavalyi éves mennyiségét. Tóth Péter elmondta, hogy az első nyolc hónapból ötször első helyre került a magyar piacon, ráadásul az összes Celerio itthon van, nem úgy, mint az 500-as Fiat, melynek többsége re-export. Nem jó jel, hogy tovább nő a használtak importja, biztató, hogy a Suzuki kereskedésekben egyre több a más márkától átpártoló vevő.
Karakteres arc
Krisztián Róbert operatív igazgató szerint az S-Cross több mint facelift, mert az autó nem csak formájában, de erőforrásaival is megújult: a korábbi benzines szívómotorokat Boosterjet turbók váltották fel, természetesen mind EURO6-os környezetvédelmi besorolású. A háromhengeres és ezer köbcentiméteres teljesítménye 112 lóerő, a négyhengeres 1,4 literesé 122, vagy 140 lóerő, utóbbi kettő rendelhető 6 fokozatú kézi kapcsolású, vagy automata sebességváltóval és All Grip összkerékhajtással. Az 1,6 literes turbódízel (120 LE/320 Nm) változatlan, itt 6 fokozatú dupla kuplungos váltót és ehhez All Grip összkerékhajtást lehet kérni. A feltöltős technológiában komoly tapasztalata van a Suzukinak, hiszen Japánban százezer számra gyártott ilyeneket a 660 köbcentiéteres kei kategóriás minikhez.
Új színek a palettán
Az első SX4-es és testvérmodellje, a Fiat Sedici 2006-ban mutatkozott be, a 2013-ban bemutatott második generáció már csak Suzuki jelvénnyel készült, ez már tágasabb, és sportterepjárósabb lett. Esztergomban augusztustól már a harmadik nemzedéket gyártják. Hárshegyi János marketing vezető szerint a Vitarához hasonlóan az új S-Cross is nyerő arc, a cég megfogalmazása szerint erőteljes és merész megjelenésű. Az eddigi hat szín mellett négy újjal bővül a választék. A biztonságot szolgálja a radaros tempomat, és az új S-Cross megjelenését javítják a ledes fényszórók, a nagyobb méretű keréktárcsák, terepjáró-képességét a 165-ről 180 milliméterre növelt hasmagasság is javítja.