BMW Group
Azok a vállalatok, melyek kezdetben egyedül igyekezték megvalósítani terveiket, felismerték, hogy a kutatások hatalmas költségekkel járnak, a technológiai kihívások rendkívül túlmutatnak a várakozásaikon, így társulásra adják fejüket, nyilatkozta Froehlich. A BMW jelenleg kettő vagy három nagy autógyártóval is kapcsolatban áll a konzorciumhoz való csatlakozással kapcsolatban.
A BMW régóta támogatja a versenytárs autógyártók közötti együttműködést az önjáró autók versenyében – „Túl sok dugó van világszerte napjainkban” – mondta Froehlich, hivatkozva az egyre több érdeklődést mutató vállalatok számának növekedésére. „2015-től 2016-ig mindenki azt hitte, hogy megcsinálja, ő lesz az élen járó.”
BMW önvezetőautó koncepció
Forrás:sdcarnews.com
2016-ban a Mobileye-al kezdte meg az önvezető autókkal kapcsolatos koalícióját a BMW, mely vállalatot azóta felvásárolta az Intel számítástechnikai vállalat nagyjából 15 milliárd dollárért. A Fiat Chrysler 2017 augusztusában csatlakozott, valamint egy sor beszállítóval bővültek, többek között a Magna International, Aptiv és Continental vállalatokkal. A csoport célja egy teljesen önállóan közlekedő, automatizált szisztéma kifejlesztése a 2021-es évre.
Az első generációs technológia egy kifinomultabb, részben autonóm vezetési rendszer kivitelezésének költsége nagyjából 1 milliárd dollárra kóstál és a jövőben ez szolgál majd a leendő interakciók építőelemeként, melyeket forgalomba hoznak. Azon autógyártók, akik már kiadták ezt az összeget és partnereket keresnek, kénytelenek lesznek elvetni az eredeti technikájukat és az új, közösen fejlesztett szoftverekkel kell helyettesíteniük
„Az első milliárdot be kell fektetniük, mivel tudják, hogy ez a technika nem fog túlélni.” – mondta – „Sok a kárba vésző költség”. Froehlich szerint Kína lesz a világvezető az automatizált közlekedésben, mert az amerikai megközelítés, miszerint hagynak egyes önvezető járműveket gyártó cégeket különböző városokban tesztelni, „némileg anarchikus”. Az európai szabályozók túlságosan lassan frissítik akár a korai önvezető autókkal kapcsolatos lépcsők bevezetését, mondta.
Kínában „jó vállalatok, szoftverek, hardvercégek vannak, egy rendkívül erőteljes chip készletre bővülnek és a politikai akarat is támogató, ez világos.” – nyilatkozta Froehlich. „Az „elektromosítással” kapcsolatban is el voltak késve, most piacvezetők. Ugyanez fog történni a mobilitással is.
Forrás:autonews.com