48 V

BMW: A 7. generációs 5-ös sorozatú szedán új 48V-os mild hibrid és egy erősebb plug-in hibrid hajtásláncot vezet be (1. rész)

2020.12.02.

A BMW 2020 októberében dobta piacra a 7. generációs 5-ös sorozatú szedánját. A MY2021 modellek javított külső és belső kialakítással, aerodinamikával és technológiával kaphatók majd, valamint bevezetnek egy új 48V-os mild hibrid és egy új plug-in hibrid hajtáslánc rendszert.

 

A 2021-es BMW 5-ös sorozat modelljei:

  • 530i és 530i xDrive szedán (248 LE)
  • 530e és 530e xDrive PHEV szedán (288 LE
  • 540i és 540i xDrive szedán (335 l LE)
  • M550i xDrive szedán (523 LE)

 

 

48 voltos mild hibrid technológia hathengeres motorokhoz

 

Az új 48V-os indítógenerátorral felszeret mild hibrid rendszer fokozott teljesítményt, nagyobb hatékonyságot és jobb vezetési kényelmet kínál a hathengeres modellekhez.  A 48 voltos indítógenerátor és egy második akkumulátor nagy mértékben növelik a fékenergia-visszanyerés felhasználásának hatásfokát. Amikor a vezető elengedi a gázpedált, a generátor átalakítja a mozgási energiát elektromos energiává, amelyet ezután a 48V-os akkumulátorban tárol.

Az energia-visszanyerés még nagyobb előnyhöz juttat SPORT üzemmódba való váltáskor. A fékezéskor a motorféken felül keletkező további lassítást is kihasználja.

A korábbi plug-in hibrid modellekben megtalálható speciálisan tervezett fékrendszer lehetővé teszi az elektromos és mechanikus lassítás kombinációjának igény szerinti és maximális kihasználását.

A 48V-os akkumulátorban felhalmozódott visszanyert energia a 12V-os villamos rendszerbe kerül, táplálva a jármű különböző elektromos fogyasztóit – pl. elektromos ablakemelő, fényszóró, hangrendszer, ülésfűtés. Ezen kívül ez a tárolt energia visszavezethető a 48V-os indító-generátorhoz, így biztosítva a további hajtás-teljesítményt.

Az indító-generátor ezt követően úgy viselkedik, mint egy elektromos meghajtó egység, amely elősegíti a motor működését, lehetővé téve a leghatékonyabb tartományban való működést és biztosítva az üzemanyag-fogyasztás csökkenését. Az autó gyorsulásakor a 48V-os indító-generátor további 11 lóerővel növeli a teljesítményt a dinamikusabb energiaellátás érdekében. Az eredmény dinamikusabb gyorsulás.

A mild hibrid rendszer különlegessége, hogy a 48V-os akkumulátort állandó sebesség mellett tölti fel a generátor. Ezt az elektromos energia-termelési módot a motor terhelési pontjának emelésével csak akkor alkalmazzák, ha az akkumulátor töltöttségi szintje alacsony, valamint olyan fázisokban, amikor ez nincs káros hatással a motor hatékonyságára.

A 48V-os indító-generátor további előnye, hogy lehetővé teszi a motor gyors ki- és bekapcsolását, minimális rezgés mellett. Ennek eredményeként javul a kényelem minősége az Auto Start Stop és vitorlázó funkciókat használva. Megállásra történő fékezéskor, amint az autó sebessége 15 km/h alá csökken, le lehet kapcsolni a motort. Ha pedig aktiválják a vitorlázó funkciót, akkor a motor is teljesen leáll, ahelyett, hogy csak leválasztaná a hajtásláncról. Ez a funkció 25-160 km/h-s sebesség mellett működik, és az új BMW 5-ös sorozat esetén nem csak ECO Pro, hanem COMFORT módban is bekapcsol.

https://www.youtube.com/watch?v=rDu7z96IF5E&ab_channel=AutoShow

Új, erősebb plug-in hibrid hajtáslánc

A 2021-es BMW 530e és 530e xDrive modellek fokozottabb teljesítményt nyújtanak az eDrive legújabb generációs technológiájának köszönhetően. A 181 lóerős 2.0 literes benzinmotort egy 107 lóerős elektromotor egység egészíti ki, amely a 8-sebességes Steptronic automata sebességváltóba van integrálva.

A Driving Control kapcsoló és a sebességváltó SPORT üzemmódba állítása, az új XtraBoost funkciónak köszönhetően további 40 lóerőt nyújt 10 másodpercig - a fojtószelep nyitásakor. Az új 530e és 530e xDrive modellek teljesítménye és nyomatéka 288 lóerő és 420 Nm nyomaték, ami 40 lóerővel több mint az előző 530e modelleké.

Egy nagyfeszültségű, 34 Ah/ 12 kWh-s lítium-ion akkumulátor modul biztosítja a tárolási kapacitást az elektromos és teljesítményorientált vezetéshez. Az 530e modellek egy külső hangrendszerrel generált hangjelzést is biztosítanak a gyalogosok védelmére, amelyet elektromos üzemmódban lehet használni 30 km/h-s sebességig.

Az XtraBoost funkció hozzáadásával az 530e és 530e xDrive szedánok 5,7 másodperc alatt gyorsulnak 0-ról 100 km/h-ra, 210 km/h a végsebességük általános gumiabroncsokkal és 235 km/h nagy teljesítményű (nagyobb sebességindexű) gumiabroncsokkal.

Folytatjuk

További autós tartalmakért kövessen minket Facebookon is!

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....