Opel Dakar Team
A december 27-én rajtoló Africa Race-re is rutinos szervizesek kísérik el a csapatot: Őri Péter, Kecskés István és Szabolcsi Pál is jó néhányszor bizonyította már rátermettségét a maratoni sivatagi versenyek során. S hogy mit rejt az MAN-szervizkamion gyomra? Nos legalább ötszázféle alkatrésztípust, amelyek közül a fiúk csukott szemmel is megtalálják azt, amelyikre éppen szükségük van.
A kamiont sohasem nulláról kell elkezdeni bepakolni, hiszen az év nagy részében a legtöbb alkatrész nem kerül ki belőle, de így is beletelik két hétbe, mire minden belekerül, amire a 6000 kilométeres verseny során szükség lehet. Mindennek megvan a maga helye. A szervizcsapat főnöke, Őri Péter álmából felébresztve is tudja, melyik dobozba kell nyúlnia a csavarokért, melyikbe a szerszámokért, hogy hol vannak a féltengelyek és hol a hűtőventilátorok vagy a féktárcsák. A feliratok jóformán csak dísznek vannak, hiszen azt is tudja gondolkodás nélkül, hogy mi hol van, és azt is, ha valami hiányzik a helyéről...
Luxusnak számít a szervizkamion felszereltségében a hűtőszekrény és a zuhanyzó – utóbbi a szervizesek „fejlesztése”, s bizony a meleg víz este aranyat ér. A hűtő pedig azért fontos (legalábbis lélektanilag biztosan), mert nincs fenségesebb, mint egy hideg üdítő egy forró mauritániai nap végén. A szükséges alkatrészeken kívül mennek a sátrak, a hálózsákok és persze az asztalok, székek, hogy a táborban otthon érezzék magukat a versenyzők és a szerelők egyaránt.
Mert akár hiszik, akár nem, ez is nagyon fontos. Hogy legyen egy kis bázis, ahol összedughatják a fejüket, ahol hajnalban fáradtan leülhetnek néhány percre, mielőtt kimerülten álomba zuhannának.