JLR
A negyedik negyedévre vonatkozó eredmények tekintetében 13 százalékos (179,509 darabos eladás), a márciusi eladások tekintetében pedig 21 százalékos (90,838 darab jármű) növekedésről adott számot az egyesült királyságbéli autógyár közleményében pénteken. Az előző évi adatok területi bontásában is hasonló profil mutatkozik, a Kínai piacon 32 százalékos, Észak-Amerikában 24, az Egyesült Királyságban 16, míg Európában 13 százalékos gyarapodást könyveltek el, az egyéb tengerentúli piacokon 6 százalékkal csökkent a kereslet a Jaguar Land Rover modelljei iránt.
Andy Goss, a JLR csoport kereskedelmi igazgatója szerint a 600 ezres áttörés és a fenti számok megpecsételik a márka hetedik éve tartó értékesítési sikereit, egyúttal előirányozzák a folyamatos növekedést a márka számára kulcsfontossággal bíró piacokon (Kína, USA). “Az elmúlt 12 hónapban három, teljesen új modellel frissült a portfóliónk és a már meglévő modelljeink sikerei is perspektívikusak. A növekvő piaci eredmények tendenciája alapján a Jaguar ma a Európa eggyorsabban növekvő autómárkája”.
A Jaguar kereskedelmi sikereit jól tükrözi a 2016/17-es pénzügyi évben elért 172,848 darabos eladás, mely eredmény 83 százalékkal szárnyalja túl az előző év mérlegét. A siker hátterében az F-Pace bevezetése áll, valamint az XE széria megjelenése és XF modell frissítése. A Land Rover esetében 431,161 darabos eladás jellemzi az említett időszakot, mely szerény, egy százalékos gyarapodást jelent az előző évhez képest. A modell mixben első helyen áll a Discovery Sport, második az Evoque, amit a Range Rover Sport követ.
A múlt hónapban mutatkozott be a Land Rover Velar, melyet a Range Rover családon belül az Evoque és a Range Rover Sport közé pozícionál a márka.
Forrás: dailymail.co.uk