elektromobilitás

Bírja a BMW i7 a meredek szerpentint, a kimerítő hőséget

2021.12.27.

A legkimerítőbb tesztlétesítményekben végzett megmérettetésekkel a világ egyetlen tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzinjának sorozatgyártását előkészítő, utolsó finomhangolási folyamatai a végükhöz közelednek. Az elektromos motorok, az intelligens összkerékhajtás és a nagyfeszültségű akkumulátor még a legintenzívebb terhelések közepette is igazolják megbízhatóságukat és kimagasló teljesítményüket.

Az extrém útviszonyok és időjárási körülmények közepette végzett megbízhatósági megmérettetésekkel a BMW i7 sorozatgyártását előkészítő finomhangolási folyamatai a végükhöz közelednek. A legforróbb éghajlati zónákban, a világ legkimerítőbb tesztlétesítményeiben és a legváltozatosabb közutakon, maximális terhelés mellett végzett tesztek során a modell fejlesztőmérnökei elsősorban az elektromos motorok, az intelligens összkerékhajtás és a nagyfeszültségű akkumulátor teljesítményét és megbízhatóságát ellenőrzik, a járatlan utaktól kezdve, porfelhőkön és sivatagi forróságokon át, egészen a legextrémebb domborzati szintkülönbségekig.

A BMW i7 prototípusainak sorozatgyártás felé vezető útja a sivatag kavicsos ösvényein, a legmagasabb hegyi szerpentineken és a legintenzívebb vezetési stílusban megélhető, zárt versenypályákon vezet keresztül. A BMW i7, a világ egyetlen tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzinja 2022-ben gurul ki a reflektorfénybe, az új BMW 7-es sorozat más modellváltozataival együtt.

A bolygó legforróbb éghajlati zónáiban, országokon és kontinenseken átívelő megbízhatósági tesztek kifejezett célja a tisztán elektromos hajtáslánc-technológia alkatrészeinek átfogó tesztelése és megbízhatóságuk biztosítása. A legkorszerűbb, ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológia BMW i7 modell számára kifejlesztett alkatrészei még a legmostohább körülmények közepette, folyamatosan tűző napfényben, extrém magas hőmérsékleti viszonyoknál, szűnni nem akaró szárazságban is kikezdhetetlen funkcionalitásukról tesznek tanúbizonyságot.

A bajor prémiumgyártó mérnökei a sorozatgyártás előtti prototípusok széleskörű tesztprogramjait minden esetben úgy állítják össze, hogy azok teljeskörűen, kompromisszumot nem ismerve lefedjék az összes olyan elképzelhető élethelyzetet, amellyel a sorozatgyártásban készülő újdonságok teljes életciklusuk során szembesülhetnek. Az elektromos motorok, a nagyfeszültségű akkumulátor, a vezérlőelektronika, az integrált hűtőrendszer, a járműtöltő technológia és az energiamenedzsment működését, illetve sajátosságait, valamint hőmérsékleti és útviszonyokkal kapcsolatos változásokra adott rendszerreakcióit érzékeny fedélzeti mérőtechnológia és tapasztalt tesztmérnökök vizsgálják.

A több tízezer kilométert felölelő tesztprogram végtelenbe nyúló megbízhatósági utazásokat és nagysebességű versenypályás megmérettetéseket éppúgy tartalmaz, mint perzselő forróságokban megtett nagyvárosi araszolásokat. A BMW i7 tikkasztó körülmények közepette végzett forrósági tesztjeihez ráadásul a mérnökök kivételesen eltérő tengerszint feletti magasságokat választottak, hogy az elektromos motorok és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás nyomatékvezérlő rendszere kiváltképp dinamikus és rendkívül hosszan tartó, folyamatos emelkedés során is bizonyítsa kiegyensúlyozott teljesítményét.

Hogy még tovább fokozzák a tisztán elektromos hajtáslánc-technológia terhelését, a mérnökök vontató üzemmódban is hegynek engedik a prototípusokat, a nagyfeszültségű akkumulátor azonban még ilyen körülmények közepette is képes kiszámíthatóan, folyamatosan és egyenletesen táplálni energiával az elektromos motorokat. Az energiamenedzsment és a vezérlőelektronika kvalitásainak maximális igazolása érdekében a tesztprogramba olyan hegyi szakaszokat is beépítettek, amelyeken a prototípusok teljesen feltöltött akkumulátorokkal vágnak neki az ereszkedésnek, esélyt sem hagyva a lassuláskor felszabaduló energiák visszatáplálásának.

A BMW i7 kimerítő tesztprogramja során a mérnökök a modell légkondicionáló rendszerének és fedélzeti elektronikájának teljesítményét, illetve megbízhatóságát, valamint az utastérben használt anyagok hőálló képességét is átfogóan ellenőrzik, ezzel is garantálva, hogy a világ egyetlen tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzinja minden vezetési szituációban tökéletesen harmonikus, exkluzív vezetési élményt nyújtva érkezzen meg az utakra.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.10
A Datahouse adatai szerint 2024-ben 146 ezer 393 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2025.01.10
Három speciális kivitellel és egy kulcsfontosságú alkatrészpiaci fejlesztéssel bővíti a GR Yaris....
2025.01.10
Meghúzta a kocsija oldalát? Vagy valaki pusztán „brahiból” összekarcolta az autóját egy kulccsal?....
2025.01.10
Egy moldovai állampolgárságú férfit gyanúsít a rendőrség annak a vasárnapi balesetnek az okozásával....
2025.01.10
Az új autóban debütál a Volvo következő generációs SPA3 modulja, amely a vállalat eddigi....
2025.01.10
Csökkentek a Mercedes-Benz eladásai tavaly, elsősorban a mintegy negyedével kevesebb eladott....
2025.01.10
Túl vagyunk az Év Autója-szavazáson, megvan a 2025-ös nyertes, úgy hívják: Renault 5. És persze a....
2025.01.10
Az Európai Unió ingyenes InterRail-bérleteket biztosító, úgynevezett DiscoverEU-programja keretében....
2025.01.10
A VDA logisztikai bizottságának elnöke, Simon Motter, a Volkswagen Group Logistics vezetője....
2025.01.10
Egy 27 éves nő és hároméves gyermeke életét veszítette, miután egy személyautó elgázolta őket a 3-....