Akio Toyoda
Ilyen felmenőkkel nem csoda, hogy Toyoda számára személyes ügy a Toyota modellek megítélése. Állítólag egy alkalommal a 2000-es évek elején néhány újságíróval vacsorázott és a vacsora közben szóba természetesen szóba jöttek a Toyota autói. Az újságírók bár dicsérték a modelleket, hozzátették, hogy bár jók az autók, de elég unalmasak.
Akio Toyoda ezt magára vette és azóta minden egyes új Toyota modellel megy egy kört egy versenypályán, mielőtt bemutatnák azt a nagyközönségnek. A „megy egy kört” nála nem azt jelenti, hogy szép lassú, közel hetven éves emberhez illő tempóban körözget, ugyanis versenyeken is szokott indulni.
Indult például 2009-ben a 24 órás versenyen a Nürburgringen, versenyzői álneve pedig Morizo Kinoshita. 2016-tól a GR Yaris fejlesztése során tesztpilótaként is dolgozott saját magának. Morizo egy tél közepén, a hokkaidói pályán tett tesztvezetésen össze is törte az első tesztpéldányt. Miután önállóan kiszállt az autóból, megjegyezte, hogy nem igazán tetszik neki egyelőre. Morizoként Toyoda folytatta a prototípusok vezetését, és az autó megjelenése óta kampányolt gyakran büszkélkedik a tényleg különlegesre sikerült GR Yaris-szal.
Nem meglepő ezek után, hogy Akio Toyota nehezen barátkozott meg az elektromos autókra való átállással. Ez látszik is a Toyota modellkínálatán, többnyire hibrideket kínálnak, a BZ4X az első teljesen eletromos modelljük.
Másfél évvel ezelőtt a Toyota vezére még gyakran tett lenéző megjegyzéseket az elektromos autókra. „Amikor a politikusok azt mondják, hogy „szabaduljunk meg minden benzinüzemű autótól”, értik, mit beszélnek?”; azt is mondta ha Japán túlságosan elhamarkodottan betiltja a benzinüzemű autókat, „az autóipar jelenlegi üzleti modellje össze fog omlani”, munkahelyek millióinak megszűnését okozva.
Egy olyan országban, mint például Japán, amely a legtöbb villamos energiát szén és földgáz elégetésével nyeri, az elektromos járművek nem tesznek jót a környezetnek, mondta Toyoda úr. "Minél több elektromos autót építünk, annál rosszabb lesz a szén-dioxid" - mondta.
Innen jutottunk el oda, hogy tavaly év végén maga Akio Toyoda jelentette be a gyártó elektromos stratégiáját. 2030-ra évi 3,5 millió elektromos autót tervez eladni és addigra 30 teljesen elektromos modellt kínál majd a Toyota és a Lexus márkákhoz világszerte, és a modellek száma tovább bővül majd ezután.
E célok elérése érdekében a Toyota körülbelül 70 milliárd dollárt tervez világszerte elektromos járművekbe fektetni, beleértve a hibrideket, üzemanyagcellás és teljesen elektromos modelleket is. Ebből az összegből körülbelül 35 milliárd dollárt fektetnek be az elektromos autókba 2022 és 2030 között.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!