Akio Toyoda

Benzin folyik az ereiben: Akio Toyoda

2022.07.03.

Akio Toyoda legendás családból származik. A japán iparos, Sakichi Toyoda dédunokája és a Toyota Motors alapítójának, Kiichiro Toyodának az unokája.

Ilyen felmenőkkel nem csoda, hogy Toyoda számára személyes ügy a Toyota modellek megítélése. Állítólag egy alkalommal a 2000-es évek elején néhány újságíróval vacsorázott és a vacsora közben szóba természetesen szóba jöttek a Toyota autói. Az újságírók bár dicsérték a modelleket, hozzátették, hogy bár jók az autók, de elég unalmasak.

Akio Toyoda ezt magára vette és azóta minden egyes új Toyota modellel megy egy kört egy versenypályán, mielőtt bemutatnák azt a nagyközönségnek. A „megy egy kört” nála nem azt jelenti, hogy szép lassú, közel hetven éves emberhez illő tempóban körözget, ugyanis versenyeken is szokott indulni.

Indult például 2009-ben a 24 órás versenyen a Nürburgringen, versenyzői álneve pedig Morizo Kinoshita. 2016-tól a GR Yaris fejlesztése során tesztpilótaként is dolgozott saját magának. Morizo egy tél közepén, a hokkaidói pályán tett tesztvezetésen össze is törte az első tesztpéldányt. Miután önállóan kiszállt az autóból, megjegyezte, hogy nem igazán tetszik neki egyelőre. Morizoként Toyoda folytatta a prototípusok vezetését, és az autó megjelenése óta kampányolt gyakran büszkélkedik a tényleg különlegesre sikerült GR Yaris-szal.

Nem meglepő ezek után, hogy Akio Toyota nehezen barátkozott meg az elektromos autókra való átállással. Ez látszik is a Toyota modellkínálatán, többnyire hibrideket kínálnak, a BZ4X az első teljesen eletromos modelljük.

Másfél évvel ezelőtt a Toyota vezére még gyakran tett lenéző megjegyzéseket az elektromos autókra. „Amikor a politikusok azt mondják, hogy „szabaduljunk meg minden benzinüzemű autótól”, értik, mit beszélnek?”; azt is mondta ha Japán túlságosan elhamarkodottan betiltja a benzinüzemű autókat, „az autóipar jelenlegi üzleti modellje össze fog omlani”, munkahelyek millióinak megszűnését okozva.

Egy olyan országban, mint például Japán, amely a legtöbb villamos energiát szén és földgáz elégetésével nyeri, az elektromos járművek nem tesznek jót a környezetnek, mondta Toyoda úr. "Minél több elektromos autót építünk, annál rosszabb lesz a szén-dioxid" - mondta.

Innen jutottunk el oda, hogy tavaly év végén maga Akio Toyoda jelentette be a gyártó elektromos stratégiáját. 2030-ra évi 3,5 millió elektromos autót tervez eladni és addigra 30 teljesen elektromos modellt kínál majd a Toyota és a Lexus márkákhoz világszerte, és a modellek száma tovább bővül majd ezután.

 E célok elérése érdekében a Toyota körülbelül 70 milliárd dollárt tervez világszerte elektromos járművekbe fektetni, beleértve a hibrideket, üzemanyagcellás és teljesen elektromos modelleket is. Ebből az összegből körülbelül 35 milliárd dollárt fektetnek be az elektromos autókba 2022 és 2030 között.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.01
A Vizionári nevű online diszkusszió során a szakértők számos kérdéssel foglalkoztak a biztosítási....
2025.02.01
Kamion, trélert vontató mikrobusz és személyautó ütközött az M5-ös autópályán, melynek....
2025.02.01
Ambiciózus növekedési célok 2025-2027 között.   ..
2025.02.01
Márciusban újult meg, amikor egy hamarosan érkező új Volkswagen bemutatóján Golfokat vezettem,....
2025.02.01
Nem túlzás kijelenteni, hogy az immáron Magyarországon is harmadik (a kivonásokkal tisztított....
2025.02.01
Nem sokon múlt, hogy tragédiával végződjön egy baleset Námestovóban - írja a parameter.sk. ..
2025.02.01
Egy oberwarti áruházlánc fiókvezetője lopást vett észre. Megfigyelte, hogy egy férfi több mint 1000....
2025.01.31
Vadat gázolt egy kisteherautó és egy személygépkocsi a 8-as főúton, Hosszúperesztegnél lezárták az....
2025.01.31
Olasz stílus, német pontosság és szlovén agy szüleménye a legújabb ezer lóerős, autó, ami nem....
2025.01.31
A baleset miatt tűzoltókra és mentőkre is szükség volt – jelentette az Országos Katasztrófavédelmi....