Bemutató

Bemutatkozott a vadiúj Citroen C4 villanykompakt

2020.08.06.

Teljesen újrafazonírozott karosszériával, a benzines és a dízeles hajtás mellett, az év második felében a Citroen piacra dobja az új elektromos C4-es modelljét. A francia márka most nem kevesebbet állít, minthogy újraértelmezték az európai piacokon eddig legnépszerűbb alsó-középkategóriás ferdehátú dizájnt, vagyis a Citroen úgymond ismét feltalálta az ötajtós kompaktot. 

Szerző: Heimer György

Fotó: Citroen

Ennek jegyében a C4, mint egy suv, magas építésű karosszériája nagy átmérőjű kerekeken ül, de vonalai szedánosan áramvonalasak – hangoztatták a cég vezetői nemrégiben tartott nemzetközi online sajtótájékoztatójukon a jármű leleplezésekor. A kocsi méretei (hosszában 4360 mm, 1800 mm széles, 1525 mm magas) nagyobb, mint a C osztályban etalonnak tekintett VW Golf, hagyományszámba menően, kívül-belül avantgarde stíluselemekkel. A tervezők nagy hangsúlyt helyeztek a menetkényelemre: az Advanced (korszerű) Comfort szlogen jegyében a C4 is franciásan lágy, „repülőszőnyeges” rugózású. Itt is alkalmazzák a korábbi modellekben bevezetett progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztést, a tág utastérben apró, de újszerű ötlet a műszerfalból kihúzható rakodó tálca, vagy a digitális táblatartó (Smart Pad Support) a mitfárer számára. A kényelem érzését tovább fokozza a húszféle vezetést segítő rendszer, többi között a második generációs, félig önvezető autózást lehetővé tévő Highway Driver Assist.

Ám a nagy technikai truváj, hogy a Peugeot-Citroen (PSA) csoport jól bevált PureTech fantázianevű, 1,2 literes, háromhengeres benzines, illetve az 1,5 literes dízel motorja mellett a C4 is megkapta a PSA közös fejlesztésű elektromos hajtásláncát. A lítiumos akkucsomag kapacitása 50 kWh, a kocsi 135 lóerős, a leggyorsabb, Sport üzemmódban 9,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/óra sebességre (a végsebesség 150 km/óra), a hatótáv pedig WLTP menetciklus szerint 350 km. A nyilvános, 100 kW-os gyorstöltő állomásokon félóra alatt 80 százalékra tölthetők fel a telepek, otthon, fali töltővel, kiviteltől függően e művelet 5, illetve 7,5 órát vesz igénybe. A Citroen az akkumulátorokra az eredeti kapacitás 70 százalékáig 8 évre, vagy 160 ezer kilométerig vállal garanciát.

Az új C4 hazai forgalmazásának startja itthon a jövő év elején várható. Ára még nincs, de annyi talán megjósolható, hogy a villanyos modell árát is az elektromos autókra nyújtott állami támogatások igénybevételének megfelelően próbálják majd meghatározni.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.08
Zöldmezős beruházás keretében új akkumulátoros elektromos autókat gyártó Lexus-üzem létesül Kínában....
2025.02.08
Mivel kamera rögzítette a felháborító esetet, vélhetőleg a rendőrség reakciója most sem marad majd....
2025.02.08
A sorozat történetének első kínai versenyzőjét, Csou Kuan-jüt tartalékpilótának szerződtette a....
2025.02.08
A Datahouse adatai szerint 2024 első kilenc hónapjában 107 ezer 445 új személygépkocsit és....
2025.02.08
Az M0-s autót és a 11-es főút budakalászi turbó körforgalmánál rögzítettek érdekes jeleneteket a....
2025.02.08
Az erdélyi város vezetése első Park & Ride parkolóban a belvárosinál alacsonyabb....
2025.02.08
60 év után újra az abszolút győzelmi trófeáért fog harcolni az Aston Martin Le Mansban. Nem....
2025.02.07
Nincs új a nap alatt, megint bővült a kétmotorosok mezőnye, ami továbbra sem népes. ..
2025.02.07
Vannak rendőrök, akik lélekben mindig kékek maradnak. Szerencsi Zoltánt ebből az anyagból gyúrták,....
2025.02.07
Már a startnál szép reményekkel kecsegtet a BYD dél-koreai „hódító körútja”:  közel ezer....