Ausztria

Bécsi metró: tilos lesz az erős szagú ételek fogyasztása

2018.08.26.

Felújított állomások, tisztább, klimatizált szerelvények, biztonsági kamerarendszer fogadja a jövőben a bécsi U6-os metró utasait. Ráadásul szeptembertől nem lehet majd erős szagú ételeket enni a vonatokban, ami régi vágya sok utasnak - írja az orf.at

Mivel a teljesítményéhez képest méltatlanul alulértékelik a bécsiek az U6-os metróvonalat, a Wiener Linien átfogó intézkedéscsomaggal szeretne javítani az évente 80 millió utast szállító vonal megítélésén. A 17,4 kilométer hosszú vonal mentén folyamatosan felújítják az Otto Wagner tervezte állomásépületeket és LED-esre cserélik a világításukat. Ezek nemcsak kevesebbet fogyasztanak, de nagyobb fényt is adnak, így növelik az utasok biztonságérzetét. Utóbbi érdekében bekamerázták az összes szerelvényt, az állomásokat és a vonatokat pedig speciálisan képzett biztonsági személyzet járja.

Fotó: orf.at

Mivel az U6 viszonylag hosszú szakaszon közlekedik a földfelszínen, a nyári hőségben a szerelvények gyorsan átmelegednek. Noha a kocsik fele már klimatizált, a régi típusú szerelvényekben sokat panaszkodnak a melegre az utasok. Első megoldásként napvédő fóliát ragasztottak az ablaküvegekre, az ablaktáblák fölé pedig szellőzőket szereltek. Ezen kívül egy új szellőzőtechnika tesztje is elkezdődött, a szerelvényeket pedig vegyes – klimatizált és régi típusú – kocsikkal közlekedtetik.

Az új mosóberendezésnek köszönhetően az utasokat ezentúl még tisztább szerelvények fogadják: kéthetente az összes kocsira sor kerül a 600 ezer euróért létesített mosóban. Egy mosáshoz mintegy 3 ezer liter víz kell, aminek a 95%-át összegyűjtik és felhasználják a következő mosáskor. A szerelvényeket belülről egyébként naponta végigtakarítják, hat-nyolc hetente pedig a padlótól a plafonig végigcsutakolják – beleértve az üléseket és az ablakpucolást is.

A nagyobb tisztasághoz várhatóan az is hozzájárul majd, hogy szeptembertől nem szabad erős illatú ételeket fogyasztani a szerelvényekben, így kevesebb lesz az ételfoltok miatti szennyeződés. Noha az U6 megbízhatósága 99%-os, a menetrend pontosabb betartása érdekében a forgalmasabb állomásokon felfestik a peronokon, hogy hol kell várakozni, és melyik részt kell szabadon hagyni a leszálló utasoknak.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....
2024.04.26
A #5-ös nevű elektromos SUV-modellt az európai piacra szánják. ..
2024.04.26
Hello Budapest! Hello Belváros! Az eddig is nyüzsgő Károly körút újabb nevezetességgel bővült, itt....
2024.04.26
- Lezárták az M7-es autópálya Letenye felé vezető oldalát Balatonvilágosnál, ahol egy teherautó és....
2024.04.26
A YouTube-on jelent meg egy nem mindennapi felvétel, amin rendkívüli zajhatások közepette "görgőzi....