használtautó átvizsgálás

Azonnal kivágták a kereskedésből a bizományos autót

2023.09.24.

Korrekt eljárás a kereskedőtől.

Facebook oldalunkon megjelentettünk egy posztot egy Volkswagen Passat B7 megrendelőjéből, mert megmosolyogtató helyesírással tett kiegészítéseket az ügyfél a megrendeléshez. A szemle másnap lezajlott és a vizsgálati eredményeink alapján a kereskedő, aki bizományos értékesítésre vette át az autót, azonnal hívta a tulajdonost, hogy vigye onnan a kocsit, mert ezzel nem szeretné a bolt reputációját rontani. Megértjük.

Passat B7

Népszerű modell a Passat, főleg a Variant változata. Sokat nézünk belőle a vásárlás előtti használtautó átvizsgálásaink során. Jó múltkorában is megjelent egy esettanulmányunk, igaz, akkor nem a TDi, hanem az 1.8 TSi motoros változattal, ami egy negatív legenda lett.

Kétségtelen, hogy a kétliteres dízel változat a lehető legjobb döntés, ha Passat-ról van szó. A motorja takarékos, megbízható, nem nagyon jelentkeznek tüzelőanyag rendszer problémák sem. Az egyetlen gond az olajszivattyú meghajtással lehet, a hatszögtengely képes kikopni, ami megállítja a kenést és tönkreteszi a motort, de szerencsére ebben a 2012-es példányban már a hosszabb tengely van, és rendszeres ellenőrzéssel ez is a probléma is kiküszöbölhető.

Ez rendben volt

Mind a manuális, mint pedig a DSG váltós változatban van kettőstömegű lendítőkerék. Most egy hatsebességes kéziváltós kivitelt néztünk, de a váltó és a kuplung a lendkerékkel együtt rendben volt.

Van benne részecskeszűrő is. A DPF-et a legkönnyebben a kipufogóvég megtekintésével lehet ellenőrizni, ugyanis egy megfelelően működő szűrő esetében ennek nem szabad kormosnak lenni. Ennél kicsit kifinomultabb módszer a jellemző értékek diagnosztikai géppel való lekérdezése, ami természetesen része minden egyes vásárlás előtti használtautó vizsgálatunknak. A Passat részecskeszűrője alapjáraton 7, emelt üresjáraton 60 mBar volt, ami megfelelő.

Említettem már, hogy motorral nem szokott sokáig gond lenni, amiben most kicsit csalódtunk, ahhoz képest, hogy a műszerfal 174 ezer kilométert mutatott: bár a nagynyomású befecskendezőszelepek, vagy ahogyan többen ismerik, a porlasztócsúcsok korrekciós értékei is jók voltak, emelt fordulaton hirtelen nem beazonosítható, de mindenképpen rendellenes hang ismétlődött.

Kívül 10 éves

A festékréteg mérés jó eredményt hozott. Ritkán, de azért előfordul, hogy a gyárban az első fényezést az ellenőrzés nem találja megfelelőnek, ezért úgy ahogy van, elküldik még egy körre a karosszériát. Így fordulhat elő, hogy a kocsin körben bőven 200 mikron feletti értékeket mérhetünk, de amiért körben teljesen egyenletes a szórás és a takart elemeken is rendre kétszeres értékek jelentkeznek, gyári fényezésűnek minősül a kocsi. Korábbi törésre és javításra mindössze a motorház fedélen kellett következtetni, mert ez 300 fölé ugrott.

Amúgy az autón körben egy 10 éves járműre jellemző, főképp használatból eredő sérülések voltak: az első lökös alját lehúzta egy padka, feljebb egy kavics bontott ki egy nagyobb darabot a fényezésből. Ugyanezek a kis kövek sértették fel a tetőlemez első élét és a hűtőrács krómszínű bevonatú pálcáit is. Mindkét baloldali felni padkával találkozott, a baloldali sárvédőkre pedig módszeresen rányitogatta valaki az ajtót.

Hátul a vészhárító sarka volt lehúzva és egy nehezebben észrevehető sérülést is kiszúrtunk: a csomagtér ajtó alsó éle is fénysérült volt. A jobboldalon folytatódnak a karcok és az él-fénysérülések, rányitásos deformációk.

Belül 5 éves

A B7 utasterén nem látszik a kor, iszonyú jól tartja magát a gép. Egyedül a kormány volt megkopva, de hát ezt tekergetik a legtöbbet.

Alulnézet, futómű

A hátsó futóműre érdemes ránézni, sokszor folynak a lengéscsillapítók. De itt csak a pirosló rozsdát lehetett látni, abból viszont elég sokat. A gumik elöl-hátul nem fortak egyforma márkájúak, de majdnem egyformán 7 évesek voltak és egyformán kopottak, 3 mm körüli profilmélységgel.

Szervizkönyv nincs

A B7-es Passat korában még javában papíralapú szervizkönyvet adtak az autóhoz, de jó importhoz méltóan ez valahogyan elveszett. A kijelzett futásteljesítmény tehát adminisztratív módon egyébként nem lenne alátámasztható, marad tehát a tudomány, vagyis a diagnosztika.

A navigációs egységben találtunk egy tárolt hibakódot, aminek paraméterkörnyezeti adatiban a hiba fellépésekor a kocsiban 250.000 km volt. Furcsa ez a műszerfalról leolvasható 174.000 mellett.

Ez nem azt jelenti, hogy most 75 ezerrel több van a kocsiban, hanem hogy valamikor ennyivel több volt benne. Fránya technológia…

Hab a tortán

A Passat-ot Comfortline felszereltségűként kínálták, de sajnos ez sem igaz. A VW-csoportos autók hátuljában gyárilag van egy kódzászló, ami árulkodik a felszereltségi szintről is és ez alapján sajnos a vizsgálat autó a szerényebb, Trendline felszereltséget képviseli.

A kereskedő dühbe jön

Említettük a kereskedés tulajdonosának a vizsgálati eredmény alapján támasztott km-óra manipulálásra vonatkozó gyanúnkat, aki gyorsabban döntött, mint a SkyNet az emberiség kiirtásáról: a kocsinak mennie kell a kereskedésből, ők a gyanús holmit nem szeretnék árulni, még bizományban sem.

Tekerés volt, van és lesz

Vásárlás előtti használtautó-átvizsgálást végzünk 10 éve. Bár egyre ritkábban, de azért rendszeresen találunk tekert órás autókat, vagy a valóságnál jóval szebbnek, jobbnak hirdetett kocsikat. Ez a jelenség nem tud kihalni, de – pláne egy német autónál – nagyon jó szűrhető.

Az autót egyébként 3,4 millióért árulták, ami önmagában nem lenne rossz ár ezért az autóért, csak hát maga a tény, hogy mókolásgyanús, megértem, ha elveszi az érdeklődő (és a kereskedő) kedvét.

További autós tartalmakért kövesse az Autószektor Facebook oldalát!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.05
Új kétéltűt kap a cseh tűzoltó- és mentőszolgálat: rendkívüli képeségekkel megáldott, földőn-vizen....
2025.04.05
Felfüggeszti az Egyesült Államokba irányuló exportját a Jaguar Land Rover (JLR) brit autóipari....
2025.04.05
Indiából érkezett a Balaton északi fővárosába az eVitara. Egyetlen darabként képviseli még a Suzuki....
2025.04.05
Meghibásodott a biztosítóberendezés Bicske és Herceghalom között, a helyreállításig a győri....
2025.04.05
Aki odafigyel az utakon, újra és újra észreveheti, hogy vannak, akik téli gumikkal felszerelt....
2025.04.05
Sokszor Teslák megrongálásáig fajuló, komoly indulatok forrnak a Tesla és vezetője, Elon Musk körül....
2025.04.05
A BMW Group és a Londoni Szimfonikus Zenekar június 15-én érkezik a Trafalgar térre. A koncert....
2025.04.05
A kínai autógyártó óriás új zhengzhoui gyártóüzeme 130 km²-en terül el, és lényegében egy város,....
2025.04.05
Az Egyesült Államok elnökének kereskedelmi háborúja következményekkel jár a Stellantis....
2025.04.05
Rendkívül szoros volt a Japán Nagydíj időmérője, amelyen akadt jónéhány meglepetés. ..