Volkswagen
A T-Cross típussal a Volkswagen egy újabb SUV modellt mutatott be: rövidebb, mint a T-Roc, kompaktabb, mint a Tiguan. A T-Cross a moduláris keresztmotoros platformra épül (MQB), ami lehetővé teszi, hogy a hajtott első kerekek messze előre kerüljenek. Ennek köszönhető a 4,11 méteres teljes hossz melletti 2,56 méteres a tengelytáv. A csomagtér sokoldalúan variálható, a hátsó üléssor 14 centiméteres hosszon mozgatható, attól függően, hogy nagyobb lábtérre, vagy nagyobb csomagtérre van épp szükség. Ennek megfelelően a csomagtér térfogata 385 és 455 liter között változtatható.
Az új T-Cross típus négy turbófeltöltős motorral választható: három benzinüzemű és egy dízel. A két 1.0 TSI háromhengeres, részecskeszűrővel ellátott benzinmotor 70 kW/95 LE, illetve 85 kW/115 LE teljesítmény leadására képes. A csúcsmotor az 1.5 TSI négyhengeres, 110 kW/150 LE-s erőforrás. A kínálat negyedik tagja az 1.6 TDI négyhengeres dízelmotor, 70 kW/95 LE teljesítménnyel. Mind a négy erőforrás megfelel a legújabb Euro 6d-TEMP emissziós előírásoknak.
A T-Cross alapfelszereltségéhez számos olyan vezetői segédrendszer tartozik, amelyek ezelőtt csak nagyobb kategóriájú járművekben szerepeltek. A jármű kiváló ütközésvédelme mellett a példás utasvédelmi rendszer tovább növeli a biztonságot, csökkenti az ütközések kockázatát és egyben biztosítja a nagyobb utazási kényelmet. Az alapfelszereltség része a Front Assist környezetfelügyelő rendszer, a Pedestrian Monitoring gyalogosfelismerő rendszer, a városi vészfékfunkció, a Lane Assist sávtartó rendszer, a Hill Start Assist az emelkedőn elindulást segítő rendszer, a proaktív utasvédelmi rendszer és a holttérfigyelő is, amely a sávváltásoknál segít az integrált hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztetéssel (Rear Traffic Alert). A jármű kívánságra éberségfigyelő rendszerrel, adaptív sebességszabályzóval és parkolóasszisztenssel is felszerelhető. A T-Cross, a külvilággal való kapcsolattartás és connectivity jelenleg elérhető legmagasabb szintjét biztosítja. Még a fedélzeti funkciók működése és személyre szabhatósága is intuitív. Az okostelefonok induktív módon tölthetők és akár 4 USB csatlakozó segíti a digitális kényelmet.
Mint a kisebb testvértípus, a Polo, az új T-Cross is a spanyolországi Volkswagen üzemben készül, Navarrában. A Volkswagen itt nagyjából egymilliárd eurónyi beruházást tervez 2019-ben, hogy biztosítsa a kompakt SUV-modellek különösen erős piaci növekedését, ugyanakkor hozzávetőlegesen 10 százalékkal több munkahelyet is teremt. Független elemző intézetek a kisméretű autók piacán, a CUV (Crossover Utility Vehicle) kategória közel megduplázódását várják világszerte a 2017 és 2027 közötti periódusra. Dél-Amerikában és Kínában – két további növekvő piacon – a T-Cross ezekre a piacokra igazított változatai készülnek majd.
A Volkswagen, az új T-Cross típussal folytatja a globális szabadidőautó-offenzíváját. Mindez 2016-ban kezdődött, a jelenlegi Tiguannal. Ezt követte 2017-ben a Tiguan Allspace, és a kompaktabb méretű T-Roc. Ugyanígy az amerikai piacra tervezett Atlas és kínai testvére a Teramont is 2017-ben jelent meg, mindkettő hétszemélyes változatban. 2018-ban a Volkswagen amerikai leányvállalata bemutatta az Atlas két koncepciómodelljét a Cross Sport és Tanoak típusokat. Kínában az új Touareg ünnepli világpremierjét, két jövőbeni kínai SUV-típussal együtt: a Tharu egy erős családi szabadidőautó, a Tayron pedig egy jelentősen átdolgozott középméretű SUV.
2020-ban az ID. CROZZ érkezik a Volkswagen első, teljesen elektromos SUV típusaként a piacra. A T-Cross-tól az ID. CROZZ-ig terjedő kínálatával a Volkswagen ajánlja majd a világ egyik legnagyobb SUV választékát.