Mercedes

Az új Mercedes-Benz B-osztály: Sportosabb lett a Tourer modell

2018.10.03.

Az új Mercedes-Benz B-osztály a sportosság jegyében fejlődött tovább: formaterve elődjénél dinamikusabb, menet közben agilisabban viselkedik, mindeközben kényelmesebb is. Belső terének avantgárd kialakítása az egyedi műszerfal-elrendezéssel páratlan térérzetet biztosít. A legmodernebb multimédiás megoldásról a tanulékony és intuitív MBUX rendszer gondoskodik, mely lenyűgöző megjelenítéssel és „Hey Mercedes“ beszédvezérléssel maximalizálja a felhasználói élményt.

Rendkívül fejlett vezetői segédrendszereinek köszönhetően a B-osztály az aktív biztonság tekintetében is a legkiemelkedőbbek közé tartozik - egyes funkcióit egyenesen az S-osztálytól örökölte. Mindezeken felül a belső tér tágasabb lett, a motorok pedig hatékonyabbak és tisztábbak, mint korábban. A B-osztályban egy nyolcfokozatú duplakuplungos automataváltó is világpremierjét ünnepli, melymeghatározott modellekhez lesz elérhető. Az új B-osztály 2018. december 3-tól rendelhető, az első autók kiszállítása pedig jövő év februárjában kezdődik meg.

A formatervezők feladata az új B-osztállyal az volt, hogy olyan modellt tervezzenek, amely kiemelkedik az egyterűek közül és még álló helyzetben is sportosabb elődeinél, a feladatot pedig példásan teljesítették. A hosszú (2.729 mm-es) tengelytáv, a rövid túlnyúlások, az alacsonyabb tetővonal és a nagyobb, 16-19 colos keréktárcsák már első pillantásra dinamikusabb arányokat mutatnak. A modell fellépése a hangsúlyos vállaknak is köszönhetően rendkívül határozott és igazán sportos. Ugyanez érvényes a keskeny első fényszórókra, amelyek már az alapkivitelben is LED-es nappali menetfényt kapnak. A LED High Performance fényszórók még karakteresebb megjelenést kölcsönöznek a B-osztálynak, a csúcsot pedig a szintén opcionális MULTIBEAM LED fényszórók jelentik, amelyek gyors, elektronikus vezérlésük által minden közlekedési helyzethez pillanatok alatt, tökéletesen alkalmazkodnak. A két részre osztott hátsó lámpák a modell szélességét még inkább kihangsúlyozzák. Az új B-osztály légellenállási együtthatója szintén kiemelkedő, és egyben a kategória legjobbja is: cw-értéke 0,24-től indul (elődjénél ez az érték 0,25 volt) és a kiváló aerodinamikai tulajdonságok a hatékonyság mellett a zajkomfortra is nagyon jó hatással vannak.

A továbbfejlesztett ülésgeometria és az alacsonyabb övvonal által a térérzet még az elődmodellénél is jobb. A vezető 90 mm-rel magasabban ül, mint az A-osztályban, ami a  be- és kiszállási kényelmen felül kedvező kilátást eredményez, amit az optimalizált formájú tetőoszlopok tovább erősítenek.

Forradalom az utastérben

Az új B-osztály belső kialakítása továbbviszi az újgenerációs A-osztály által kitaposott avantgárd irányvonalat. A modell teljesen egyedi műszerfalkiképzést kapott. Középpontban a szabadon álló központi képernyőegység foglal helyet, amely három különféle változatban elérhető: alapesetben két 7-colos (17,78 cm képátlójú) kijelzővel érkezik az autó, opcionálisan pedig egy 7 és egy 10,25 colos (26 cm-es képátlójú), valamint egy szélesvásznú, két 10,25 colos kijelzővel rendelkező konfiguráció kérhető. A Head-up-Display vetített kijelző, az A-osztályt követve, itt is felkerült az opcionálisan elérhető tételek listájára.

Az összesen öt darab kerek, turbina-optikájú műszerfali légbeömlő szintén jelentős mértékben meghatározza a belső megjelenést. Az érintésalapú kezelési rendszert is tartalmazó középkonzol pedig az E-osztályhoz hasonlóan „Black-Panel“ optikát kapott, tovább erősítve a prémium hangulatot – akárcsak a 64-színű hangulatvilágítás, amelytízféle hangulatvilágával egyedülálló a kategóriában. Az üléspozíció kedvezőbb lett, ami a szélesebb állíthatósággal párosítva jobb üléskomfortot eredményez. A maximális fejtér szintén nagyobb, mint eddig, akárcsak a belső szélesség: az 1.456 mm-es (+33 mm) könyökszélesség a középkategória átlagát hozza. Az üléskényelem opcionálisan még magasabb szintre emelhető: az ülésklimatizálással, vagy a masszázs funkciókat tartalmazó multikontúr ülésekkel. Utóbbi részeként az üléskinetika szintén újdonság a szegmensben. Lényege, hogy rendszeres, kis változtatásokat eszközöl az ülésbeállításokon, így ortopédiai előnyökkel rendelkezik. A hátsó üléstámlák szériában 40:20:40 százalékban osztottak, 2019 közepétől pedig a hosszirányú állítás is felkerül a palettára. A csomagtér minimum 455 literes és legfeljebb 1540 literig bővíthető. Az elektromos EASY-PACK csomagtérajtó szintén megtalálható a kínálatban, akárcsak a kulcs nélküli HANDS-FREE ACCESS rendszer, amivel akár egy láblendítéssel is vezérelhető a csomagtérajtó.

MBUX: egyedülálló multimédia élmény

Az A-osztály után az új B-osztály is megkapta az új, MBUX multimédiás rendszert, amely új korszakot nyit a Mercedes me connect szolgáltatások terén. A rendszer jellegzetessége a mesterséges intelligenciát használó tanulóképesség. Az MBUX a felhasználó igényeinek megfelelően személyre szabható, ezáltal emocionális kapcsolatot létesít a gépjármű, a járművezető, valamint az utasok között.

Az MBUX élményt - felszereltség függvényében - a nagyfelbontású, érintőképernyős média kijelző, a kiterjesztett valóság technológiájú navigációs megjelenítés, valamint a „Hey Mercedes” hívószóval aktiválódó beszédvezérlés fokozza. Az érintőképernyő az MBUX esetében a teljes érintésen alapuló koncepció részegysége, amely az érintőképernyőn kívül a középkonzolon lévő touchpad-et és a kormánykerék érintésérzékeny Touch-control gombjait is magában foglalja. Az MBUX forradalmasítja az autós felhasználói élményt. A rendszer új szintre emeli a kezelhetőséget, a lenyűgöző kivitelezést és a 3D-s grafikát. Az új MBUX multimédia-generáció új Mercedes me connect szolgáltatásokat is tartalmaz. A navigációba integrált Car-to-X kommunikáció (gépjármű és gépjármű közötti) segítséget nyújt minden veszélyes forgalmi szituáció elkerülésében, valamint a járműhelymeghatározását is támogatja,  például a leparkolt autó megtalálásában, illetve az opcionális Lopásvédelmi csomag esetén a „Lopás és parkolási sérülés értesítést”üzenetet küld, ha az autónak nekimentek, vagy esetleg elvontatták.

A Mercedes me alkalmazások felhasználóbarát módon egy ikon formájában elhelyezhetőek a képernyőn, így a fő funkciókhoz hasonlóan a főképernyőről azonnal elérhető az összes alkalmazás.

Intelligent Drive: az S-osztálytól örökölt funkciók

Az új B-osztály a legújabb vezetői asszisztens rendszereket kapta meg, amelyek az aktív biztonságot eddig nem látott szintre emelik a szegmensben. Egyes funkciók egyenesen az S-osztályból érkeztek. A B-osztály történetében első ízben érhető el a különböző forgalmi helyzetek esetén a részben autonóm vezetés, amelyet a jármű környezetének lehető legpontosabb feltérképezése tesz lehetővé: a javított kamera- és radarrendszerek már 500 méteres hatótávolságban is működnek. Mindezeken felül a B-osztály térkép- és navigációs adatokat is használ az asszisztens funkciókhoz. Így például a Vezetői Segédrendszerek Csomag részét képező DISTRONIC aktív követési távolságtartó asszisztens a járművezető kényelmét szolgálva az útvonalat is figyeli. További újdonság a modellben az Aktív vészmegállás asszisztens és az intuitív Aktív sávváltás asszisztens is.

Az új B-osztálynál a szériafelszereltség része a Sebességkorlátozás asszisztens, az Aktív sávtartó asszisztens, illetve a kibővített Aktív fékasszisztens. Utóbbi hatékony támogatást nyújt, amennyiben egy ráfutásos baleset veszélyét észleli, valamint felismeri a gépjármű útját keresztező gyalogosokat és kerékpárosokat is.

Az új B-osztály biztonsági rendszerét a gyártó vadonatúj járműbiztonsági technológiai központjában (TFS) fejlesztették. Az autó strukturális kialakításakor a korábbi, valós balesetekből összegyűjtött tapasztalatokat is felhasználták a tervezők. Biztonsági szempontból a karosszéria lelke, az ütközés irányától függetlenül rendkívül stabil utascella, amelyet nagyszilárdságú acél felhasználásával alakítottak ki.

Az első üléseknél a szériafelszereltség részét képezik a hárompontos biztonsági övek, az övfeszítők és az överő-határolók. Az opcionálisan elérhető PRE-SAFE® utasvédelmi rendszerrel kombinálva a vezető és az első utas oldalán reverzibilis övfeszítők találhatók. A hátsó sorban a külső ülések szintén hárompontos biztonsági övekkel, övfeszítőkkel és överő-határolókkal vannak felszerelve. Az új B-osztályhoz szériában járnak a frontlégzsákok, az első oldallégzsákok, a függönylégzsákok, valamint a vezető oldali térdlégzsák is. A függönylégzsákok számos konkurens modellel ellentétben az A-oszlopokat is lefedik a nagyobb biztonság érdekében. A hátsó oldallégzsákok opcionálisan kérhetőek.

Hajtásláncok: kettős premier

Az új B-osztály vadonatúj, egyedülállóan hatékony erőforrásokat kapott, amelyek kivétel nélkül teljesítik az Euro 6d-TEMP normákat. A B-osztályban ünnepli világpremierjét az OM 654 kódjelű kétliteres dízelmotor keresztben beépített, OM 654q jelű változata, 150 és 190 lóerős (110 és 140 kW) csúcsteljesítménnyel. A kétliteres dízelmotorral ellátott új B-osztály a Mercedes-Benz első kompakt modellje, amely már most teljesíti a 2020. január 1-jén életbe lépő Euro 6dnormákat is. A dízelek tekintetében a B-osztályhoz a kétliteres egység mellett elérhető lesz az A-osztályban megismert OM 608 kódjelű, 1,5 literes négyhengeres is, amely akár 116 lóerőt és 260 Nm-t képes leadni, rendkívül takarékos fogyasztás mellett.

Benzinfronton a kínálat gerincét az új fejlesztésű, M 282 kódjelű 1,33 literes négyhengeres turbómotor képezi, amely 136 és 163 lóerővel áll rendelkezésre. Az M 282-es motorcsalád az opcionális 7G-DCT automataváltóval kombinálva innovatív hengerlekapcsolást is kínál, továbbá különleges, Delta-formájú hengerfejjel és benzines részecskeszűrővel van ellátva..

Az új B-osztály első körben kizárólag duplakuplungos automataváltókkal lesz elérhető. Világújdonságnak számít a 8G-DCT váltómű, amely a kétliteres dízelmotorhoz kapcsolódik. Később további motorokkal és manuális váltókkal, valamint változtatható nyomatékelosztású 4MATICösszkerékhajtással fog bővülni a kínálat. Alaphelyzetben a B-osztály 43 literes üzemanyagtankkal rendelkezik, de opcionálisan, a motorváltozat függvényében, 51 literes tankkal is választható.

A B-osztályhoz a következő öt motorváltozat lesz elérhető a piaci start alkalmával:

B 180 (100 kW/136 lóerő, 200 Nm), 7G-DCT duplakuplungos automata váltóval (vegyes üzemanyag-fogyasztás: 5,4-5,6 l/100 km, CO2-kibocsátás: 124-128 g/km)

B 200 (120 kW/163 lóerő, 250 Nm), 7G-DCT duplakuplungos automata váltóval (vegyes üzemanyag-fogyasztás: 5,4-5,6 l/100 km, CO2-kibocsátás: 124-129 g/km)

B 180 d (85 kW/116 lóerő, 260 Nm), 7G-DCT duplakuplungos automata váltóval (vegyes üzemanyag-fogyasztás: 4,1-4,4 l/100 km, CO2-kibocsátás: 109-115 g/km)

B 200 d (110 kW/150 lóerő, 320 Nm), 8G-DCT duplakuplungos automata váltóval (vegyes üzemanyag-fogyasztás: 4,2-4,5 l/100 km, CO2-kibocsátás: 112-119 g/km)

B 200 d (110 kW/190 lóerő, 400 Nm), 8G-DCT duplakuplungos automata váltóval (vegyes üzemanyag-fogyasztás: 4,4-4,5 l/100 km, CO2-kibocsátás: 116-119 g/km)

Futómű: dinamikus és kényelmes

Legalább olyan dinamikusan viselkedjen, mint az elődmodell, viszont kényelmesebb legyen – ez volt a B-osztály futóműspecialistáinak fejlesztési célja az új generáció tervezésekor. A motorváltozat, illetve a konfiguráció függvényében a B-osztály különböző futóművekkel érhető el. Szériában 16 colos kerekek járnak a modellhez, a kínálat pedig egészen 19 colig tart. A DYNAMIC SELECT is az alapfelszereltség része, amely az opcionálisan választható Adaptív lengéscsillapítással kombinálva egyedülálló vezetési élményt biztosít.

Az első futómű McPherson kialakítású. A hátsó tengelynél az erősebb modellek egy összetett négylengőkaros hátsó futóművet kaptak, amely opcionálisan a többi motorváltozathoz is elérhető. A hátsó futóművek egy különálló bölcsőhöz vannak rögzítve, a karosszéria és a bölcső között pedig egy gumiágy található, ezzel csökkentve az utastérbe jutó vibrációkat, valamint a futóműzajokat. Összességében a futóművek alumíniumtartalma a kategóriában minden konkurens modellénél magasabb. Az opcionálisan elérhető Adaptív lengéscsillapítás lehetővé teszi a járművezető számára, hogy saját maga válassza ki a preferált csillapítási karakterisztikát.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.05
Egy elektromos autó használata csak akkor klímasemlegesebb, mint egy belsőégésű motoros autóé, ha....
2024.05.05
Két gyermek életveszélyesen megsérült egy közlekedési balesetben Ceglédnél vasárnap - közölte az....
2024.05.05
Ennél nagyobb átalakuláson autó nem is eshet át, mint a többszörös Le Mans-i győztes hibrid Porsche....
2024.05.05
A vitorlázó gép a Turócszentmártonhoz tartozó Tomčany melletti, az Aeroklub Martin polgári társulás....
2024.05.05
Ma már alap, hogy az autóra ötvenezres garanciát adnak. Az első autóknál nem volt természetes a....
2024.05.05
Az egykori Győri Keksz- és Ostyagyár vezetőjének tiszteletére emléktáblát avattak a Széchenyi....
2024.05.05
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Nem iszik, nem dohányzik, de... ..
2024.05.05
Idén a Beregi kör lett az Év kerékpárútja, a festői útvonalat és a bringatúrázás legfontosabb....
2024.05.05
Magyarország területén 2024. május 4-én 0 óra és 24 óra közötti időszakban a rendőrök 45 személyi....
2024.05.05
A Porsche Hungaria április 25-től visszatért a fix, forint alapú autórendeléshez, teljes....