WRC
Elfyn Evans tovább növelheti előnyét a rali világbajnokság élén, miután túlélte a hírhedt Szafari-rali kaotikus szombati napját, és az utolsó előtti napot 1:57,4 perces előnnyel zárta. A szerencse ismét a walesinek kedvezett, mivel ő volt az egyetlen, aki komolyabb műszaki problémák nélkül lehozta az eddigi három napot.
A szombati napot egy karcsú, 7,7 másodperces előnnyel kezdte, de azonnal letette a névjegyét a Sleeping Warrior első futásán. Még a 26,97 kilométeres gyorsasági vége felé bekövetkezett gumileválás ellenére is 8,2 másodperccel növelte előnyét csapattársával, Kalle Rovanperäval szemben. A kétszeres világbajnok válasza elmaradt, aminek elsősorban két defekt volt az oka: egy jobb első defekt öt kilométerrel Elmenteita gyorsasági vége előtt 21,1 másodpercébe került, majd Soysambun egy bal első defekt miatt további 55,5 másodpercet veszített. A déli szervizre a finn lemaradása Evanshez képest 1:32,5 percre nőtt.
Aztán délutánra megjött az eső. A körülmények romlottak a megismételt körön, és bár Rovanperä 11,7 másodpercet hozott Evansen az Sleeping Warrior felázott második körén, a célba már sérült bal hátsó lengőkarral érkezett meg. Bár egy hevederrel történő ideiglenes javítással sikerült tovább mennie, de az utolsó két gyorsasági szakaszon nagyon vissza kellett vennie a tempóból. Végül majdnem öt percet veszített ezen a két szakaszon, és az összetettben az ötödik helyre csúszott vissza Ott Tänak, Thierry Neuville és Kacuta Takamoto mögé.
Evans, aki 28 pontos bajnoki előnnyel érkezett Kenyába, most már karnyújtásnyira van első Szafari-rali győzelmétől - és jelentősen növelheti előnyét a bajnoki küzdelemben, ha sértetlenül megússza a vasárnapot. Ez persze nem magától értetődő. A Toyota GR Yaris Rally1-je ma is utolsó szakaszon váratlanul megsérült kissé a jobb első részen és a szélvédőmosó-folyadék is kifogyott az utolsó kilométerekre – a közel egy perc elvesztése emlékeztette a walesit arra, hogy az afrikai verseny mennyire könyörtelen is tud lenni.
„Eddig mindenképpen egy igazi Szafari-rali volt. Még ma reggel is elég trükkösek voltak a körülmények, miután éjszaka sok eső esett. Aztán az eső azonnal újra eleredt, amikor elkezdtük a délutáni kört. A körülmények borzasztóan inkonzisztensek voltak, próbáltam óvatosan bánni mindennel, de könnyen lehet, hogy emiatt sok időt veszítünk. A végén már nem sokat láttam a sok sártól, de örülök, hogy sikerült célba érnünk. Két perc előnyöm van; normális esetben azt mondanánk, hogy ez garantálja a győzelmet – de itt nem. Egy olyan ralin, mint a kenyai, mérlegelni kell a kockázati tényezőt. Holnap is jól kell vezetnünk, ez magától értetődő, és meglátjuk, mennyi pontot tudunk szerezni” – mondta Evans szombat este.
Nem csak Rovanperänak voltak nehézségei szombaton, szinte minden Rally1-esnek szembe kellett néznie valamilyen technikai problémával. A második helyezett Tänak például már a nap elején időt vesztett egy leeresztett gumi miatt, majd a 12. szakaszon víz jutott a Hyundai i20 N Rally1 utasterébe, a szélvédő bepárásodott, amitől az észt látási problémákkal küzdött. Ennek ellenére 2:36 perces előnnyel indulhat vasárnap csapattársa, Neuville előtt.
A belga világbajnok napja is minden volt, csak nem egyszerű. Két defekt, egy bepárásodott szélvédő és egy gyújtásprobléma hátráltatták. Az utolsó gyorsaságin azonban így is előre tudott jönni a harmadik helyre, amikor Kacuta megállni kényszerült, hogy kereket cseréljen – ez volt a japán harmadik defektje a nap folyamán. A szimpatikus pilóta betegséggel is küzdött, ami még lenyűgözőbbé tette a két szakaszgyőzelmét és általában a délelőtti tempóját, amire senkinek sem volt válasza.
Az óvatos, de lassú Sami Pajari a hatodik helyen hozta be a fehér „privát” Toyotát, 54,4 másodperccel lemaradva Rovanperä mögött, de több mint négy perccel megelőzve Grégoire Munster Ford Pumáját. Munster a 11. helyen kezdte a napot, és még egy szakaszgyőzelmet is szerzett a 15. szakaszon csapattársa, Josh McErlean előtt. Évek óta nem fordult elő, hogy egy gyorsaságin kettős győzelmet ünnepelhessen az M-Sport, így a brit csapatnak is volt oka az örömre.
Korábbi pilótájuk, a már Skodát hajtó Gus Greensmith a nap utolsó szakaszán ellopta a WRC2 vezetését a toyotás Jan Solanstól, és ezzel megszerezte az összesített nyolcadik helyet. Mindössze 5,8 másodperc választja el őket a vasárnapra, ahol öt, összesen közel 66 kilométeres gyorsasági szakasz vár a mezőnyre, köztük a Pokol kapuja nevű is.
Az állás szombat este:
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!