IAA

Az év Tehergépjárműve (Truck of the Year) 2015

2014.10.02.

Amint az szokás, a páros években, amikor Hannoverben tartják a haszongépjármű-ipar világkiállítását, az IAA-t, osztják ki a következő év legjobb járműveinek járó díjat. Az Év Autóbuszának járó trófeát az MAN vihette haza – erről már korábban beszámoltunk – mostanra napvilágot látott a nagykategóriás teherautók közötti legjobb neve is. A 25 nemzetközi szakújságíróból álló zsűri a Renault T járművet tartotta érdemesnek, hogy a büszke címet viselje 2015-ben.

Az értékelési szempontok meglehetősen szerteágazóak voltak, sokat nyomott a latban az innovációs technológia, a kényelem, biztonság, az úttartás minősége, az alacsony üzemanyag-fogyasztás, az okozott ökológiai lábnyom, és a jármű teljes fenntartásának költsége (TCO). A zsűri kiemelte a Renault Trucks minőségi elemeit , így az aerodinamikai megoldásokat és gépkocsivezetők kényelmét szolgáló a vezetési és pihenési komfortot.

A Renault Trucks az iparágban egyedülálló módon a tavalyi évben a teljes járműkínálatát lecserélte, a kis, 7,5 tonnás teherautóktól a 100 tonna mozgatására is képes építőipari vontatókig. A teljes paletta megújítása három plusz egy új elnevezést is hozott. A T járműcsalád az országúti vontatókat, a C és K jelölés az építőipari a D pedig a terítő, disztribúciós feladatokra épített gépeket jelöli. Az új járműveket tavaly, június 11-én mutatták be Lyonban, óriási médiafelhajtás mellett. Akkor elmondták, a fejlesztés hét évet vett igénybe, az új járműsorozat megalkotásában ötezer ember vett részt, a projektre kétmilliárd eurót költöttek. Háromszáz tesztjárművet tízmillió kilométeren át nyúztak a legszélsőségesebb körülmények között, a lappföldi mínusz negyven foktól az ománi sivatag 60 fokos hőségéig, és ötmillió órát töltöttek különböző tesztekkel. Az innovációba 50 felhasználót is bevontak a márka ügyfelei közül, akik véleményeikkel, javaslataikkal segítették a fejlesztési munkát. A jó munka pedig meghozta gyümölcsét, hiszen az IAA-n szeptember 23-án adták át a díjat a gyártó képviselőinek.

A díjazott T vontató már külsejével is feltűnést kelt, hiszen dizájnja jelentősen eltér a konvencionálistól, így egyben kissé megosztó is, hiszen van, akinek nagyon, van, akinek pedig egyáltalán nem tetszik. A régi és közel két évtizedig használt híres Magnum járművek utódjaként nyilván nincs könnyű dolga az új T-nek, annál is inkább, mert valójában egy teljesen új járműről beszélhetünk, a teljes paletta tekintetében is. Az utakon azonban már egyre több fut belőlük és a felhasználói visszajelzések alapján kedvezőek az első tapasztalatok.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.06
Lezárják a hétvégén a Lánchidat, valamint a pesti alsó rakpart Eötvös tér és a Jászai Mari tér....
2025.02.06
A tavalyi évben világszinten, Európában és Magyarországon is rekordértékesítéseket elérő Lexus a....
2025.02.06
Könnyű páncélvédettségű terepjáró bázisjárműre fejlesztett autonóm és távirányítási funkciókat a....
2025.02.06
Marihuána tartalmú elektromos dohányterméket, csaknem 1500 doboz magyar zárjegy nélküli cigarettát....
2025.02.06
Kevés tesztautót szeretett meg így a családom, mint a konnektoros hibrid Ford Kugát. A napi szinten....
2025.02.06
A tegnapi wolfsburgi üzemi gyűlésen Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezérigazgatója....
2025.02.06
A rendőrség azt üzeni, nagyot tévednek, akik azt hiszik, hogy nem ellenőrzik az autósiskolák....
2025.02.06
Tonnaszámra gyártjuk, acélos teljesítménnyel! - írja Facebook-oldalán a győri nagyvállalat. ..
2025.02.06
Mannersdorf an der Rabnitzban (Oberpullendorfi járás) egy férfi holttestet találtak egy kiégett....
2025.02.05
A BMW egyike azoknak a márkáknak, amely az idén jó eséllyel tovább tudja erősíteni éllovas....