belső égésű motoros autók
Az Európai Parlament és a 27 uniós tagállam megállapodásra jutott a hagyományos belsőégésű motorral hajtott új autók értékesítésének 2035-től való betiltásáról - jelentette be csütörtökön a cseh uniós elnökség. Az egyezség részét képezi az unió azon törekvésének, hogy lehetőleg nullára csökkentsék a közlekedés károsanyag-kibocsátását az EU-ban. A döntést 2026-ban még egyszer felülvizsgálják majd.
A 2026-os felülvizságlat idejére a Bizottságot felkérték, hogy készítsen elő egy javaslatot a szintetikus, szén-dioxid-semleges üzemanyagok szerepéről. Tehát egyelőre nem tudni pontosan mik lesznek a feltételek, de úgy tűnik, a belső-égésű motorok 2035 után is maradhatnak, ha valóban nem bocsátanak ki szén-dioxidot.
Maradt az úgynevezett Ferrari kiegészítés is, vagyis a 10.000 darabnál kevesebb autót gyártó autómárkák kapnak 1 év halasztást a szabályok alól.
Az EU klímaváltozás elleni intézkedéscsomagja keretében a károsanyag-kibocsátást 2030-ig 55 százalékkal tervezik csökkenteni az 1990-es évek szintjéhez képest, míg a klímasemlegességet 2050-re érnék el.
Az Európai Parlament június 8-án szavazta meg, hogy a gyártók a következő évtized közepétől csakis olyan személygépkocsikat és kisteherautókat forgalmazzanak, amelyek nem bocsátanak ki klímakárosító üvegházhatású gázokat. A belsőégésű motorral hajtott új autók értékesítésének tilalma azonban heves vitákat szült a jelentős autóiparral rendelkező Németországgal és más, jelentős autóiparral rendelekző országokkal, így jó eséllyel a szintetikus üzemanyagok engedélyezése jelenti majd a kompromisszumot.
"A világ változóban van, nekünk pedig a fejlesztések élvonalában kell maradnunk. Úgy vélem, ki tudjuk használni ezt a technológiai átmenetet. A felvázolt ütemterv pedig elérhetővé teszi a kitűzött célokat az autógyártók számára" - mondta Jozef Síkela, az Európai Unió Tanácsának féléves soros elnökségét jelenleg betöltő Csehország ipari és kereskedelmi minisztere.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!