londoni fekete taxi
De nemcsak a plug-in elektromos hajtásláncot, hanem az új generációs Volvoknál használt hatalmas érintőképernyős műszerfalat, váltókart és a felsorolt fődarabokhoz tartozó elektronikai komponensejket is megkapta az új TX5-ös black cab, sőt! A többlengőkaros hátsó futómű is egyezik a Volvo XC90-nél és V90-nél használttal, ami nem meglepő, hiszen mindkét brand tulajdonosa a kínai Geely Holding Group. Hakan Samuelson, a Volvo elnöke a fentieket megerősítve elmondta, hogy a közös technológiai elemek használatával a London Taxi Társaság rengeteg kiadást spórolt meg, melyre nagy szükség volt az induláskor.
A London Taxi Társaság március közepén kezdte meg az elektromos hajtásláncú taxik gyártását remélve, hogy a légszennyezettség csökkentésében elkötelezett, valamint a brand városképre gyakorolt hatására nyitott városvezetések világszerte érdeklődni fognak a TX5-ös modell iránt. A Coventry város határában felépült létesítmény az első elektromos járműgyártó egysége a szigetországnak, egy 300 millió fontos invesztíciónak köszönhetően a vállalat tengerentúli terjeszkedést is tervez.
A TX5-ös modell kompozit elemeit alumíniumból készült struktúrára építik, a hatótáv növelés érdekében pedig egy belsőégésű motor is helyet kapott a motortérben, melynek nincs köze a hajtáslánchoz, csupán generátorként funkcionál. A London Taxi Társaság szerint ezáltal lehetséges, hogy egy teljes napi szolgálatot teljesítsen a jármű kútoszlopról történő töltés nélkül. Az új black-cab tervezése a cégcsoport barcelonai központjában történt egy 200 fős Egyesült Királyságbéli formatervező és mérnök csapat segítségével. A járműben wifi hozzáférés és mobiltelefon töltését biztosító USB port is az utasok rendelkezésére áll.
A gyáregység elindítása az utolsó mozzanata annak a tervnek, amelyet a kínai cég a négy évvel ezelőtt becsődölt taxitársaság megmentése érdekében készített, nem utolsó sorban kapóra jön az EU-ból történő kilépés véglegesítéséhez, melynek előkészítő fázisa e hónap végén zárul. „A gyár és a hozzá kapcsolódó befektetések a saját magam és a szélesebb körű kínai bizalom szimbólumai az Egyesült Királyságban” – nyilatkozta a Daily Telegraphnak Li Shufu, a Geely elnöke.
London polgármestere 2017. januártól megtiltotta a hagyományos belsőégésű motoros taxik forgalomba helyezését, kizárólag hibrid, vagy teljesen elektromos hajtású autók kaphatnak működési engedélyt.
Forrás: autonews.com