Wolfsburg

Az elektromos korszakba lép a Volkswagen Személyautók márka

2020.03.20.

A Volkswagen Személyautók márka megerősödve lép átalakulása következő szakaszába. A visszaesés jellemezte teljes piacon a Volkswagen Csoport központi márkája 6,3 millió darabos volumennel minden eddiginél több gépkocsit szállított ki. A Volkswagen minden jelentős piacán növelni tudta piaci részesedését. Fő hajtóerőként a márka modelloffenzívája szolgált, mégpedig a T-Cross, a T-Roc és az Atlas sorozatok révén elsősorban a jelentős nyereségarány jellemezte SUV-szegmensben. Több mint 700 ezer eladott példányával világszerte ismét a Tiguan bizonyult a márka „bestsellerének”, amely a Golfhoz hasonlóan a világ tíz legkeresettebb autója közé számított.

A piaci sikerek az egyértelműen tovább javuló üzleti mutatókban is tükröződnek: a márka értékesítési forgalma az előző évhez képest öt százalékkal, 88,4 milliárd euróra, míg a különleges hatások nélküli működési eredmény 17 százalékkal 3,8 milliárd euróra bővült. Az operatív nyereségarány 4,3 százalékra emelkedett (a megelőző évben: 3,8 százalék), így az előrejelzett 4 és 5 százalék közötti céltartományon belül alakult. A dízel témakörből a lezárult üzleti év során – akárcsak a megelőző évben – 1,9 milliárd eurónyi különleges tétel adódott.

„2019 sikeres évnek bizonyult a Volkswagen márka számára, termékeink világszerte meggyőzték az ügyfeleket. Sikerrel dolgoztunk minden jelentős témakörön, stratégiánk működik, s teljesítjük, amit ígértünk” – hangsúlyozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka ügyvezető igazgatója (COO). „2020-ban jelentős kihívásokkal kell szembesülnünk, különös tekintettel a koronavírus-járványra. A tavalyi év kedvező eredményeivel a hátunk mögött, bátran és magabiztosan nézhetünk szembe e válsággal. A Volkswagen erős vállalat, erős kollektívával. Immár sokszor bizonyítottuk meggyőzően, mire vagyunk képesek, ha összetartunk” – folytatta Ralf Brandstätter.

Sikerrel zárult a TRANSFORM 2025+ stratégia első szakasza

A Jövőre vonatkozó megállapodás („Zukunftspakt”) jelentősen hozzájárul a Volkswagen versenyképességének növeléséhez. A 2025-re tervezett évi 3,0 milliárd euró költségmegtakarításból 2019 végére már 2,7 milliárd eurót, azaz a tervezettnél többet sikerült megvalósítani. A foglalkoztatás – szociálisan alkalmas módon – több mint 10 900 munkahellyel csökkent, míg a jövő szempontjából meghatározó szakterületeken – mint a digitalizáció vagy az elektromos mobilitás – a Volkswagen több mint 4500 új munkahelyet teremtett.

A márka következetesen végrehajtotta a SUV-offenzíváját, s a 2016-os négyről mára tizennégyre bővítette SUV-modelljeinek körét. A SUV-modellek részesedése Európában időközben 37 százalékra nőtt, míg az Amerikai Egyesült Államokban az 50 százalékot is meghaladja. Termékportfóliója megfelelő adaptálásával és következetes költséggazdálkodásával az egyes régiókban is jól halad a Volkswagen átalakulása.

Ralf Brandstätter: „Sikerrel zártuk a TRANSFORM 2025+ stratégia első szakaszát. A második fázisban az elektromos mobilitás első számú márkájává fejlesztjük a Volkswagent, miközben digitális tech-vállalattá alakulunk át.”

2020 – kulcsfontosságú év a márka elektromos offenzívájában

A Volkswagen a koronavírus-válság eredményezte jelenlegi helyzet ellenére is elindítja TRANSFORM 2025+ stratégiája második szakaszát, amellyel új korszak veszi kezdetét a márka számára. A nagyszabású e-offenzíva immár az utakon is megjelenik, az ID.3 – az új moduláris elektromos platformra (MEB) épülő, első tisztán elektromos hajtásrendszerű modellként – ugyanis a tervek szerint már a nyáron megérkezik az ügyfelekhez, ezt pedig az ID.4, vagyis a márka első tisztán elektromos SUV-modellje követi. Hagyományos termékportfóliónk további elektromossá alakítása szintén bővíti majd kínálatunkat.

A Volkswagen ezzel immár mindenki számára a károsanyag-kibocsátás nélküli mobilitás útjára lép. 2022-re a márka minden jelentős járműszegmensben kínál a moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő elektromos gépkocsikat, 2025-re pedig éves szinten legalább 1,5 millió elektromos gépkocsi értékesítése szerepel a tervekben. A hosszú távú cél a járműpaletta és a vállalat teljes szén-dioxid-mentesítése 2050-ig, a folyó év során pedig kilométerenként 25 grammal kell csökkenteni a flotta átlagos szén-dioxid-kibocsátását. A márka biztos abban, hogy be tudja tartani az Európai Unió 2020-as határértékeit.

A Volkswagen szoftver-vezérelt tech-vállalattá alakul

Modelljei elektromossá alakítása mellett a márka a digitalizáció folyamatát is erőteljesen elő kívánja mozdítani az elkövetkező évek során, a középpontban két alapvető szakterülettel: a Digitális átalakulás ütemtervének (Digital Transformation Roadmap) végrehajtása, valamint a Car.Software szervezet kiépítése.

A Jövőre vonatkozó megállapodás („Zukunftspakt”) lezárultát követően a Digitális átalakulás ütemterve (Digital Transformation Roadmap) a csatlakozó program a márka a digitális korszakra zajló felkészítésében. Ennek megfelelően új digitális kompetencia kiépítése szükséges, s minden szakterületen gyorsabbá, karcsúbbá és versenyképesebbé kell tenni a szervezetet. Ily módon 2023-ra akár négyezer munkahely is megszűnhet az adminisztrációban, miközben a tervekben kétezer új digitális álláshely szerepel.

Az új munkahelyek egy része az új Car.Software szervezetben jön létre, amellyel a márka immár konszernszinten felel a járműszoftverek szakterületéért. Ez az új egység fog majd össze minden szoftveres tevékenységet, a járműbeli operációs rendszertől a digitális ökoszisztémákon át, egészen az új mobilitási szolgáltatásokig. Első lépésként már mintegy háromezer digitális szakembert gyűjtött össze, 2025-re pedig várhatóan már több mint tízezer szoftvermérnök dolgozik majd e vállalati egységben.

Pénzügyi kilátások 2020-ra – a koronavírus-válság időtartamától és alakulásától függően

A jelen üzletmenetre a betekintést nagyban megnehezíti az aktuális koronavírus-válsággal kapcsolatos bizonytalanság. A beszállítók és a logisztika területein egyaránt mind nagyobb kihívást jelentő és dinamikusan változó helyzet következtében nem biztosítható tartósan az üzemek stabil ellátása, miközben Európában az értékesítés csökkenésére utalnak a jelek. A Volkswagen márka ezért európai gyáraiban egyelőre előreláthatólag tíz munkanap időtartamra felfüggeszti a termelést.

Amint Alexander Seitz, a Volkswagen márka igazgatótanácsának a pénzügy területéért felelős tagja kiemelte: „A koronavírus-válság mindeddig példa nélküli és kétségtelenül a Volkswagen márka gazdasági teljesítményét is befolyásolja, e hatás mértéke azonban egyelőre meg sem becsülhető. Mindent elkövetünk, hogy megvédjük munkatársainkat és stabilizáljuk üzletmenetünket. Szorosan figyelemmel kísérjük a helyzet alakulását, s szükség szerint intézkedéseket foganatosítunk a negatív hatások lehető legalacsonyabb szinten tartása érdekében. A Volkswagen már a múltban is bizonyította, hogy e csapat a nehéz helyzeteket is kezelni tudja.”

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.04.02
A Corsa-e és a Grandland X konnektoros hibrid már az utakon és az teljesen welektromos hajtású Opel....
2020.04.02
A kompromisszumoktól mentes aktív pihenés jegyében megtervezett kétkerekű modellel a BMW és a 3T a....
2020.04.02
A Kia XCeed Red Dot díjat nyert a ‘Termékdizájn’ kategóriájában, s ezzel immár a Ceedcsalád....
2020.04.02
A gépkocsiban utazók mindegyike megsérült, mivel egyikük sem használta a biztonsági övét.   ..
2020.04.01
Mario Rosanda Ros Brazíliából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.04.01
Különös korban élünk, amikor az információtechnika vívmányai mindenkinek lehetőséget adnak....
2020.04.01
Wolfgang Reitzle, a Continantal felügyelőbizottságának elnöke szerint új stratégiára van szükség a....
2020.04.01
Októberben rendezték volna meg Párizsban a kétévente esedékes autókiállítást, a szervezők azonban....
2020.04.01
Elhunyt Fazakas Szabolcs, a Horn-kormány ipari, kereskedelmi és idegenforgalmi minisztere kedden. A....
2020.04.01
Törvénymódosítást követelnek az A3 meghosszabbítása ellen. A burgenlandi Zöldek és az SPÖ is az A3-....